Skip to main content
Beantwoord

Hoe lang duurt de verwerking van een contractovername voor een mobiel abonnement?

• July 20, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

ik had een contractovername aangevraagd een week geleden, is die binnengekomen? binnen hoeveel dagen kan ik er wat van horen? Ik wilde mijn abonnement verlengen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@M.K02 

Welkom op de community van KPN.

Op de website van KPN wordt dat keurig aangegeven, al moet je daar wel even naar zoeken.
Daar staat het volgende:

Ik heb alles opgestuurd. Hoe lang duurt het voordat het contract is overgezet?

De verwerking van een contractovername voor KPN Mobiel duurt het ongeveer 20 werkdagen, soms kan het wat sneller gaan en duurt het 2 tot 3 weken afhankelijk van de drukte op de afdeling.

Dus in jouw geval duurt het tot 4 weken voordat de overname is afgerond.
Zodra dat is gebeurd ontvang je daar weer een bevestiging van.

Hou ook rekening met het feit dat het momenteel vakantietijd is, en er ook medewerkers van KPN op vakantie zijn.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@M.K02 

Welkom op de community van KPN.

Op de website van KPN wordt dat keurig aangegeven, al moet je daar wel even naar zoeken.
Daar staat het volgende:

Ik heb alles opgestuurd. Hoe lang duurt het voordat het contract is overgezet?

De verwerking van een contractovername voor KPN Mobiel duurt het ongeveer 20 werkdagen, soms kan het wat sneller gaan en duurt het 2 tot 3 weken afhankelijk van de drukte op de afdeling.

Dus in jouw geval duurt het tot 4 weken voordat de overname is afgerond.
Zodra dat is gebeurd ontvang je daar weer een bevestiging van.

Hou ook rekening met het feit dat het momenteel vakantietijd is, en er ook medewerkers van KPN op vakantie zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@M.K02, welkom op onze community! Michel had het al gevonden maar er kan dus inderdaad even overheen gaan.

Op http://kpn.com/contractovername staan de meeste veelgestelde vragen.

Â