Skip to main content
Beantwoord

Herinnering ontvangen voor terugsturen apparatuur

• December 31, 2025
  • 24 reacties
  • 159 keer bekeken

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hallo vrienden en vriendinnen,

Vanmorgen een herinnering ontvangen om een modem terug te sturen naar KPN. Dit heb ik echter al gedaan, op 15.12.2025 om 13:20 uur afgegeven bij de lokale Bruna. Ik ga er gemakshalve van uit, dat de logistieke afdeling een achterstand heeft en dat e.e.a. goed komt.

Fijne jaarwisseling en een zeer goed 2026 gewenst 🍾 🥂

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@driemaster en de rest. 

Allereerst goed dat je dit meldt, ik verwacht ook dat dit een kwestie van verwerken is. Anders hoor ik dit ook graag van je, maar zeker na het aanmaken van die klacht zal dit niet gebeuren. 

Weet ook dat dit proces onze volle aandacht heeft om de apparatuur zo goed mogelijk te koppelen aan de klanten die het opsturen. 

Ook niet onbelangrijk, ik wens jullie een gelukkig nieuwjaar! 🎉

Nog even een toevoeging hierop, een klacht aanmaken is niet eens nodig om dit goed te verwerken mocht het niet goed gaan. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook

Ik markeer dit als beste antwoord voor andere meelezers hier. 

24 reacties

JanD
Superuser
  • December 31, 2025

Beste ​@driemaster gewoon het verzendbewijs heel goed en heel lang bewaren om op verzoek te kunnen tonen.

Goede jaarwisseling toegewenst.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@driemaster 

Je kunt deze herinnering gewoon verwijderen uit je mailbox, aangezien je al volledig aan je verplichting hebt voldaan, door het KPN modem retour te sturen.

Het gebeurd helaas vaker, dat mede klanten ten onrechte herinneringsmails ontvangen, om de leenapparatuur terug te sturen, terwijl ze dat allang hebben gedaan.
Je kunt eventuele toekomstige herinneringen dus gewoon negeren, dat stopt vanzelf.

Met wat ​@JanD al schreef, bewaar je verzendbewijs van de PostNL punt even goed!

Dus gewoon gaan genieten van een prachtige jaarwisseling ✨✨ tezamen met een verse oliebol 🍪in je hand.

En op naar 2026❗❗

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

@JanD en ​@Michel.uit.Arnhem dank voor jullie berichten. Als oud bankman zit het betreft de administratie en het bewaren ervan wel snor. 
V.w.b. die oliebol komt dat ook helemaal goed, ons nichtje is daar een ster in. Lekker met krentjes/rozijnen, beetje poedersuiker erop en genieten! 

JanD
Superuser
  • December 31, 2025

Als oud bankman zit het betreft de administratie en het bewaren ervan wel snor.

Beste ​@driemaster en ik reageerde als oud-boekhouder c.q. financieel administrateur.😎

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Top!! Dank je wel. ‘k Ben meer van het betalingsverkeer…

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Afgelopen april had ik hetzelfde ​@driemaster , een klacht ingediend via:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Ik raad je aan hetzelfde te doen!

De volgende dag werd ik teruggebeld door een, overigens, zeer vriendelijke medewerker die beweerde de komende meldingen van gelijke dan wel strengere strekking gewoon weg te gooien omdat men niet in staat is deze tegen te houden! Kennelijk ben ik de enige die vind dat dit een zeer vreemde manier van zaken doen is.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

@Dicksooo Dank voor de tip! Gaan we zeker doen, ik heb nog een ‘klachtje’ liggen, kan ie er gelijk bij. Tussenvoegsel, in naam, niet op factuur wél in contract. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

@Dicksooo Beste wensen voor 2026.

Inmiddels de ‘klachten’, meer een awareness dat dit anders moet, gestuurd via de door jouw gestuurde link. Thanks. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

Mooi ​@driemaster , hopelijk gaat men bij genoeg klachten/meldingen het proces bij de afdeling retouren eens nader beschouwen en verbeteren.

In mijn geval had ik de sticker van de brief aangaande terugsturen van de modem op het pakket geplakt, daarmee werden alle gegevens omtrent afzender en zelfs een RMA nummer vermeld, middels het Track&Trace nr kon ik zien dat het retourpakket op het juiste adres afgeleverd was, men hoefde het slechts in te scannen.

En alsnog ontvang je e-mails en brieven waarmee je er feitelijk van beschuldigt wordt betreffende apparatuur niet teruggestuurd en daarmede dus achterovergedrukt te hebben. (ik merk dat mijn bloeddruk weer stijgt en dat is natuurlijk niet de bedoeling)

Maar belangrijker, aan jou en de jouwen ook de beste wensen voor 2026, dat we het nog lang vol kunnen houden!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 1, 2026

@Dicksooo Dank voor je bericht en wensen. We gaan het zien en laat het je weten. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 3, 2026

Allereerst goed dat je dit meldt, ik verwacht ook dat dit een kwestie van verwerken is. Anders hoor ik dit ook graag van je, maar zeker na het aanmaken van die klacht zal dit niet gebeuren. 

Weet ook dat dit proces onze volle aandacht heeft om de apparatuur zo goed mogelijk te koppelen aan de klanten die het opsturen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

@Alex van KPN Dank voor je bericht. Ook voor jou en je collega’s de beste wensen. 

Op het PostNL punt heb ik de barcode uit MijnKPN gebruikt, welke naar voren komt in het stappenplan. Lijkt mij een koud kunstje om op de locatie in Alphen, waar de apparatuur binnen komt, de ontvangst van het pakket via de barcode te kwiteren, waardoor de klant de herinnering niet té vroeg krijgt. Of is dit een open deur? 

Uiteraard laat ik het vervolg weten. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Nog even een toevoeging hierop, een klacht aanmaken is niet eens nodig om dit goed te verwerken mocht het niet goed gaan. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Allen,  

@Alex van KPN Vanmiddag is er een bevestiging gemaild gekregen door KPN, n.a.v. een ingestuurde klacht, daarin staat vermeld dat het teruggestuurde modem in goede orde is ontvangen.

Overigens had ik nog een ander ‘probleempje’ gemeld: geen tussenvoegsel in de naam op de factuur, maar wel op het contract. Dit heeft met de betalingsgegevens te maken, dit is nu ook gecorrigeerd!  Tijdens dit telefoongesprek ook het ‘terugstuur issue’ gedeeld en de zeer behulpzame collega aan de lijn keek ik het systeem en meldde dat modem inderdaad is gearriveerd. 

Tot zover weer top service!! 👍🏼👍🏼

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

Erg blij om dit te lezen! 😊

• Deelnemer
  • January 6, 2026

@Alex van KPN wel vreemd dat je hier noemt dat dit issue is op te lossen middels telefonisch contact. Aan de telefoon meldt men namelijk doodleuk dat ze er niets aan kunnen doen en ik de stroom aan mails (en brief) maar moet negeren en dan komt het mogelijk wel goed en anders moest ik nog maar een keer bellen. Ik ben dan geen klant meer, maar dit proces is allesbehalve klantvriendelijk te noemen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ja hoor, daar is ie weer… vanmiddag om 15:02 uur wederom een email gekregen:

Laatste herinnering: stuur je apparatuur terug.

Ondanks een ingestuurde klacht, een belletje met een medewerker, opnieuw zo’n bericht. Kan dit niet anders? Ik ga ervan uit dat ik niets verder hoeft te doen, aangezien ik aan mijn verplichtingen heb voldaan! 

JanD
Superuser
  • January 14, 2026

Laatste herinnering:

Dan ben je er nu vanaf ​@driemaster dit was dus de laatste herinnering😎

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Had toch al eerder geschreven dat KPN doodleuk toegeeft deze berichten niet tegen te kunnen houden ​@driemaster , is kennelijk ingebakken in een niet corrigeerbaar system, je zal over een week ditzelfde bericht ook nog op papier in de brievenbus ontvangen, daarna hoor je er inderdaad niets meer over.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

@Dicksooo Dank! Ik wacht het maar af… ik bewaar alles wat hiervan maar te bewaren valt. Ik heb zelfs een bevestiging van PostNL dat pakket in Alphen is aangekomen 🤷🏻‍♂️

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Vandaag een mooie envelop ontvangen met KPN Logo erop… fijn, dacht ik, heb ik wat gewonnen in de attentkalender misschien of iets anders?? Nee, wederom het verzoek om apparatuur op te sturen… zucht… deze gaat bij de andere stukken in het bewaarblik. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Ze zijn hier ritueel verbrand.😎

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 20, 2026

Nah, hier baal ik van. Ik zie je gegevens in je profiel dus ik heb dit hier genoteerd. Die brief mag je nogmaals negeren. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

@Alex van KPN Nogmaals dank.