Skip to main content
Beantwoord

Heb ik een slaapcontract? NOS bericht dat overstappen kan lonen

• January 16, 2025
  • 13 reacties
  • 220 keer bekeken

Ik zit al mijn hele leven bij KPN en zag vangaag op het  ieuws het item ‘slaapcontracten’ bij tv en telefonie aanbieders. nu ben ik gaan vergelijken en betaal ik inderdaad veel te veel voor wat ik krijg, wat ik echt schaamteloos noem. Voor een klant die al meer dan 10 jaar lid is de hoofprijs veragen, ik kan met de helft van het geld naar ZIggo als ik wil. Nu vraag ik mij af of er iets bestaat als een kmorting voor een lang bestaande klant? zo niet dan sta ik volgende week bij Ziggo in de winkel. Daar krijg je tv + ESPN compleet + ziggo sport voor 60.- terwijl ik in mijn abonement alleen ZIggo spoert heb en 80 euro per maand betaal… Ik zie graag naar uw reactie. Een andere vraag is of ik inrternet kan nemen zonder tv? want je betaald super veel voor tv terwijl niemand meer echt kijkt en NPO+ stream je voor 3.- per maand. waar waar betaal ik in godsnaam voor?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@ivo006 ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) goedkoper maken door te verlengen.  

Dat kan via de klantenservice maar ook op internet via deze link:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. TV is trouwens niet verplicht, maar een aanvullende optie. Maar wil je ESPN Compleet en/of Ziggo Sport Totaal, dan is minimaal het basispakket (12,50 per maand) noodzakelijk.

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt via die link zelf jouw keuzes maken. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

@ivo006  

Is het gelukt om jouw abonnement goedkoper te maken? 

Internet + TV + Ziggo Sport Totaal kost 72,99 via die link uit mijn eerste reactie hierboven. Goedkoper gaat het niet worden. Alleen internet kan voor 42,50. Je kunt eventueel ook na een maand TV en Ziggo Sport uit jouw abonnement verwijderen. Alleen aan internet zit je één jaar vast na een verlenging. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Hallo ​@ivo006 ,

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. TV is trouwens niet verplicht, maar een aanvullende optie. Maar wil je ESPN Compleet en/of Ziggo Sport Totaal, dan is minimaal het basispakket (12,50 per maand) noodzakelijk.

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Je kunt via die link zelf jouw keuzes maken. De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 16, 2025

Stap gewoon over. Bedel of smeek niet om een korting. Neem een goedkoper pakket, verlaag je pakket. Daar kun je zeker weten op besparen! 

• January 16, 2025

Voor een klant die al meer dan 10 jaar lid is de hoofprijs veragen...

Dat doe je gewoon zelf. KPN hoeft alleen z'n handje maar op te houden. En ja, dat doet KPN natuurlijk. 

Nu vraag ik mij af of er iets bestaat als een kmorting voor een lang bestaande klant? 

Nee, dat bestaat niet. Waarom zou KPN zo iets hebben? Jij blijft zonder die korting toch wel. Dus waarom zou KPN?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 16, 2025

@ivo006 waar betaal ik in godsnaam voor?'’

================

Tjemig, pak zelf je facturen er eens bij en neem zelf de specificaties door. Je ontvangt je facturen namelijk niet voor niets. Aan de hand van je facturen weet je precies wat je betaalt voor welk abonnement. Tijd om je administratie eens door te nemen. Leg de schuld niet bij KPN!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Dank voor de snelle bericht.

Ten eerste vindt ik het nou niet heel netjes dat er niet wordt aangegeven dat ik aan het eidne van mijn contract zit, dat het voude maar blijft doorlopen en neen nieuwe kan blijkbaar afsluiten met kortingen?…

Ten tweede, het overzocht dat u mee stuurt is nou niet echt een overzicht, meer een opsomming van alles en nog wat en totaal niet duidelijk. Iedereen boven de 40+ zou er niks van snappen en ik ben 31 en snap er niks van daar allemaal staat

ten derde, ik kan mijn TV abbo helemaal niet uitzetten,m als ik daar op klik wordt de pagina gerefreshd en staat dei nog steeds aan.

te vierde als ik de TV er in laad kom ik op, jawel 4,- korting dat ik nu zit…. kan ik toch beter overstappen voor veel minder en meer krijgen?

Dus waarom kan ik bij de concurent voor de helft meer krijgen dan ik nu bij jullie krijg? Als vaste klant voor jaren, verwacht je wel een mooie aanbieding om de zoveel tijd.

Ik kijk uit naar uwe reactie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

@Raspberry valt altijd te proberen toch scheelt mij moeite met mensen in huis weer die nieuwe kabels etc moeten aanleggen. bemoei je er niet mee

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 16, 2025

Aha, reactie bevalt je niet. Niet mee bemoeien? Erg onvriendelijk en ongemanierd van je. Daarnaast bepaal ik zelf wel of ik reageer of niet. Dit is een openbaar forum. Moet je hier ook geen topic openen ​@ivo006!

Als je benieuwd bent wat KPN voor jou in petto heeft, dan zul je zelf telefonisch contact met ze moeten opnemen via 0800-0402. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden voor wellicht een ander/passend aanbod. Het maakt daarnaast ook niet uit hoe lang je wel of geen klant bent. 

De KPN Community is hiervoor niet geschikt en zul je hoe dan ook geen aanbod krijgen.

Advies = (weer) zelf bellen met KPN klantenservice, via  0800-0402. 

Veel succes met onderhandelen!

• January 16, 2025

Ten eerste vindt ik het nou niet heel netjes dat er niet wordt aangegeven dat ik aan het eidne van mijn contract zit...

Dat weet je toch gewoon zelf? Je weet zelf toch wanneer je dat contract afgesloten hebt en voor hoelang? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Ten eerste vindt ik het nou niet heel netjes dat er niet wordt aangegeven dat ik aan het eidne van mijn contract zit, dat het voude maar blijft doorlopen en neen nieuwe kan blijkbaar afsluiten met kortingen?…

Ten tweede, het overzocht dat u mee stuurt is nou niet echt een overzicht, meer een opsomming van alles en nog wat en totaal niet duidelijk. Iedereen boven de 40+ zou er niks van snappen en ik ben 31 en snap er niks van daar allemaal staat

ten derde, ik kan mijn TV abbo helemaal niet uitzetten,m als ik daar op klik wordt de pagina gerefreshd en staat dei nog steeds aan.

te vierde als ik de TV er in laad kom ik op, jawel 4,- korting dat ik nu zit…. kan ik toch beter overstappen voor veel minder en meer krijgen?

Dus waarom kan ik bij de concurent voor de helft meer krijgen dan ik nu bij jullie krijg? Als vaste klant voor jaren, verwacht je wel een mooie aanbieding om de zoveel tijd.

Ik kijk uit naar uwe reactie.

Internet + TV + Ziggo Sport Totaal kost 72,99 via die link uit mijn eerste reactie. Goedkoper gaat het niet worden. Alleen internet kan voor 42,50. Je kunt eventueel ook na een maand TV en Ziggo Sport uit jouw abonnement verwijderen. Alleen aan internet zit je één jaar vast na een verlenging. 

Het staat je uiteraard vrij om over te stappen naar Ziggo als je dat wilt. Blijf je wel bij KPN, dan kun je via deze wijze iets besparen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik grijp hier toch even in. Het betreft hier inderdaad een openbare community waar iedereen kan reageren op aangemaakte topics. Laat deze reactie(s) echter wel constructief zijn en let er ook een beetje op dat de sfeer niet negatief wordt hier op de KPN community. Een discussie voeren onderling is niksm is mee, hou echter wel rekening met de toon! 

• January 17, 2025

@ivo006 waar betaal ik in godsnaam voor?'’

================

Tjemig, pak zelf je facturen er eens bij en neem zelf de specificaties door. Je ontvangt je facturen namelijk niet voor niets. Aan de hand van je facturen weet je precies wat je betaalt voor welk abonnement. Tijd om je administratie eens door te nemen. Leg de schuld niet bij KPN!

Ik zou als ik jou was toch eerst even de berichtgeving bekijken. Onder andere dit. https://www.nu.nl/tech/6342443/internettarieven-in-nederland-behoren-tot-de-hoogste-in-europa.html
Maar misschien moet ik schrijven "Tjemig, pak zelf de kennis die beschikbaar is hierover eerst door"”, voor je iemand zo neerbuigend denkt te moeten behandelen. 
In de berichtgeving komt ook naar voren dat men in Nederland als langdurige klant moet soebatten met de commerciele medewerkers om dezelfde prijs te betalen als nieuwe klanten van de internetproviders, terwijl dit in andere landen generiek schijnt te gebeuren, 
Ik kan het me indenken dat dit alleen in Nederland moet, want die commerciele medewerkers kosten natuurlijk niet niks. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 17, 2025

Bedankt ​@Jeroen van KPN 😊

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Hallo ​@ivo006 ,

@ivo006  

Is het gelukt om jouw abonnement goedkoper te maken? 

Internet + TV + Ziggo Sport Totaal kost 72,99 via die link uit mijn eerste reactie hierboven. Goedkoper gaat het niet worden. Alleen internet kan voor 42,50. Je kunt eventueel ook na een maand TV en Ziggo Sport uit jouw abonnement verwijderen. Alleen aan internet zit je één jaar vast na een verlenging.