Sinds februariĀ ben ik al bezig om geld terug te krijgen voor onterecht in rekening gebrachte facturen door KPN. Bij deze een bericht via dit medium, aangezien ik er helemaal zat van ben om elke maand weer met de klantenservice te bellen, waarbij een medewerker eerst 5 minuten nodig heeft om de hele historie door te lezen,Ā mij vervolgens in het gelijk stelt en de schuld neerlegt bij Ć³f het systeem Ć³f de collega's Ć³f de teamleider, mij verzekert dat ik binnen een dag wordt teruggebeld Ć³f mij verzekert dat het bedrag bij de eerstkomende factuur verrekend wordt en er vervolgensĀ niksĀ gebeurt en een paar weken later doodleuk een factuur zonder creditĀ wordt geĆÆncasseerd.
Ā
Aangezien ik er geen vertrouwen in heb dat het geld bij de aankomende factuur wel wordt gecrediteerd, heb ik de incasso's gestorneerd, om op die manier toch mijn geld terug te krijgen. En nuĀ krijg ik ineens een herinnering in de post omdat de laatste 2 facturen niet zijn betaald, met daarbij de dreiging dat er een extra bedrag in rekening wordt gebracht als er nog een herinnering moet worden verstuurd (wat op zichzelf al belachelijk is, maar daar hebben we het nu niet over). Heel vreemd, want er is geen openstaand saldo, aangezien KPN moet mij nog betalen (waar ik KPN de afgelopen maanden meerdere malen kosteloos aan heb herinnerd).Ā Afgelopen zaterdag weer gebeld met de vraag waar dit op sloeg, waarop mij werd gevraagd om toch de facturen te betalen, āwant het systeem...ā blablabla en āde creditatie staat er voor de aankomende factuur inā. De zoveelste keer dat ik dat hoor.
Ā
Concreet: Jullie mogen de bedragen met elkaar verrekenen, maarĀ totdat ik weer een daadwerkelijk openstaand saldo heb bij KPN, zal ik geen facturen betalen. En ik ga zeker niet betalen voor het sturen van onterechte herinneringen.Ā Laat jullie klanten niet de dupe worden van falende interne processen!