Skip to main content
Antwoord

Ik ben verhuisd maar moet nog betalen voor het oude adres

• November 12, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste medewerkers van KPN, 

Ik vind het erg vreemd dat ik aangeslagen wordt door KPN aangezien ik sedert 20 oktober niet meer in het bezit ben van het appartement waar de u geleverde huisaansluiting voor televisie en internet zich bevind. Kunt u mij uitleggen? En wanneer uw mening dan is dat de huisaansluiting onder een bepaalde contractduur staat, kan de nieuwe eigenaar dan gebruik maken van de beschikbaarheid van betreffende huisaansluiting? En zo nee, wanneer de nieuwe eigenaar van het appartement een zelfde eigen contract met u aangaat, kunt u dan beschikken en inkomen hebben over twee contracten voor huisaansluiting voor hetzelfde adres en voor eenzelfde tijdsperiode? Dit soort dubbel dubbelop lijkt mij niet erg ethisch en daarom onfatsoenlijk. Mijn verzoek is daarom het contract netjes af te sluiten voor de tijd van het gebruik van uw product, en mij te restitueren voor eventueel door mij te veel betaalde van onverdiende levering.

Met vriendelijke groet,

Cornelis de Quaasteniet

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@CornelisdeQuaasteniet en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je verbaasd opkijkt als je nog betaald voor een abonnement waar je geen gebruik meer van maakt. 

Hier vind je alle informatie over faktuur na opzeggen. 

Hier kun je inderdaad alles vinden. Specifiek dit gedeelte:

Bij KPN betaal je jouw abonnementskosten altijd een maand vooruit. Deze maand noemen we de factuurperiode. Jouw factuurperiode kan lopen van de 1e tot en met de laatste van de maand, maar kan bijvoorbeeld ook lopen van de 9e van de ene maand tot en met 8e van de volgende maand.

Je ontvangt de factuur gewoonlijk zo'n 1 tot 3 dagen na de start van de nieuwe factuurperiode.

Wil je weten wat jouw factuurperiode is? Kijk dan op pagina 2 van de factuur.

Ik vermoed dus dat het nog om een resterende periode gaat. 
Als je een bevestiging van de opzegging binnen hebt dan is dit geregeld en zul je eventueel teveel betaalde abonnementskosten automatisch terugkrijgen op de eerstvolgende reguliere factuurdatum. 
Als je geen bevestiging van je opzegging binnen hebt gekregen, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit met je nalopen! 🙂

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 12, 2025

Dag ​@CornelisdeQuaasteniet, begrijpelijk dat je daar een vraag over hebt. Hier vind je alle informatie over faktuur na opzeggen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hi ​@CornelisdeQuaasteniet en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je verbaasd opkijkt als je nog betaald voor een abonnement waar je geen gebruik meer van maakt. 

Hier vind je alle informatie over faktuur na opzeggen. 

Hier kun je inderdaad alles vinden. Specifiek dit gedeelte:

Bij KPN betaal je jouw abonnementskosten altijd een maand vooruit. Deze maand noemen we de factuurperiode. Jouw factuurperiode kan lopen van de 1e tot en met de laatste van de maand, maar kan bijvoorbeeld ook lopen van de 9e van de ene maand tot en met 8e van de volgende maand.

Je ontvangt de factuur gewoonlijk zo'n 1 tot 3 dagen na de start van de nieuwe factuurperiode.

Wil je weten wat jouw factuurperiode is? Kijk dan op pagina 2 van de factuur.

Ik vermoed dus dat het nog om een resterende periode gaat. 
Als je een bevestiging van de opzegging binnen hebt dan is dit geregeld en zul je eventueel teveel betaalde abonnementskosten automatisch terugkrijgen op de eerstvolgende reguliere factuurdatum. 
Als je geen bevestiging van je opzegging binnen hebt gekregen, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit met je nalopen! 🙂