Skip to main content
Beantwoord

Ik heb extra kosten gemaakt in het buitenland ondanks activering bundel

• April 21, 2025
  • 3 reacties
  • 101 keer bekeken

Kom aan in Turkije had vliegtuigmodus uit gezet en gelijk de extra bundel aangevraagd. Vervolgens krijg ik al na 20 minuten een bericht dat ik 80% van de extra buitenland kosten heb gebruikt.

Ik ging ook even kijken bij mijn buiten eu verbruik in de kpn app en ik zie dat ik daar helemaal geen mb heb gebruikt voor mijn bundel terwijl ik dat zeker weten wel heb gedaan. 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Bomrokastein 

Ik denk dat je de verkeerde volgorde hebt aangehouden. Je had de speciale Turkije bundel eerst moeten activeren, het beste (vlak) voor vertrek uit Nederland.  Nu is jouw telefoon data gaan gebruiken direct nadat vliegtuigmodus werd uitgezet en voordat de extra bundel actief werd.

Stuur nu eerst een sms bescherming aan naar 1266. Daarmee zet je de limiet op € 0,- in plaats van de standaard € 60,50 per factuurperiode en kan je geen verdere buitenbundel kosten oplopen. Daarmee wordt internet buiten de EU uitgezet en kan je alleen data gebruiken met een extra bundel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Hallo ​@Bomrokastein 

Ik denk dat je de verkeerde volgorde hebt aangehouden. Je had de speciale Turkije bundel eerst moeten activeren, het beste (vlak) voor vertrek uit Nederland.  Nu is jouw telefoon data gaan gebruiken direct nadat vliegtuigmodus werd uitgezet en voordat de extra bundel actief werd.

Stuur nu eerst een sms bescherming aan naar 1266. Daarmee zet je de limiet op € 0,- in plaats van de standaard € 60,50 per factuurperiode en kan je geen verdere buitenbundel kosten oplopen. Daarmee wordt internet buiten de EU uitgezet en kan je alleen data gebruiken met een extra bundel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Hallo ​@Bomrokastein 

Kan ik wel begrijpen, maar ik heb dit alles wel binnen een minuut gedaan (beetje raar dat ik de melding kreeg, want mijn data had ik in dit geval uitgelaten). Daarna had ik de bundel gekocht. Ben nu een paar uur verder en er lijkt nog steeds geen data verbruikt te zijn van de Turkse bundel die ik heb gekocht. Of tenminste dat laat het niet visueel zien

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Bomrokastein. Welkom op de KPN Community! 

Gaat er inmiddels wel tegoed uit je buitenlandbundel als je kijkt in MijnKPN? En om te voorkomen dat je per MB betaalt buiten de EU kun je het beste gelijk de tip opvolgen van ​@RBxx en de SMS versturen. 

Voor de rest kun je het beste de helpdesk bellen om te laten checken in welke periode het verbruik is geweest. Het meest logische is toch ben ik bang in de periode tussen de vliegtuigstand uitzetten en het aanzetten van de buitenlandbundel, maar dat kan dan een helpdeskmedewerker bevestigen. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.