Skip to main content
Beantwoord

Ik heb mijn abonnement per 5 mei opgezegd, maar ik krijg nog facturen

• June 16, 2025
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Op 13 februari heb ik een abonnement wat liep tot 5 mei 2025 opgezegd. Vorige week ontving ik de derde factuur na het aflopen van het contract, dus ik heb een afspraak gemaakt met de klantenservice om om verduidelijking te vragen. Tien minuten aan de telefoon gehangen, maar het lukte de medewerker niet om bij bepaalde gegevens te komen. Zij vroeg me mijn vraag naar opzeggen@kpn.com te mailen en dan zou ik antwoord krijgen.

Ik heb gemaild, met mijn opzegbevestiging en vraag. Komt er een standaard mail terug waarbij je alle gegevens stuurt (die ik dus al had toegevoegd en verstuurd), maar geen antwoord op mijn vraag. Zojuist krijg ineens weer een opzegbevestiging via mail dat op 17 juli het mobiele nummer afgesloten wordt. 

Misschien snap ik dit niet goed, hoor.. Maar ik kies bewust voor een meer dan op tijd opzegging! Waarom dan nu ineens tot 17 juli? Einde contract was 05-05-2025.

Wie kan me hier wel even mee helpen of even uitzoeken hoe dit zit?
Alvast bedankt voor de moeite!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Sabrina84, welkom bij onze community. 

Het klopt dat je een bevestiging krijgt met de opzegdatum 17 juli, dit wordt automatisch door ons systeem zo aangemaakt. Na die datum ontvang je nog een slotfactuur. Wat er vergeten is te vermelden is dat er op die slotfactuur ook een correctie komt voor de periode 5 mei t/m 17 juli 2025 zodat je niet teveel betaalt. Dit had duidelijk vermeld moeten worden. Mijn excuses hiervoor, het bedrag krijg je dus terug. 

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 16, 2025

Beste ​@Sabrina84 zet in het privedeel van je profiel s.v.p. je naw-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN, dan kan een moderator misschien iets voor je betekenen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Hi ​@Sabrina84, welkom bij onze community. 

Het klopt dat je een bevestiging krijgt met de opzegdatum 17 juli, dit wordt automatisch door ons systeem zo aangemaakt. Na die datum ontvang je nog een slotfactuur. Wat er vergeten is te vermelden is dat er op die slotfactuur ook een correctie komt voor de periode 5 mei t/m 17 juli 2025 zodat je niet teveel betaalt. Dit had duidelijk vermeld moeten worden. Mijn excuses hiervoor, het bedrag krijg je dus terug. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Fijn ​@Alex van KPN. Bedankt voor je duidelijke antwoord!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 18, 2025

Graag gedaan, ik ben blij dat alles duidelijk is nu.