Skip to main content
Vraag

Heb een jaar doorbetaald terwijl ik al had opgezegd

• February 18, 2026
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw bij KPN,

Hierbij dien ik een formele klacht in over het feit dat er meer dan één jaar lang bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven, terwijl mijn abonnement tijdig door mij is opgezegd.

Tot mijn verbazing constateer ik dat KPN na de beëindiging van mijn contract structureel is blijven incasseren, zonder geldige rechtsgrond. Dit betreft een geval van onverschuldigde betaling, zoals bedoeld in artikel 6:203 van het Burgerlijk Wetboek.

Op grond hiervan verzoek ik u om:

1. Volledige restitutie van alle onterecht afgeschreven bedragen vanaf de datum van beëindiging nov 2024;

2. Een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van mijn abonnement;

3. Een gespecificeerd overzicht van alle geïncasseerde bedragen in deze periode.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om dit bedrag binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief aan mij terug te betalen.

Indien ik binnen deze termijn geen bevredigende reactie ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via onder andere ConsuWijzer (ACM) en, indien nodig, juridische procedures.

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie correct en spoedig zult oplossen.

Met vriendelijke groet,

Duanelcy Flores

Ik schrijf via hier omdat er bestaat GEEN mail voor klachten

Hier stuur ik naast het weigering vanaf het moment dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Deze is dus geweigerd omdat ik bij jullie geen abonnement meer had. 

Bij mij is nooit een monteur geweest en ook niet een kasje gestuurd. 

Ook mijn nieuwe abonnement bij Odido staat erbij. Het eerste en het laaste factuur sturen of alle facturen als jullie contact opnemen.

Nogmaals ik heb gebeld om mijn abonnement te annuleren.  En jullie bleven door!!

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Zie onderstaande link om een klacht in te dienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Dit forum is voor en door klanten en geen helpdesk van KPN en de medeforumleden kunnen je dus niet helpen, behalve dan het doorgeven van de link zoals bovenstaand.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Dit leg ik vast zodat iedereen kan zien dat ze niet alleen staan. Al naar gekeken en ik ben niet de enige. 

Hopelijk blijf dit zichtbaar voor iedereen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 19, 2026

Hi ​@Dua, welkom bij onze community.

Goed dat je dit meldt. De vraag is waar het hier mis is gegaan. Wanneer jij een opzegging door hebt gegeven en dit door ons schriftelijk is bevestiging hoort dit goed te gaan. 

Dank aan JanD voor de geboden hulp, dit is de handigste manier om in dit specifieke geval te kijken wat er aan de hand is. Volg dus de link die Jan heeft geplaatst, zie ook hieronder. 

Zie onderstaande link om een klacht in te dienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Wanneer de monteur ging komen dan had ik hem afgemeld en ook ze vroegen de reden en ik zei ik wil mijn abonnement opzeggen. 

Ok is goed mevrouw wordt geregeld jammer dat u ons verlaat. Ik was toen die tijd aan verhuizen. Meerdere dingen tegelijke tijd. Ik dacht ik heb aangegeven en mijn abonnement is op gezegd daarna in december ging mijn abonnement van Netflix via jullie dus niet door omdat ik had al opgezet. Hier dus de foto dat ik stuur. Ok Netflix abonement weer angesloten. Omdat via jullie niet meer kon.

Dus het is heel raar dat dus die ging stop terwijl via jullie liep maar dat jullie alsnog iedere maand wel gingen afschrijven. Mijn oudere abonnement.

Ik heb geen mail van jullie meer gelezen, zal wél reclame zijn. 

Ik vind heel erg dat jullie niet naar de situatie en de feiten gaan kijken en zeggen ooh jammer succes! 

Heel jammer! 

Gaat om veel geld en ik voel me echt machteloos want zelf willen jullie niet naar kijken dat ik heb mijn kasje terug gestuurd en alles. 

Maar nee nee mevrouw ligt aan jou! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

Als je bij een monteur hebt opgezegd is dat ook direct waar het fout is gegaan. Monteurs kunnen abonnementen niet veranderen, hun gaan enkel over de techniek. Voor het opzeggen van een abonnement kan je het beste de overstapservice van je nieuwe provider (nu odido) gebruiken of contact opnemen met de klantenservice. Je zult er dan ook altijd zwart op wit een bevestiging van krijgen. Ik ben bang dat je nu in je mailbox nog geen opzegging hebt van KPN.

Neem dan ook zo snel mogelijk contact op met KPN om dit alsnog te regelen als je dat nog niet hebt gedaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Nee ik heb gebeld naar KPN en op december kwam mijn abonnement van Netflix wel te vervallen die bia KPN liep. En daarna werd dus door afsgeschreven. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 22, 2026

Dit leg ik vast zodat iedereen kan zien dat ze niet alleen staan. Al naar gekeken en ik ben niet de enige. 

Hopelijk blijf dit zichtbaar voor iedereen. 

Als het goed is heeft u een bevestiging gehad van uw opzegging bij KPN, kunt u deze eens plaatsen met uw privé gegevens afgeschermd ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Ik heb niets ontvangen. Dus ik ben machechtenloos. 

En ze proberen de verandwoordelijkheid bij mij leggen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 22, 2026

Ik heb niets ontvangen. Dus ik ben machechtenloos. 

En ze proberen de verandwoordelijkheid bij mij leggen. 

Als je niets hebt gehad, is de opzegging niet gegaan zoals het hoort.

Hoe heb je daadwerkelijk je diensten beëindigt, welke stappen heb je ondernomen ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Ik heb gebeld naar KPN meer niet.