Skip to main content
Beantwoord

Gratis upgrade naar 200mbit voor alle bestaande klanten?

• April 23, 2026
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik lees dat 100 Mbit niet meer wordt aangeboden en over gratis upgrades naar 200MbitĀ - geldt dit dan voor alle huidige 100 Mbit klanten? Wordt iedereen naar 200 gezet? Zo nee waarom niet?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@xs4allklantĀ ,

KPN zet niet zomaar alle klanten over, er zijn op dit moment ook nog genoeg klanten die een nog ouder 50 Mbit/s-abonnement hebben.

Je kunt wel zelf overstappen op de 2026-propositie en dan betaal je dezelfde prijs als nieuwe klanten. (45,00) Een bijkomend voordeel is dat jouw abonnementsprijs dan in juli 2026 niet wordt geĆÆndexeerd!Ā 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+ als je dat nog niet hebt.Ā Ā 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middelsĀ een belafspraak.Ā 

Het kan ookĀ via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk adviesā€.:Ā 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.Ā 

Voor de volledigheid: Hier vindĀ je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:Ā 

Ā 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vindĀ je in dit overzicht:

Ā 

Ā 

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

​@xs4allklantĀ 

Ik denk dat je dit moet aanvragen bij de KPN. Ik denk ook dat de KPN een aantal van haar centrales nog moet aanpassen om dit voor iedereen mogelijk te kunnen maken.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

Ik denk het niet ​@xs4allklantĀ , alleen nieuwe klanten kunnen geen 100/100 Mb/s meer bestellen, waarmee op (lange) termijn deze snelheid zal verdwijnen.Ā Willen wij als voormalige XS4ALL klanten nu naar een 200/200 Mb/s verbinding dan kost ons dat €11,68 p/m. Over naar 1Gbit trouwens ook.

Ā 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@xs4allklantĀ .Ā 

Gratis upgrades naar 200 Mbit maken soms deel uit van tijdelijke acties. Daarbij wordt een willekeurige groep klanten geselecteerd. Daar hebben wij zelf geen invloed op en het geldt dus niet automatisch voor alle 100 Mbit-abonnementen.

Heb je nu 100 Mbit en ontvang je zo’n aanbod niet, dan kun je uiteraard wel upgraden, maar dat is dan een betaalde wijziging van je abonnement.

Voor nieuwe glasvezel klanten is de situatie inmiddels anders: 100 Mbit wordt niet meer aangeboden, daar start het aanbod direct vanaf 200 Mbit. Op termijn zal 100 Mbit daardoor steeds verder verdwijnen, maar bestaande abonnementen worden niet automatisch voor iedereen aangepast.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 27, 2026

Hallo ​@xs4allklantĀ ,

KPN zet niet zomaar alle klanten over, er zijn op dit moment ook nog genoeg klanten die een nog ouder 50 Mbit/s-abonnement hebben.

Je kunt wel zelf overstappen op de 2026-propositie en dan betaal je dezelfde prijs als nieuwe klanten. (45,00) Een bijkomend voordeel is dat jouw abonnementsprijs dan in juli 2026 niet wordt geĆÆndexeerd!Ā 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+ als je dat nog niet hebt.Ā Ā 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middelsĀ een belafspraak.Ā 

Het kan ookĀ via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk adviesā€.:Ā 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.Ā 

Voor de volledigheid: Hier vindĀ je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:Ā 

Ā 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vindĀ je in dit overzicht:

Ā 

Ā