Skip to main content
Vraag

Ik ben gebeld met een aanbieding voor Odido klanten? Is dit legitiem?

• February 17, 2026
  • 11 reacties
  • 240 keer bekeken

Hallo allen,

Zojuist gebeld door KPN(?). Ze deden mij een aanbod om over te stappen en gaven aan omdat ik bij Odido zit ze mij mogen uitkopen daar en mij goedkoper abonnement mogen aanbieden ivm het datalek.

Nu door het datalek ben ik wat huiverig. Kan iemand mij vertellen of dit nummer legitiem is? Ik kan er op internet niet echt iets over vinden. Alvast bedankt.

Het nummer: +31332070298

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 17, 2026

Hallo ​@Jessica2102 ,

Dat nummer is niet van KPN. Dus kijk uit met wat je doet. Wil je een abonnement bij KPN?, dan kun je beter zelf contact opnemen met KPN. 

Deze nummers gebruiken wij om jou te bellen

Hier vind je onze telefoonnummers

bron:

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn

Wil je persoonlijk contact met KPN?

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 17, 2026

'’omdat ik bij Odido zit ze mij mogen uitkopen daar en mij goedkoper abonnement mogen aanbieden ivm het datalek.'’

Dit is complete onzin. KPN gaat en zal het abonnement bij Odido niet uitkopen of wat dan ook. Waarom zouden ze? Je bent hoe dan ook niet gebeld door KPN! 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 17, 2026

​@Jessica2102 gewoon even de KPN website bezoeken en je postocde en huisnummer invullen en kijken wat KPN je te bieden heeft en het voor je een overstap waard is.  

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik herken het nummer niet direct ​@Jessica2102 dus ik zou je willen adviseren om daar voorzichtig mee te zijn. Welkom trouwens op de KPN Community, zoals je merkt denken we met zijn allen graag even met je mee. Je bent uiteraard van harte welkom bij KPN als je dat wenst :-) .

Je kan op onze site een overzicht vinden van onze abonnementen en als je daar vragen over hebt beantwoord ik die uiteraard graag.

• February 18, 2026

Volgens :
www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken?query=0332070298
Is het nummer niet bij KPN ondergebracht.
Dat zegt niet alles, het zou een inhuur club kunnen zijn (ook zoiets . . ) maar in dit geval niet waarschijnlijk.
Alhoewel een 033 nummer bij KPN wel gebruikt word/werd, er is een kantoor in Amersfoort.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Hallo allen,

Zojuist gebeld door KPN(?). Ze deden mij een aanbod om over te stappen en gaven aan omdat ik bij Odido zit ze mij mogen uitkopen daar en mij goedkoper abonnement mogen aanbieden ivm het datalek.

Nu door het datalek ben ik wat huiverig. Kan iemand mij vertellen of dit nummer legitiem is? Ik kan er op internet niet echt iets over vinden. Alvast bedankt.

Dit was geen datalek, maar ordinaire diefstal!
Een datalek is iets anders.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Hallo allen,

1. De Odido blunder was geen lek, maar een ordinaire diefstal dat begon met phishing en eindigde met een enorme blunder van Odido zelf, zoals mij vertelt werd.
  2. Ranges van telefoonnummers worden gespoofed. Het lijkt alsof je gebeld wordt door Odido, KPN, je bank, Bitvavo, of de HEMA of je favoriete webshop. 

Al mijn contacten staan op een witte lijst (witte rijst? 😃) en contacten die ik niet ken komen altijd op de voicemail. Ik doe dus niets, verbreek geen verbinding en beantwoordt niets. M.a.w. er zit geen interactie op het gebelde nummer. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Jessica2102, ik heb na ons contact nog even verder navraag gedaan en ik heb inmiddels een antwoord van mijn collega's ontvangen. Na onderzoek bleek dit nummer toch van een partner van KPN te zijn. We hebben jouw bevindingen doorgezet en dat is ook intern verder opgepakt. 

Mede door jouw melding zal in de toekomst op de site van KPN een doorverwijzing komen te staan met een lijst van partners waarmee KPN samenwerkt. Zo kan er makkelijker gecontroleerd worden op de naam en het betreffende telefoonnummer zodat je zeker weet dat het om een legitiem telefoontje gaat!

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit met ons te delen en mocht je nog aanvullende vragen hebben stel die dan gerust!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Mooie actie ​@Remco van KPN ! 

Maar voorlopig is de website nog niet aangepast. 

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn

En we gaan hier in de topics toch echt van die website uit. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

Zo kan er makkelijker gecontroleerd worden op de naam en het betreffende telefoonnummer zodat je zeker weet dat het om een legitiem telefoontje gaat!

Komt daar ook een knop bij om direct te klagen als er leugens verteld worden? In dit geval lijkt het me trouwens beter deze partner niet op zo’n lijst te zetten, maar de samenwerking lekker te stoppen. 👮

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Klopt, dit is iets wat niet per direct omgezet kan worden ​@Noordzee . Maar de feedback is gehoord en dat vind ik mooi om te zien.