Skip to main content

Het blijft actueel: te duur internet!! De media meldt dat overstappen kan lonen

• 16 januari 2025
  • 19 reacties
  • 184 keer bekeken

• Slimmerik
  • 63 reacties

Alweer komt naar voren dat NLers te veel betalen voor internet. Weer aktueel

natuurlijk kunnen de providers dit verantwoorden en schreeuwen van de daken dat ze inventief, up to date, en de minste storingen hebben, KPN voorop! De hoge winsten verzwijgen ze.

Niet vreemd  dat nieuwe klanten hogere korting krijgen dan de trouwe klanten, die moeten de korting ophoesten. 

19 reacties

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 16 januari 2025

deel je bron eens?

• 3348 reacties
  • 16 januari 2025

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 januari 2025

Niks nieuws, is altijd al zo geweest. Ik snap al die ophef niet. Stap dan gewoon over! 

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 16 januari 2025

er zijn altijd mensen die zeuren te duur enzz

maar kijken nooit verder naar kwaliteit of service van de verbinding (zeg niet dat dit nu ook is maar is vaak wel zo)

Bij de buren is het gras niet altijd groener

• 3348 reacties
  • 16 januari 2025
Raspberry schreef:

Niks nieuws, is altijd al zo geweest. Ik snap al die ophef niet. Stap dan gewoon over! 

Natuurlijk. 1 keer in de zoveel tijd is dit in het nieuws. Over een week is iedereen het weer vergeten. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 januari 2025

Dit soort klanten roepen het hardst, want o, wat voelen ze zich benadeeld. Onderneem zelf actie! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 248 reacties
  • 16 januari 2025

Flauwe antwoorden want het was N>B> op het nationale nieuws. Ik zag een aanbieding van een apple tablet gratis als je bij Kpn een abo afsluit. Nou niet voor mij dus want ik ben al tig jaren lid. En de oproep om zelf actie te ondernemen is onzin. Dat kan immers niet. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 248 reacties
  • 16 januari 2025

Geef leden die al jaren lid zijn voor een mogelijkheid tot een gratis tablet een mogelijkheid. Bedenk wat. Anders moet ik bedanken als lid en mij tig tijd later weer aanmelden. Dat kost toch ook geld?

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 januari 2025
Wilsophie schreef:

Flauwe antwoorden want het was N>B> op het nationale nieuws. Ik zag een aanbieding van een apple tablet gratis als je bij Kpn een abo afsluit. Nou niet voor mij dus want ik ben al tig jaren lid. En de oproep om zelf actie te ondernemen is onzin. Dat kan immers niet. 

Dat kan zeker wel! Je moet zelf actie ondernemen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 248 reacties
  • 16 januari 2025
MennoG78 schreef:

maar kijken nooit verder naar kwaliteit of service van de verbinding (zeg niet dat dit nu ook is maar is vaak wel zo)

Maar daar gaat het helemaal niet over. U vergelijkt appels en peren.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 248 reacties
  • 16 januari 2025
Raspberry schreef:

Dan moet je toch eerst afhaken bij KPN. Weet je wat die kosten zijn dan? Het is niet altijd zo geweest en als dat zo is, is het geen argument. 

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 16 januari 2025
Wilsophie schreef:
MennoG78 schreef:

Maar daar gaat het helemaal niet over. U vergelijkt appels en peren.

Het heeft er uiteindelijk wel mee te maken je betaald meer omdat er ook andere service is als bij de andere providers.

Je kan KPN ook gewoon bellen met dat je wilt opzeggen moet je eens kijken wat voor mogelijkheden je dan kan krijgen als je maar goed kan onderhandelen ;)

• 3348 reacties
  • 16 januari 2025
Wilsophie schreef:

Dat kan wel. Gewoon overstappen. Dat kan prima. Maar jij wil niet. En daar profiteert KPN van. KPN weet dat je toch wel blijft. Dus waarom zou KPN jou korting of een tablet geven? Dat is toch nutteloos? 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 16 januari 2025

Poeh, er word goed gelezen😩

overstappen? Waar naar toe? Want al die providers houden het prijspeil van elkaar goed in de gaten.

voorbeeld:  mijn vrouw werkt met een Poolse collega. Haar ouders wonen op een plattelandsdorp, 400inwoners. Wel al jaren glasvezel voor €14,50 pm. Zijn we in NL toch schreeuwend duur, zo niet de duurste in EU

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22051 reacties
  • 16 januari 2025

De inkomsten in Polen zijn behoorlijk lager dan in Nederland. Het is niet voor niets dat veel Polen naar Nederland komen voor een beter inkomen. U kunt de prijzen niet met elkaar vergelijken. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 16 januari 2025

Wijlen mijn vader zei altijd: “Je kan ergens voor een tientje goedkoper zitten, maar voor honderd ellende ervaren”

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 16 januari 2025
Wilsophie schreef:

Geef leden die al jaren lid zijn voor een mogelijkheid tot een gratis tablet een mogelijkheid. Bedenk wat. Anders moet ik bedanken als lid en mij tig tijd later weer aanmelden. Dat kost toch ook geld?

Dat klopt. Wie betaalt dan uiteindelijk het cadeau, in dit geval een tablet? Gratis bestaat niet.

• 3348 reacties
  • 16 januari 2025
Domu schreef:

voorbeeld:  mijn vrouw werkt met een Poolse collega. Haar ouders wonen op een plattelandsdorp, 400inwoners. Wel al jaren glasvezel voor €14,50 pm.

Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Wat is het gemiddelde salaris van iemand die in Polen in een plattelandsdorp van 400 inwoners woont? Waarschijnlijk is dat ook maar een paar 100 euro. Die Poolse collega komt niets voor niets hierheen hé? Dat doet hij/zij echt niet voor de lol. 

• 3348 reacties
  • 16 januari 2025
Domu schreef:

overstappen? Waar naar toe? Want al die providers houden het prijspeil van elkaar goed in de gaten.

Elke provider geeft flinke welkomskorting. Dus dat heb je het eerste jaar sowieso te pakken. En na een jaar kan je weer terug. Krijg je bij KPN ook weer welkomskorting. Of een tablet. 

Reageer