Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de aankomende factuur gespreid betalen?

• April 29, 2026
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

Weet iemand hoe je dit kan aanvragen of kan me nu helpen om dit gespreid te betalen

5 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 29, 2026

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Maar er staat iets over betaal code maar waar vind ik of krijg ik die

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 29, 2026

Als het goed is staat die in je eerste herinnering.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Dus eigenlijk moet ik hem niet betalen dan als ik de herinering krijg dat regelen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 30, 2026

Hallo ​@Damian077 ,

Dus eigenlijk moet ik hem niet betalen dan als ik de herinering krijg dat regelen

Je kunt een betaalafspraak maken zodra de factuur is verschenen. Je hoeft niet de herinnering af te wachten. Maar je kunt geen betaalafspraak maken voor een factuur die er nu nog niet is.

Hieronder de volledige uitleg; 

Je factuur later betalen

Kom je niet uit met het betalen van jouw KPN factuur? Dat is geen probleem: Je mag één keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan ons over. Je ontvangt hiervoor een e-mail met een iDEAL link.

Je kunt een betaalafspraak maken wanneer de automatische incasso is mislukt, door bijvoorbeeld stornering of te weinig saldo. De factuur in MijnKPN staat dan op 'onbetaald'. Het is niet mogelijk om op voorhand een betaalafspraak te maken.

Voorwaarden voor later betalen

Je kunt een betaalafspraak maken voor:

• een mobiel abonnement, vaste aansluiting (TV, Internet en Bellen) of Digitenne abonnement van KPN.
  • je laatst ontvangen factuur.

Je kunt een betaalafspraak maken als:

• je maar één onbetaalde factuur hebt.
  • de factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is.
  • het bedrag van de factuur minder dan €500,- is.
  • je niet geblokkeerd bent. Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten.

Betaalafspraak maken

Voldoe je aan de voorwaarden en wil je later betalen, dan kan je zelf online een betaalafspraak maken.

bron:

Â