Skip to main content
Beantwoord

Geen garantiebewijs ontvangen voor Google Pixel 10 Pro XL en Pixel Watch 4

• September 6, 2026
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb in mei 2026 een pixel 10 pro xl gekocht en kreeg daarbij (via derde partij Myactions) een pixel watch 4.

Voor beide apparaten heb ik echter geen garantiebewijs ontvangen.

Hoe kan ik alsnog de garantiebewijzen verkrijgen?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Bertsplci en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat reacties hebt gekregen. 

Van KPN kan je via https://www.kpn.com/service/mobiel/bestelstatus de factuur (garantiebewijs) downloaden. Volgens mij is deze eerst na 14dagen (bedenktijd) zichtbaar.

Heb je het hier kunnen vinden? Het aankoopbewijs van je telefoon moet via die weg inderdaad te vinden zijn. 

Wat de Pixel Watch betreft, als ik op de FAQ kijk van Myactions dan staat daar: 

Geldt er een garantie op mijn gratis product?

Helaas is er geen garantie voorzien op jouw gratis product dat je toegestuurd hebt gekregen, aangezien deze wet enkel geldig is op betalende producten. Wat je wel kan doen is terugkeren naar jouw verkooppunt en daar een herstelling aanvragen of het merk zelf contacteren om je van een garantie te voorzien.

Onderaan die pagina staan ook contactopties voor Myactions per mail, dus je kunt hen ook altijd mailen om te vragen hoe je het aankoopbewijs kunt regelen. 

Hopelijk lukt het zo! 😄

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 6, 2026

Hoi ​@Bertsplci 
Ik denk niet dat dit Klanten helpen klanten forum je hier mee kan helpen.

Het beste is om een terugbelverzoek. in te plannen

Of maandag bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 6, 2026

Van KPN kan je via https://www.kpn.com/service/mobiel/bestelstatus de factuur (garantiebewijs) downloaden. Volgens mij is deze eerst na 14dagen (bedenktijd) zichtbaar.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2026

Hi ​@Bertsplci en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat reacties hebt gekregen. 

Heb je het hier kunnen vinden? Het aankoopbewijs van je telefoon moet via die weg inderdaad te vinden zijn. 

Wat de Pixel Watch betreft, als ik op de FAQ kijk van Myactions dan staat daar: 

Geldt er een garantie op mijn gratis product?

Helaas is er geen garantie voorzien op jouw gratis product dat je toegestuurd hebt gekregen, aangezien deze wet enkel geldig is op betalende producten. Wat je wel kan doen is terugkeren naar jouw verkooppunt en daar een herstelling aanvragen of het merk zelf contacteren om je van een garantie te voorzien.

Onderaan die pagina staan ook contactopties voor Myactions per mail, dus je kunt hen ook altijd mailen om te vragen hoe je het aankoopbewijs kunt regelen. 

Hopelijk lukt het zo! 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2026

Het standpunt van KPN en MyActions is juridisch onjuist: op een 'gratis' actieproduct dat je bij een aankoop krijgt, geldt volgens het Nederlands recht gewoon wettelijke garantie. Het is geen losse schenking: De Pixel Watch 4 is verstrekt als belofte om mijn abonnement of toestel bij KPN af te sluiten. Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het Burgerlijk Wetboek (art. 7:17 BW) vormt dit een ondeelbaar onderdeel van de totale koop.

Ik hoef ook geen contact op te nemen met MyActions. KPN is de verkoper met wie ik de transactie aanging en is wettelijk verplicht te zorgen voor een deugdelijk product.  Op grond van art. 7:17 BW en de richtlijnen van ACM ConsuWijzer maakt de actie Pixel Watch 4 integraal onderdeel uit van mijn koopovereenkomst voor de Google Pixel 10 Pro. De stelling dat er geen wettelijke garantie rust op een gratis actie product is juridisch onhoudbaar.