Skip to main content
Vraag

Ik ga overstappen

• September 16, 2026
  • 14 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik ga na 18 jaar overstappen naar de delta.

Ik ben 18 jaar heel blij geweest bij de kpn.

Maar een aantrekkelijk verlengings aanbod is helaas verleden tijd.

bye bye kpn

14 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Het is hier geen vliegveld, je hoeft je vertrek niet aan te kondigen. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 16, 2026

​@pier30  wilde zijn ei even kwijt ​@Gertjan Woudenberg 
Daar is toch niets op tegen?

We leven nog steeds in een vrij land en zijn bericht is ook niet in strijd met de forumregels.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2026

Tsjaa ​@pier30 ,

KPN deelt geen TV’s of spelcomputers uit bij een verlenging van jouw abonnement. Want dan zouden die kosten uiteindelijk toch weer doorbelast worden naar de klanten en daar zit niemand op te wachten. 

Maar er is wel een mogelijkheid om jouw abonnement blijvend goedkoper te maken. Laat maar horen als je daar nog interesse in hebt. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 17, 2026

Hi ​@pier30, welkom bij onze community en uiteraard jammer om te zien dat je ons verlaat. Mijn dank ook aan Noordzee voor zijn aanbod. 
Er is inderdaad een verschil tussen een nieuwe aansluiting en een bestaande klant die verlengt. Ik vat het nog even samen.
Elke nieuwe klant die bij ons komt krijgt een bepaalde aanbieding. Net zoals jij dit ook hebt gehad toen je als nieuwe klant bij ons bent gekomen. Bestaande klanten kunnen elke maand gebruik maken van bepaalde acties en cadeautjes, dit heet KPN voor jou. Op de verlengpagina kun je ook zien wat een eventueel verlengaanbod is wanneer je je huidige abonnement wilt behouden. Dit zijn wel andere aanbiedingen dan bij bestaande klanten. Heb je ook een mobiele abonnement bij ons, dan kom je ook in aanmerking voor Combivoordelen. 

Misschien niet het gewenste antwoord, maar hopelijk heb jij en andere lezers hier iets aan. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Hi ​@pier30, welkom bij onze community en uiteraard jammer om te zien dat je ons verlaat. Mijn dank ook aan Noordzee voor zijn aanbod. 
Er is inderdaad een verschil tussen een nieuwe aansluiting en een bestaande klant die verlengt. Ik vat het nog even samen.
Elke nieuwe klant die bij ons komt krijgt een bepaalde aanbieding. Net zoals jij dit ook hebt gehad toen je als nieuwe klant bij ons bent gekomen.

Welke aanbiedingen voor nieuwe klanten waren er in 2008?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 17, 2026

Het is hier geen vliegveld, je hoeft je vertrek niet aan te kondigen. 

Nou ja, het hoeft niet. Maar het mag. Lief uitzwaaien en benadrukken dat iemand altijd welkom is in de toekomst kan geen kwaad. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Elke nieuwe klant die bij ons komt krijgt een bepaalde aanbieding. Net zoals jij dit ook hebt gehad toen je als nieuwe klant bij ons bent gekomen.

Pardon? Zo rond ergens 1999 moesten we bij XS4ALL zelfs zo’n FL300,00 betalen voor het installatie pakket en bij de overstap naar de KPN propositie was ik geen nieuwe klant.

Hou me ten goede, ik ben een fel tegenstander van welkomst cadeaus en aanbiedingen omdat deze feitelijk door de reeds bestaande klanten opgehoest worden, maar ik krijg een kunstkop van die eeuwige bewering dat iedere klant dat vroeger ook ooit gehad heeft.🍺🥃🤗

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 17, 2026

Dat is lang geleden inderdaad, ik bedoelde dit natuurlijk niet zo letterlijk. Rond 2008 had XS4ALL een Nintendo als welkomstcadeau en KPN een laptop bij bepaalde abonnementen, pin me er niet op vast want zo specifiek kan ik niet zoeken. Ik snap echter je punt, verkeerd uitgedrukt hier. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Het inderdaad maar roepen van ‘elke nieuwe klant die bij ons komt krijgt een bepaalde aanbieding’ is een dooddoener. Maar ja… wiens brood met eet, diens woord men spreekt, zonder ook maar even na te denken.

Toen ik door een medewerker van KPN’s ‘klantenservice’ werd gebeld om ‘de opzegging te controleren’ kwam het gesprek op de verhouding prijs/kwaliteit, de tarieven die nieuwe klanten betalen en de cadeaus waarmee nieuwe klanten worden binnengeharkt. 

De medewerker beweerde ook meteen dat ik toen ik abonnee werd, ook korting of een cadeau had gekregen. Op de vraag wat dan was, volgde het bitse antwoord dat ik zelf wel wist. Ik gaf aan dat wanneer er iets met stelligheid wordt beweerd, er een concreet antwoord mag worden verwacht, was de reactie dat er geen vragen werden beantwoord waarop ik zelf het antwoord wist. 

Na de vraag te hebben gesteld, welk cadeau ik dan in 1985 had ontvangen, was het antwoord: 1985? Tsss, da’s in de vorige eeuw! en verbrak de medewerker verbinding. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Pardon? Zo rond ergens 1999 moesten we bij XS4ALL zelfs zo’n FL300,00 betalen voor het installatie pakket en bij de overstap naar de KPN propositie was ik geen nieuwe klant.

Klopt wat je zegt ​@Dicksooo, ik heb ‘m er even bij gepakt, mijn allereerste factuur van XS4ALL…

...’t was maar NLG 30,00, maar toch… ook bij mijn allereerste telefoonabonnement moest je betalen om mee te mogen doen… 

Op voorhand mijn excuses dat ik offtopic poste. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Waarschijnlijk wordt bedoeld dat in het (verre) verleden ‘elke klant die bij kpn (en haar rechtsvoorgangers) kwam een cadeau moest betalen’, ​@driemaster en ​@Dicksooo.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 17, 2026

Klopt wat je zegt ​@Dicksooo, ik heb ‘m er even bij gepakt, mijn allereerste factuur van XS4ALL…

...’t was maar NLG 30,00, maar toch… ook bij mijn allereerste telefoonabonnement moest je betalen om mee te mogen doen… 

Geen probleem. Goed, dan nu weer on-topic. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Geen probleem. Goed, dan nu weer on-topic. 

Toch vind ik het binnen dit topic  je reacties een nare ondertoon hebben Alex, of te wel niet geheel echt klant vriendelijk , of staat dit niet beschreven in de huisregels?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 17, 2026

Mijn excuses als dat zo overkwam, dat is zeker niet mijn bedoeling.