Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik KPN de uitbetaling van mijn 2x extra inruilbonus laten regelen?

• August 25, 2026
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Op 27 oktober 2025 heb ik twee iPhone 17-toestellen bij KPN besteld met een extra inruilbonus van €100 per toestel.

In beide KPN-orderbevestigingen staat expliciet dat ik deze bonus krijg. KPN vermeldt daarbij dat Recommerce de aanvraag binnen 28 dagen controleert en dat de bonus daarna binnen 7 dagen wordt uitbetaald. Inmiddels zijn bijna tien maanden verstreken en zijn beide bonussen, in totaal €200, nog steeds niet betaald.

Ik heb hierover meerdere keren telefonisch contact gehad met KPN. Daarbij werd ik steeds naar Recommerce verwezen als verantwoordelijke partij. KPN was terughoudend om de kwestie intern te escaleren, maar beloofde wel meerdere keren zelf contact op te nemen met Recommerce. Dat heeft tot nu toe niets opgeleverd. Tegelijkertijd heeft KPN telefonisch bevestigd dat ik voor de bonusactie in aanmerking kom.

Vandaag heb ik daarom ook een formele klacht via het online klachtenformulier van KPN ingediend.

Omdat ik op dit forum meerdere vergelijkbare gevallen zie waarbij moderators intern konden helpen, hoop ik dat iemand van KPN ook mijn twee dossiers kan laten nakijken en waar nodig verder kan escaleren.

Ordernummers, Recommerce-referenties en orderbevestigingen deel ik uiteraard graag privé met een moderator.

Beste antwoord door PTuertscher

Update: opgelost

Binnen ongeveer een half uur na het indienen van de formele klacht werd ik door KPN gebeld.

Er werd gevraagd om bevestiging dat Recommerce de extra bonus had geweigerd. Die correspondentie kon ik direct aanleveren. Het hele gesprek, inclusief het toesturen en bekijken van de documentatie, duurde ongeveer 10–15 minuten.

KPN heeft het vervolgens direct opgelost en zal de twee openstaande bonussen van in totaal €200 zelf als credit vergoeden.

Zo zou klantenservice moeten werken: snel, gericht en met eigenaarschap. Dat staat helaas in schril contrast met de vele telefoontjes met de reguliere klantenservice in de afgelopen negen maanden, waarbij ik steeds naar Recommerce werd verwezen zonder dat er een oplossing kwam.

Voor anderen met hetzelfde probleem: de formele klachtenroute heeft in mijn geval dus vrijwel direct tot een oplossing geleid.

1 reactie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 25, 2026

Update: opgelost

Binnen ongeveer een half uur na het indienen van de formele klacht werd ik door KPN gebeld.

Er werd gevraagd om bevestiging dat Recommerce de extra bonus had geweigerd. Die correspondentie kon ik direct aanleveren. Het hele gesprek, inclusief het toesturen en bekijken van de documentatie, duurde ongeveer 10–15 minuten.

KPN heeft het vervolgens direct opgelost en zal de twee openstaande bonussen van in totaal €200 zelf als credit vergoeden.

Zo zou klantenservice moeten werken: snel, gericht en met eigenaarschap. Dat staat helaas in schril contrast met de vele telefoontjes met de reguliere klantenservice in de afgelopen negen maanden, waarbij ik steeds naar Recommerce werd verwezen zonder dat er een oplossing kwam.

Voor anderen met hetzelfde probleem: de formele klachtenroute heeft in mijn geval dus vrijwel direct tot een oplossing geleid.