Skip to main content

Hoe kan mijn kind toch geabonneerd zijn op een betaalde sms dienst met een tienerabonnement?

• June 9, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb een vraag over de beveiliging van KPN-tienerabonnementen.

Mijn dochter heeft een tienerabonnement. Het afgelopen jaar blijkt er structureel geld in rekening te zijn gebracht voor een abonnement op “MILFTUBE” via sms-diensten.

Wat ik hier niet begrijp:

• Op haar telefoon staan ouderlijk toezicht en Screen Time actief.
  • Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat zij bewust zo’n abonnement heeft afgesloten.
  • Volgens KPN zouden tienerabonnementen überhaupt niet geschikt moeten zijn voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Daar kon men niet verklaren hoe het abonnement überhaupt geactiveerd heeft kunnen worden op een tienerabonnement. Wel heeft KPN aangeboden de laatste drie facturen te vergoeden, maar tegelijkertijd werd aangegeven dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij mij ligt.

Dat vind ik lastig te begrijpen. Als een abonnementstype volgens KPN niet voor dergelijke diensten gebruikt zou moeten kunnen worden, maar het blijkt in de praktijk toch mogelijk te zijn, dan lijkt er toch ergens iets mis te gaan in de beveiliging of configuratie.

Heeft iemand anders dit meegemaakt? En kan iemand van KPN uitleggen hoe een betaalde sms-dienst op een tienerabonnement geactiveerd kan worden als dit eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn?

“KPN – het veiligste netwerk van Nederland” klinkt in dit geval toch enigszins ironisch.

4 reacties

• June 9, 2026

Beste ​@NikIv dan is er op een of andere manier toch een betaaldienst via Google geactiveerd of anderszins.

Ga eens naar Payinfo.nl, geef daar het betreffende nummer in en kijk wat daaruit naar voren komt.

Kijk ook bij Google diensten of daar een betaaldienst geactiveerd is.

Dit staat allemaal los van het netwerk van KPN.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

@JanD klopt dat ik kan het zelf regelen, maar betaalde sms-dienst op een tienerabonnement moet geblokkeerd zijn (volgens abonnement reclame). 

• June 9, 2026

@JanD klopt dat ik kan het zelf regelen, maar betaalde sms-dienst op een tienerabonnement moet geblokkeerd zijn (volgens abonnement reclame). 

Beste ​@NikIv ik zie allerlei standaard blokkades, maar niets over SMS-blokkades.

Neem contact op met de helptdesk van KPN via 0800 0402, Facebook, X of Instagram voor nadere uitleg s.v.p.

Succes.

mrGanesha
Slimmerik
  • June 9, 2026

Beste ​@NikIv ik zie allerlei standaard blokkades, maar niets over SMS-blokkades.

Wat kan je kind niet met een Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• MB's delen van en naar het Teens Sim Unlimited abonnement is niet mogelijk.

• Het Teens Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.