Skip to main content
Beantwoord

Groot verschil tussen kosten nieuw abonnement en verlengen huidig abonnement

• January 3, 2025
  • 12 reacties
  • 1962 keer bekeken

Ik ben al jaren vaste klant bij KPN (Internet en TV). Nu zie ik, dat als ik een nieuw abonnement zou afsluiten, veel goedkoper uit ben, dan mijn huidige abonnement. Maar omdat ik al een abonnement heb, kan ik alleen verlengen. En dan kom ik op hetzelfde bedrag uitĀ als wat ik nu betaal, ik krijg alleen een tijdelijke (marginale) korting. Ik voel me op deze manier niet echt gewaardeerd als vaste klant, want in mijn geval gaat het om een verschil van bijna 19 euro per maand. Kunnen jullie een beter aanbod doen voor het verlengen van mijn huidige abonnement?

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedenavond ​@YvdHurk, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Zie dat je al enkele goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit onze Community en hoop dat je daar alvast iets aan hebt gehad!Ā 

We bieden niet standaard een verlengkorting aan. Elke klant krijgt bij aanvang een welkomstkorting. Als we dit ook bij verlengen vaker bij alle klanten zouden doen, dan zou je dit uiteindelijk weer terugzien in de abonnementsprijzen, en dat willen we natuurlijk niet.

Wel zijn we steeds bezig om ons netwerk stabiel én veilig te houden. Daarnaast hebben we voor vaste klanten elke maand de KPN Voor Jou extraatjes. Die lichten we elke maand uit in onze Community. En heb je meerdere abonnementen bij ons, dan krijg je bijvoorbeeld ook Combivoordeel zo lang je deze abonnementen hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 3, 2025

​@YvdHurkĀ  de vaste klanten hebben indertijd ook een korting gehad, dus als je al wil verlengen kun je het bij de klantenservice proberen om wat voordeeltjes te verkrijgen als je al wil verlengen.

Pas er wel op dat je een heel nieuw contract krijgt en je eventuele voordeeltjes van je huidige contract kwijt raakt.

Ā 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 3, 2025

Hoi ​@YvdHurkĀ ikĀ kan mezelf goed voorstellen dat je benieuwd bent of KPN iets anders voor je in de aanbiedingĀ heeft. Je zult hiervoor weerĀ zelf met KPN telefonisch contact moeten opnemen via 0800-0402. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden voor wellicht een ander/passend aanbod. Het maakt daarnaast ook niet uit hoe lang je wel of geen klant bent.Ā 

De KPN Community is hiervoor niet geschikt. Dit is namelijk een plek waar klanten elkaar helpen.Ā 

Ā 

Advies = (weer) zelf bellen met KPN klantenservice, viaĀ Ā 0800-0402.Ā 

Veel succes met onderhandelen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 3, 2025

Hallo ​@YvdHurkĀ ,

Wat betaal je nu voor internet en TV? Goedkoper dan 55 euro gaat het nooit worden.Ā 
Ā 

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengenĀ kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.Ā 

Voor de volledigheid: Hier vindĀ je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

Ā 

De huidige prijzen en mogelijkheden vindĀ je in dit overzicht:

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2025

Goedenavond ​@YvdHurk, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Zie dat je al enkele goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit onze Community en hoop dat je daar alvast iets aan hebt gehad!Ā 

We bieden niet standaard een verlengkorting aan. Elke klant krijgt bij aanvang een welkomstkorting. Als we dit ook bij verlengen vaker bij alle klanten zouden doen, dan zou je dit uiteindelijk weer terugzien in de abonnementsprijzen, en dat willen we natuurlijk niet.

Wel zijn we steeds bezig om ons netwerk stabiel én veilig te houden. Daarnaast hebben we voor vaste klanten elke maand de KPN Voor Jou extraatjes. Die lichten we elke maand uit in onze Community. En heb je meerdere abonnementen bij ons, dan krijg je bijvoorbeeld ook Combivoordeel zo lang je deze abonnementen hebt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 12, 2025

Hallo ​@YvdHurkĀ ,

Wat betaal je nu voor internet en TV? Goedkoper dan 55 euro gaat het nooit worden.Ā 
Ā 

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengenĀ kan (mits contractvrij) via internet:

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.Ā 

Voor de volledigheid: Hier vindĀ je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

Ā 

Ā 

​@YvdHurkĀ 

Heb je dit inmiddels al geprobeerd?Ā 

• Nieuwkomer
  • March 2, 2025

Ik heb dit dus geprobeerd, omdat ik tegen het zelfde aan liep (oude hussel is veel duurder dan het nieuwe kpn internet) maar wat schets mijn verbazing. Nadat ik deze link gevolgd heb krijg je indd een netjes aanbod om om te zetten. Dit bevestigde ik netjes en kwartier later krijg ik de bevestiging van een compleet ander contract / deal. Ā  PAS OP! Want het is dus niet wat je ziet op de pagina maar dus het oorspronkelijke aanbod wat wordt gewoon verlengt en dan ook nog eens voor 24 maanden. morgen maar weer even bellen met kpn!

want dit is schandalig.Ā 

Ā 

Cyb
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • April 2, 2025

Maar als je je abonnement voor 2 jaar vast wilt zetten (zonder de korting de eerste 9 maanden) dan betaal ik nog altijd €18,= meer per maand dan de beloofde €42,50 . Ik heb nu een XS4ALL abonnement voor €60,50 per maand, wat hoe dan ook KPN geworden is.Ā Het verschil is behoorlijk veel. Wat kan daaraan gedaan worden?Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2025

Hallo ​@CybĀ ,

We zijn ruim een maand verder en inmiddels is de situatie iets veranderd.Ā 
Ā 

Je kunt jouw abonnement ook goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice.Ā Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk adviesā€.:Ā 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Ā 

Voor de volledigheid: Hier vindĀ je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:Ā 

Ā 

Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 6, 2025

​@CybĀ 

Is het verlengen gelukt via de instructie hierboven?Ā 

Cyb
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • April 6, 2025

​@CybĀ 

Is het verlengen gelukt via de instructie hierboven?Ā 

hartelijk dank voor de info, wij willen alleen geen tv abonnement, wij hebben geen TV en willen die ook niet. Dus verlengen voor ons is alleen de optie internet+wifi. Programma’s die wij willen zien kijken we via internet of de NPO app.

zou fijn zijn als die mogelijkheid er ook is, zonder TV dus.

ik zal er vanavond naar kijken.nogmaals bedankt ā˜ŗļøĀ 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 6, 2025

​@CybĀ 

Die mogelijkheid van verlengen zonder TV is gewoon mogelijk. TV is een aanvullende optie. Je bent nooit verplicht om TV erbij te nemen. En als je wel TV hebt, dan kun het altijd per direct uitzetten via MijnKPN.Ā 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 6, 2025

Dag ​@CybĀ , toen ik afgelopen week mijn XS4ALL propositie abonnement middels voornoemde link van ​@NoordzeeĀ omzette naar een KPN propositie abonnement stond TV+ niet in mijn persoonlijk advies, waarschijnlijk omdat ik op de XS4ALL propositie ook geen TV in het abonnement had.

Alles voor de overgang (tevens omzetting van BVDSL naar glasvezel) was binnen 2 dagen geregeld, had zelf voor zo’n €100 een Fritz!Box 4050 aangeschaft, ben van 200 Mb/s naar 1 Gbit/s gegaan en ben nu €21,00 per maand goedkoper uit.

(Die Fritz!Box is dus al met 5 maanden terugverdiend)