Skip to main content
Vraag

Geen coulance op opzeggen abonnement na verhuizing

internet/tv contract KPN loopt nog 8 maanden. Huis verkocht, tijdelijk adres bij familie die bij Ziggo zijn aangesloten.  Vanaf februari 2025 opzeg procedure gevolgd. KPN afdeling opzeggen vraagt BRP inschrijving nieuwe gemeente. geregeld, ingezonden. Geen reactie. 24-3 gebeld met 0800-0402, die meermalen info bij hun afdeling opzeggen vraagt, en uiteindelijk het antwoord geeft dat ik een contract heb en 265,51 over moet maken als boete voor opzeggen contract.   Waarom KPN mensen de moeite laat doen dit hele traject te doorlopen, zonder gewoon te zeggen dat men geen coulance gaat toepassen in deze situaties snap ik niet.    Dit had mij de moeite, tijd, en boosheid bespaart die ik nu ervaar over deze manier van behandelen klanten.  Ik hoop dat er meer bekendheid gegeven gaat worden aan het feit dat mensen gewoon geen contracten voor langere tijd moeten afsluiten maar zoveel mogelijk maandelijks opzegbaar moeten pakken, omdat het je anders altijd geld gaat kosten.  Zeer teleurgesteld in dit bedrijf KPN.  Contract op laten zeggen , rekening gestorneerd, wachten is nu op de deurwaarder.  

een teleurgestelde Nederlander.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@blink2 je betaalt geen boete voor het opzeggen van het contract, maar je betaalt de nog niet-verstreken termijnen van  het nog 8 maanden lopende contract in 1 keer.

Als je straks je nieuwe huis betrekt en je kiest weer voor KPN kun je als ‘nieuwe’ klant mooi gebruik maken van de dan geldende aanbiedingen.

Storneren was onverstandig, zo kan het je nog meer geld kosten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

Ik weet dat juridisch gezien kpn altijd zal winnen. De frustratie zit ook meer in het aan het lijntje houden van de klant. Ik moet kosten maken, 13.95, voor een BRP document dat ik moet insturen, terwijl kpn structureel geen coulance toepast. Ben dan duidelijk tegen de klant en zeg waar het op staat.  Overigens heb ik pas gestorneerd , met in achtneming van de maand opzeg termijn  KPN kan mij altijd gewoon zoals vroeger een rekening toesturen, als ze dat nodig vinden.  Al met al , klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@blink2 waarom heeft KPN een BRP nodig, dat is alleen maar als ze iets met je willen regelen, en dat gaat dus blijkbaar niet gebeuren.

Als je gaat emigreren heb je allerlei paperassen nodig om aan te tonen dat he het land uit gaat en je je contract kunt beëindigen zonder afkoopwaarde.

Maar jij gaat niet emigreren begrijp ik, dus waarom een BRP???

Je kunt je contract voortijdig ontbinden onder de voorwaarden zoals ik eerder noemde en daar is geen BRP bij nodig.

Zie verder de voorwaarden van KPN.

• 3323 reacties
  • 24 maart 2025

Stel dat KPN op het nieuwe adres geen internet kon leveren, of de bewoners van dat adres hadden al internet van KPN, dan had je kosteloos op kunnen zeggen. Daar was die BRP check voor denk ik.

In principe kun je het abonnement net zo goed gewoon verhuizen naar het nieuwe adres. Dat zou niks duurder zijn. En je had het bedrag niet in 1 keer op hoeven hoesten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

Ze vragen daar specifiek naar, ondanks duidelijke uitleg. Ik ben  11 keer verhuisd, , nooit geen last gehad.  Tijden zullen wel veranderd zijn  we wachten maar af wat het vervolg is. 

• 3323 reacties
  • 24 maart 2025

11 keer? Is verhuizen je hobby ofzo? 😁 als je zoveel keer verhuist, dan kan ik mee voorstellen dat je schrijft:

blink2 schreef:

Ik hoop dat er meer bekendheid gegeven gaat worden aan het feit dat mensen gewoon geen contracten voor langere tijd moeten afsluiten maar zoveel mogelijk maandelijks opzegbaar moeten pakken...

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

He marlon. Zat al een Ziggo aansluiting. Doorlopen abonnement werd voorgesteld, maar ik hou er van na een verhuizing klaar te zijn met alle verhuis perikelen.   Ik wacht de rekening wel af.  .  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 maart 2025

Ha, ha marlon, ben al in de 70, dus 11 keer verhuizen vanaf 1975 is niet zoveel.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@blink2, welkom op onze community!

Wat vervelend dat je zo verkeerd bent voorgelicht! Het abonnement is alleen kosteloos op te zeggen als KPN op het nieuwe adres niet leverbaar is óf jullie daar al een KPN abonnement hadden. Wat hierboven eigenlijk ook al gezegd wordt.
De kosten van het BRP kan ik je wel mee helpen, wil je je profiel invullen? Dan kijk ik even mee!

Meer informatie over samenwonen kun je vinden op kpn.com/samenwonen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025

Thomas van kpn.  Bedankt voor je bericht. Essentie van het hele verhaal is dat kpn geen coulance toepast en structureel een contract juridisch laat doorlopen, waardoor een klant geen profijt meer heeft van de diensten kpn, en betaald voor niet af te nemen diensten van kpn. Ik noem dat overmacht, kpn noemt het contractueel verplicht.   De kosten brp neem ik wel voor mijn eigen rekening, troostprijzen hoef ik niet. De kosten deurwaarder en eventuele kosten rechtbank zijn ook voor mijn rekening. Kost me absoluut meer als de afkoopsom maar het draait hier om het principe van de oneerlijkheid van het systeem dat kpn hanteert. Vriendelijke groet aan Thomas. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025

Ps Thomas. Klantnr is *****.

Admin: privégegevens verborgen

• 3323 reacties
  • 26 maart 2025

@blink2 er staat toch duidelijk in het invoerveld als dat nog leeg is "vermeld geen persoonlijke gegevens". En jij plaats hier zomaar je klantnummer. Dat is niet de bedoeling. 

Vul je profiel in. Dat is wat Thomas vraagt. Dat profiel kun je hier vinden:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Reageer