Skip to main content
Vraag

Geen bevestiging ontvangen van opzeggen abonnement

• June 16, 2025
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Hallo, Ik heb al een aantal keren getracht mijn abonnement op te zeggen en dan wordt er telefonisch gezegd dat het genoteerd wordt, maar ik krijg geen bevestiging. Kunnen jullie zorgen dat ik dat wel krijg anders blijft het bij jullie woord tegen de mijne en moet ik maar door blijven betalen omdat ik geen bevestiging krijg.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Luid 

Het opzeggen van je abonnement kan alleen via de klantenservice van KPN, dus niet via de community van KPN, zodat je dat alvast weet.

Als je belt met 0800-0402 spreek dan nadat de Voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: abonnement opzeggen.

Je komt dan direct uit bij een medewerker die dit voor je in orde kan maken.
Blijf aan de lijn, en zeg dat je graag de bevestiging krijgt dat het abonnement daadwerkelijk door de medewerker is opgezegd tijdens het telefoongesprek, en dat je daarvan ook een bevestiging per mail van wenst te ontvangen.

Dit de snelste en kortste klap om je abonnement bij KPN te beëindigen.

Je kunt het ook schriftelijk opzeggen, maar dan duurt het wat langer voordat het verwerkt is.

Stuur een (aangetekende) brief naar het adres hieronder.

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Je brief moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

• Naam (van de abonnementhouder)
  • Adres en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum
  • Contractnummer van het op te zeggen abonnement
  • Rekeningnummer waar het abonnement wordt afgeschreven
  • Datum van opzegging (wensdatum, hou rekening met de opzegtermijn)
  • Welke producten je op wil zeggen
  • Reden van opzegging

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Dank voor je reply, maar vanmorgen tijdens het telefonisch gesprek waarin we wederom aangeven dat we willen opzeggen, werd gezegd dat ik geen bevestiging per mail krijg pas als we nog een termijn hebben betaald. Misschien vervelend maar ik wil per mail die bevestiging dat we nog een termijn moeten betalen en dat dan het abonnement stopt. Vorige week namelijk ook al met een medewerker gesproken om het op te zeggen en daar zouden we een bevestiging van krijgen wat we niet hebben gekregen en nu vanmorgen weer een ander iets wat moeilijker verstaanbare collega gesproken en die vertelde dat ze geen bevestiging mail sturen. en helaas na alle contact wat er inmiddels is geweest, kan ik niet uitgaan van een woord via de telefoon van een medewerker, dat had wel fijn geweest..

• June 16, 2025

Hallo ​@Luid 

Je kan ook online opzeggen, daar krijg je normaal wel binnen enkele minuten een bevestiging van per e-mail, bewaar dan wel die mail als bewijs van je opzegging.

Zie de pagina https://www.kpn.com/service/opzeggen-contact en dan onder Veelgestelde vragen over opzeggen vind je de online opzegmogelijkheid voor thuis en mobiele abonnementen:

Kan ik online opzeggen?

Zeker, maar het duurt wel langer dan via de telefoon. Na 4 weken is je opzegging verwerkt. We bellen je altijd nog even om je opzegging te bevestigen. Dit doen we met een 088-telefoonnummer.

Vul het online opzegformulier in voor internet, tv en bellen of een mobiel abonnement. Wil je zowel je mobiele abonnement als internet, tv en bellen opzeggen? Vul dan beide formulieren in.

De tekst dat het langer duurt is misleidend, KPN heeft zich sowieso te houden aan de wettelijke opzegtermijn van 1 maand (tenzij je contract nog loopt, dan is de einddatum daarvan leidend).

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat je wilt opzeggen ​@Luid en dat daarbij het doorgeven van je opzegging zo stroef verloopt.

Via de Community hier kunnen we helaas geen opzeggingen verwerken, anders had ik je graag zelf verder geholpen. Ik hoop dat je verder gekomen bent met de tips hierboven. Je hebt zoals GeSp noemt inderdaad sowieso met je opzegtermijn van een maand óf met de einddatum van je contract te maken. Als het niet lukt, kan je ook een belafspraak maken voor hulp hierbij. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder. Ik hoop dat 't nu gauw geregeld is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Dank Alexandra, kun je wel bevestigen dat als je opzegt via de telefoon je gewoon een bevestigingsmail behoort te krijgen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als je telefonisch bespreekt dat je je abonnement opzegt, en dat dat dus wordt ingevoerd in onze systemen op dat moment, dan hoor je inderdaad een bevestiging per e-mail van je opzegging te krijgen ​@Luid.