Skip to main content

17 juni hebben wij via de klantenservice de nieuwe tv box met soundbox besteld. Deze hebben wij 19 juni ontvangen. Bij het aansluiten bleek dat de Sonos apparatuur niet gekoppeld kon worden met deze tv box. Daarop heb ik contact opgenomen met KPN via de telefoon en deze geven aan dat ik dit abonnement een maand moet uitzitten Omdat er eenmaal per maand een wijziging van abonnement kan plaatsvinden. Ik wees op de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen, maar volgens de medewerker is dit hier niet van toepassing. Echter als ik zoek op 14 dagen bedenktijd (wettelijk) dan is dat ook op deze wijziging van toepassing. Ik zou je graag meer over willen horen/lezen. Alvast bedankt.

Nee. Er zit geen bedenk termijn op een wijziging in je abonnement. 

Administratief kunnen wijzigingen als dit één keer per maand. 

Wat had je hiervoor? De standaard TV+ box?

Maar waarom wilde je de Soundbox terwijl je al een soundbar hebt?

Hij is juist bedoeld voor als je geen extra (geluids) apparatuur hebt of wilt gebruiken. Of ter vervanging daarvan. 

Voor nu

A de Soundbox voor het geluid 

B de KPN TV app op je tv downloaden mits geschikte tv; soundbar met tv verbinden. 

Dank je wel! We hebben gewoon niet goed opgelet. Niet in de gaten gehad dat dit niet kon. 

Hoi ​@Hilde73 

KPN TV+ televisie met daarbij de Soundbox is een losse dienst die je afneemt bij je vaste overeenkomst met KPN, en dat is het internet gedeelte.
Voor een losse dienst je afneemt, geldt dus inderdaad de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), omdat je voor KPN TV+ Soundbox een aparte overeenkomst aan gaat, die je maandelijks kunt opzeggen.

Dit staat ook keurig vermeld op de website van KPN:

Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?

Dat hangt af van wat je precies hebt gekocht of besteld.

• Een overeenkomst voor een dienst: de bedenktijd van 14 dagen start op de datum van aansluiting of de datum van de afspraak met een monteur. Deze datum vind je in de overeenkomst die we via de mail hebben gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling.
  • Een consumentenkoop (zoals SuperWifi of een Draadloze Verbindingsset): de 14 dagen bedenktijd start op de dag waarop je het (laatste) product hebt gekregen. 
  • Een overeenkomst die zowel om een consumentenkoop als het uitvoeren van diensten gaat (zoals een mobiele telefoon met een abonnement): de 14 dagen bedenktijd start op de dag waarop je het (laatst) gekochte product hebt gekregen. 

Goed om te weten: je hebt niet altijd 14 dagen bedenktijd. Dit verschilt per dienst. We laten je tijdens het bestelproces weten of er bedenktijd is.

Dus je zou gewoon nog onder de KPN TV+ Soundbox uit kunnen, mist je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit.

Helaas zijn niet alle medewerkers van de klantenservice hiervan op de hoogte.
Maar je kunt zie gewoon wijzen op wat op de website van KPN staat vermeld.

Dank je wel. Ik ga maandag weer bellen met ze.

fijn weekend.

Hoi ​@Hilde73, welkom op onze community! ​@Michel.uit.Arnhem Volgens mij is de soundbox een extra dienst net als zenderpakketten en de reguliere TV ontvanger maandelijks opzegbaar en geldt daar geen annuleringstermijn op. 

Dank! Ik heb net gebeld en men blijft volhouden dat de bedenktermijn niet van toepassing is. 

Dank! Ik heb net gebeld en men blijft volhouden dat de bedenktermijn niet van toepassing is. 

En dat klopt. Het is geen (extra) abonnement waar je minimaal een jaar aan vastzit. Het is een wijziging in je al lopende abonnement. Na een maand kun je het aanpassen. 

Hoe wel geluid uit de hdmi te krijgen zie hier. 

En dat klopt. Het is geen (extra) abonnement waar je minimaal een jaar aan vastzit. Het is een wijziging in je al lopende abonnement. Na een maand kun je het aanpassen. 

Het is wel niet duidelijk aangegeven bij de soundbox. En het is ook niet automatisch na 1 maand, bij 4K zenderpakket (eventueel met TV+box of soundbox) is eerst na 6 maanden opzegbaar.

Hoi ​@TDN 

4k zenderpakket is na 1 maand opzegbaar indien er al een 4k ontvanger in huis is.

Moet er, bij hussel, een 5202 voor gestuurd dan was het 6 maanden.

De abonnementen vanaf 23 januari 2023 hebben sowieso een 4k ontvanger. 

4k zenderpakket is na 1 maand opzegbaar indien er al een 4k ontvanger in huis is.

Hoi ​@Hilde73, welkom op onze community! ​@Michel.uit.Arnhem Volgens mij is de soundbox een extra dienst net als zenderpakketten en de reguliere TV ontvanger maandelijks opzegbaar en geldt daar geen annuleringstermijn op. 

Hoi ​@Thomas van KPN 

Helder, al dacht ik in eerste instantie na het lezen van de voorwaarden van de bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), dat het wel mogelijk was bij de KPN TV+ Soundbox.
Omdat het om een aparte overeenkomst gaat bij het lopend abonnement.

Maar het is dus niet mogelijk om de Soundbox binnen de 14 dagen te annuleren, ik zal dit ook meenemen bij een volgende gelijkwaardige vraag op de community in de toekomst.

Hoe wel geluid uit de hdmi te krijgen zie hier. 

Hoi ​@PeterG 

Het is mij inmiddels duidelijk, dat het niet geldt bij de KPN TV+ Soundbox.
Op zich ook wel logisch, aangezien de klant het na de eerste maand weer kan stopzetten binnen zijn of haar Mijn KPN account.

Goed gevonden ​@TDN .

Ik kon dat niet vinden. 

Gezocht op

http://kpn.com/4kpakket

http://kpn.com/4kultrahd

http://kpn.com/4kzenders

Ik zou het alleen voor espn nemen. Maar het wk in UHD viel me al tegen. 

Reageer