Skip to main content
Beantwoord

Ik ga samenwonen maar mijn partner heeft al een abonnement

• September 7, 2026
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik heb onlangs een internetabonnement voor 2 jaar afgesloten en ben hier tot nu toe erg tevreden over. Volgend jaar ben ik echter van plan om bij mijn vriendin in te trekken. Zij heeft op haar huidige adres al een internetabonnement bij een andere provider dat nog doorloopt.

Ik wil graag voorkomen dat we gedurende een aantal maanden dubbele abonnementskosten moeten betalen. Daarom zou ik graag willen weten welke mogelijkheden er zijn met mijn huidige abonnement.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om mijn abonnement tijdelijk te pauzeren/bevriezen en de resterende looptijd pas te laten ingaan nadat het huidige abonnement van mijn vriendin is afgelopen? Of zijn er andere mogelijkheden, zoals het overzetten van mijn abonnement naar haar adres of een andere oplossing om dubbele kosten te voorkomen?

Het abonnement van mijn vriendin kan helaas niet eerder worden beëindigd en loopt tot de afgesproken einddatum.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Sean94 ,

Je kunt het abonnement gewoon verhuizen naar haar adres. Jullie hebben dan twee verschillende internetabonnementen. Als dat van haar van Ziggo is, dan bijt dat elkaar niet.

Wel kun je eventueel jouw aanvullende TV-abonnement en andere aanvullende abonnementen stop laten zetten. 

Het is niet mogelijk om jouw abonnement te pauzeren.   

Alvast wat meer informatie:

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 7, 2026

Hallo ​@Sean94 ,

Je kunt het abonnement gewoon verhuizen naar haar adres. Jullie hebben dan twee verschillende internetabonnementen. Als dat van haar van Ziggo is, dan bijt dat elkaar niet.

Wel kun je eventueel jouw aanvullende TV-abonnement en andere aanvullende abonnementen stop laten zetten. 

Het is niet mogelijk om jouw abonnement te pauzeren.   

Alvast wat meer informatie:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2026

​@Noordzee bedankt voor jouw snelle reactie.

dus als ik het goed begrijp. we betalen dan gedurende periode na overstap dubbelen abbo kosten, en zijn daar geen mogelijkheden om dit te voorkomen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 7, 2026

Klopt, als zij ook bij KPN zou zitten, dan zou het anders zijn. Want het is technisch niet mogelijk om op één adres twee internet-thuis-abonnementen van KPN te hebben. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 7, 2026

Thanks voor de info ​@Noordzee 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 10, 2026

Hi ​@Sean94, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan Noordzee alleen maar bedanken voor zijn juiste antwoord. 

Ik hoor graag van jou, of van andere meelezers, als ik iets kan betekenen.Â