Skip to main content
Beantwoord

Heeft opzeggen vaste telefoon gevolgen voor rest van abonnement?

• 6 maart 2025
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Goedemiddag, heeft het opzeggen van mijn vast telefoonnummer nog gevolgen voor de andere onderdelen van het abonnement, bijvoorbeeld wegvallen van kortingen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@2JMM ,

Nee, dat heeft geen gevolgen voor andere onderdelen van jouw abonnement. Je bespaart er wel twee euro per maand mee en vanaf 1 april 2025 zelfs drie euro per maand. Maar verder geen enkel verband met kortingen.

Bekijk origineel

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Hallo ​@2JMM ,

Nee, dat heeft geen gevolgen voor andere onderdelen van jouw abonnement. Je bespaart er wel twee euro per maand mee en vanaf 1 april 2025 zelfs drie euro per maand. Maar verder geen enkel verband met kortingen.

• 31 reacties
  • 24 maart 2025

ik heb net mijn vaste nummer opgezegd, want een prijsverhoging met 50% (al gaat het nog niet over een hoog bedrag, van €2 naar €3 per maand) vind ik te veel voor een telefoon die ik zelden gebruik. In de bevestiging van KPN staat dat ik ook het gratis onderling bellen (ook via 3 mobiele telefoons) heb opgezegd. Maar dat klopt niet. Ik kon ook nergens op de KPN-site vinden wat de gevolgen van opzeggen van een (dit) deel van een abonnement zijn. Echt lang en goed gezocht.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@Herm56 gratis onderling bellen is ook niet meer van toepassing als je geen vaste telefoon meer hebt, er valt namelijk niets meer onderling te bellen.

Onderling bellen met de mobiel gaat gewoon van de belbundel af en kost dus ook niets, terwijl met de vaste telefoon naar je mobiele nummer bellen wel geld zou kosten als gratis onderling bellen niet aan zou staan.

• 31 reacties
  • 24 maart 2025

beste ​@JanD dank voor de uitleg. Maar met 1 vast nummer in huis denk ik bij ‘onderling’ meer aan de 3 mobiele telefoons dan aan ‘van vast naar mobiel'. De definitie bij KPN is blijkbaar wel verbonden met vast, maar dat vind ik niet erg logisch. 

Ach ja, bellen met mobiel is inmiddels al onbeperkt, en dat doen we steeds meer met apps, dus zelfs niet meer van de belbundel maar van de data. En daar heb ik er ook meer van dan in ik een maand nodig heb. Het is ook niet erg, maar ik vind het slordig dat op de bevestiging staat dat ik dat heb opgezegd, terwijl ik dat niet heb gedaan. En dus nergens kan vinden dat dat een gevolg ervan is. 

Btw: tegenpolen elkaar aantrekken? denk je echt dat intelligente vrouwen op deze mannen vallen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@Herm56 mijn vrouw is al ruim 52 jaar met zo'n man getrouwd.😎

Bij onderling bellen bedoeld KPN per definitie vast<--->mobiel.

• 31 reacties
  • 24 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Herm56 mijn vrouw is al ruim 52 jaar met zo'n man getrouwd.😎

tja dan is de uitspraak in ieder geval 1 keer waar. Ik heb twijfel over alle anderen….😉

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ‘onderling bellen’ betekent ‘tussen alle telefoons van een huishouden’, en dus tegenwoordig vooral mobiel. Dat betekent het woord in alledaags taalgebruik.

Bij KPN (en bij veel IT-bedrijven) kom ik wel vaker begrippen tegen die iets anders betekenen dan in het woordenboek staat…. Dat vind ik als niet-technische burger nogal lastig.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17596 reacties
  • 24 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Herm56 gratis onderling bellen is ook niet meer van toepassing als je geen vaste telefoon meer hebt, er valt namelijk niets meer onderling te bellen.

Dat klopt niet â€‹@JanD . Geldt ook voor mobiel. Onderling bellen gaat niet ten laste van de bundel.

Gratis onderling bellen

Heb je meerdere mobiele abonnementen of een vaste telefoon van KPN op 1 adres?
Dan bel je gratis met maximaal 10 huisgenoten.

KPN Combivoordeel: combineer en krijg meer | KPN

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@Herm56 , mijn antwoord was niet helemaal juist, excuses daarvoor.

Zie reactie/correctie ​@RBxx 

Weer wat geleerd ​@RBxx 

Reageer