Skip to main content
Vraag

Het e-mailadres om op te zeggen werkt niet

• December 11, 2025
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

als je mail stuurt naar opzeggen@kpn.com krijg je de melding: 

Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen:

opzeggen@kpn.com
Het postvak van de geadresseerde is vol en kan momenteel geen berichten ontvangen. Probeer het bericht later opnieuw te verzenden of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde.

De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: CPEMS-KPN114.KPNCNL.LOCAL.

Hoe is het mogelijk dat een mailbox van KPN vol zit??? Dit is toch iets uit een tijd van heel lang geleden?

Zojuist heb ik van de klantenservice te horen gekregen, “dat de mailbox inderdaad VOL zit en dat er vanmiddag een ‘schoonmaak’ wordt gehouden. Om 17:00 uur zou er weer naartoe gemaild kunnen worden. De mailbox wordt zogenaamd ‘verdeeld’ en dat zou het probleem oplossen.”

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een aanbieder als KPN een dergelijk probleem heeft met een volle mailbox? En dat ze dan niet bereikbaar zijn???

9 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

Hi ​@NickMar ,

Hoe kom je aan dat email adres? Opzeggen via mail is volgens mij niet mogelijk.

Op deze pagina staat hoe je je abonnement kunt opzeggen: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen 

• Auteur
  • Topper
  • December 11, 2025

Het opzeggen is verlopen via de klantenservice en zij hebben dit mailadres ook aan ons doorgegeven. Is gewoon bekend bij KPN. Voor ons was de andere manier niet mogelijk. We hadden al eerder gemaild aan dit mailadres en dat ging altijd goed. Werd ook op geantwoord.

KPN heeft nu zelf toegegeven “dat de mailbox inderdaad vol is en dat deze wordt ‘schoongemaakt”. Daarna kan er eind van de middag weer naartoe gemaild worden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 11, 2025

Je kunt online opzeggen via de MijnKPN-app, via https://www.kpn.com/service/ugs/wijzigen?icid=contact%3Acd%3Dcommunity&campaignid=so%3Ac%3Dmerk-community, X, Facebook, Instagram of 0800 0402, maar nooit per mail

@NickMar 

• Auteur
  • Topper
  • December 11, 2025

Als je mijn verhaal goed leest meld ik ook dat ik weet hoe je moet opzeggen. In ons geval was dit anders en hebben we dit emailadres gekregen. Het werkt gewoon en dat is normaal gesproken altijd het geval. Nu dus NIET. En dat is vreemd voor een partij als KPN, die dit zelf ook toegeeft….

Ik hoef geen reacties van mensen die mij denken te moeten vertellen hoe ik moet opzeggen bij KPN. En per mail kan dus WEL als jouw situatie hier om vraagt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 11, 2025

KPN is per definitie nooit (meer) per mail bereikbaar, behalve op uitdrukkelijke uitnodiging van een KPN-medewerker die je dan het mailadres geeft waar je naar toe kunt mailen.

Als je geen prijs stelt op reacties van forumleden, moet je rechtstreeks bij de KPN klantenservice je vraag stellen en niet hier.

Succes ​@NickMar 

• December 11, 2025

Ware het niet dat de dit forum de enige manier is voor normale schriftelijke communicatie met de KPN

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

@NickMar Er zal hier nog wel een KPN medewerker reageren maar dat duurt meestal ongeveer 2 dagen. Het is wel zo dat opzeggen via het forum niet mogelijk is dus de reactie zal dan waarschijnlijk meer gaan over hoe het precies zit met het email adres / hoe je het anders kunt regelen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 11, 2025

Ware het niet dat de dit forum de enige manier is voor normale schriftelijke communicatie met de KPN

Dat klopt niet ​@KeesYagi KPN heeft ook gewoon een postadres:

https://www.overons.kpn/nl/contact

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@NickMar, wat je zegt klopt inderdaad. Als er bij het telefonisch opzeggen wordt aangegeven dat je documenten kunt opsturen kan dat naar dat e-mailadres. Uit het niets mailen naar dat adres voor een opzegging werkt niet, maar dat is in jouw geval niet van toepassing.

Dat die mailbox dan zegt vol te zijn is niet handig natuurlijk, dan komen jouw bestanden daar niet aan. Op de community hebben wij geen toegang tot die mailbox of opzeggingen, dus daar kan ik niet veel bij doen vrees ik. Heb je al opnieuw telefonisch contact gehad met de afdeling die over de opzeggingen gaat? Zij kunnen kijken of zij bij de mailbox kunnen, of het doorgeven aan de afdeling die er bij kan.