Skip to main content
Vraag

Ik stap over naar Odido omdat nieuwe klanten minder betalen voor hetzelfde abonnement

• January 4, 2025
  • 10 reacties
  • 214 keer bekeken

Dit is misschien de verkeerde topic om mee te reageren, maar net als Spiderguard wil ik ook overstappen.

Alleen wil ik erbij melden naar Sanne van de KPN, ik doe dit niet omdat er aanbiedingen zijn maar de abonnementen zijn verlaagd in prijs (mijn hussel 200 kost mij 52.50 en nu kost hij 42.50 los van de eventuele kortingen) daar krijg ik een schamele vergoeding voor van 6 maanden 10 euro voor en daarna mag ik gewoon weer de 52.50 gaan betalen.

De extra wifipunten zijn idd ook gekocht door mij, dus bedankt voor deze topic ga ik ook naar Odido.

De beste wensen nog voor het nieuwe jaar.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• Nieuwkomer
  • January 4, 2025

Dit is misschien de verkeerde topic om mee te reageren, maar net als Spiderguard wil ik ook overstappen.

Alleen wil ik erbij melden naar Sanne van de KPN, ik doe dit niet omdat er aanbiedingen zijn maar de abonnementen zijn verlaagd in prijs (mijn hussel 200 kost mij 52.50 en nu kost hij 42.50 los van de eventuele kortingen) daar krijg ik een schamele vergoeding voor van 6 maanden 10 euro voor en daarna mag ik gewoon weer de 52.50 gaan betalen.

De extra wifipunten zijn idd ook gekocht door mij, dus bedankt voor deze topic ga ik ook naar Odido.

De beste wensen nog voor het nieuwe jaar.

Dit is werkelijk onacceptabel.

Ik wil je melden dat de wifi-punten met de nieuwe firmware niet goed functioneren in combinatie met andere providers. Ik heb dagenlang geprobeerd dit probleem op te lossen, samen met de experts op Tweakers.net, maar zonder succes.

Het grootste probleem is dat een van de wifi-punten via een kabel aangesloten moet worden; zonder bekabeling werkt het helemaal niet. Hoewel een tweede punt draadloos verbinding kan doorsturen, is de prestaties bedroevend. De snelheid via dat punt haalt nog niet eens een tiende van wat het zou moeten zijn.

Om die reden staan mijn wifi-punten inmiddels op Marktplaats.

Wat deze situatie nog frustrerender maakt, is dat mij expliciet is verteld dat deze punten gebruik maken van standaard protocollen en dus compatibel zouden zijn met elke router. Helaas blijkt dat niet het geval te zijn.

Ik heb nu twee tp-link extenders, die perfect werken, een derde van de prijs waren van die k***punten van kpn en er de volle 1000Gbps halen.

Ik heb inmiddels KPN op alle drie mijn adressen opgezegd en zodra de mobiele contracten verlopen, gaan die ook weg.

Excuses als ik ietwat zuur klink, maar ik was al pissig om het feit dat KPN kennelijk helemaal NIKS aan klantbehoud doet, maar dit was echt de druppel.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 8, 2025

Goedemorgen ​@Vici, bedankt voor jouw bericht al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(

Uiteraard ook nog de beste wensen natuurlijk! Via de KPN Community doen we niks met prijzen/aanbiedingen dus daar kunnen wij vanaf hier echt niks in betekenen. Uiteraard zouden we het spijtig vinden mocht je besluiten ons te verlaten maar die keus ligt natuurlijk bij jou. Zo te lezen heb je die beslissing al gemaakt en ik hoop dat de overstap brengt wat je er van verwacht. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 8, 2025

Goedemorgen ​@Delariva , ook jij welkom hier op de KPN Community!

De stand-alone modus van SAH op de SuperWifi 2 is nog niet helemaal klaar. Het kan werken, maar het is niet ideaal. Dat is ook de reden dat die update nog niet beschikbaar is voor SW2 punten die op een niet-KPN verbinding worden gebruikt. Meer hierover kun je teruglezen in deze Proudct Update.

Verder begrijp ik uit je bericht dat je je abonnement inmiddels hebt opgezegd en ik vind het natuurlijk jammer dat het zover heeft moeten komen. Je feedback nemen we natuurlijk ter harte, al begrijp ik ook dat jij daar nu niks voor koopt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2025

Goedendag Jan van de KPN,

Ik ben nog niet weg, maar ik begrijp dat jullie ( kpn community) mij niet kunnen helpen met toch naar mijnsinziens een simpel probleem.

Namelijk dat ik vind dat ik financieel opgelicht word en als ik de klantenservice bel krijg ik ook te horen dat zij er niks aan kunnen doen.

Dan is het niet zo dat ik weg wil, maar ik zie geen andere oplossing.

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie, het is allemaal politiek correct...maar ik koop er dus niets voor.

Groeten Vici

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2025

Hallo ​@Vici ,

ik doe dit niet omdat er aanbiedingen zijn maar de abonnementen zijn verlaagd in prijs (mijn hussel 200 kost mij 52.50 en nu kost hij 42.50 los van de eventuele kortingen) daar krijg ik een schamele vergoeding voor van 6 maanden 10 euro voor en daarna mag ik gewoon weer de 52.50 gaan betalen.

De oplossing !!! 

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. (Speelt niet als je alleen internet afneemt en geen TV)

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@Vici , ik kan je in ieder geval de absolute garantie geven dat je niet wordt opgelicht! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 18, 2025

Hallo ​@Vici ,

ik doe dit niet omdat er aanbiedingen zijn maar de abonnementen zijn verlaagd in prijs (mijn hussel 200 kost mij 52.50 en nu kost hij 42.50 los van de eventuele kortingen) daar krijg ik een schamele vergoeding voor van 6 maanden 10 euro voor en daarna mag ik gewoon weer de 52.50 gaan betalen.

De oplossing !!! 

Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. (Speelt niet als je alleen internet afneemt en geen TV)

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

@Vici 

Ben je al overgestapt naar de huidige (goedkopere) tarieven?  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Ja, ik ben over gestapt, maar ik moet er wel bij vermelden dat ik daardoor in snelheid moest zakken ( wat ik nu eerst moet gaan ontdekken of dat goed werkt ) en bij de concurrent krijg ik veel meer snelheid, daarnaast heb ik Spotify dus krijg ik een entertainment korting en die krijg ikniet bij de concurrent. 

Dus conclusie,  het maand bedrag is nu verlaagd en nu kijken of het werkt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2025

Ja, ik ben over gestapt, maar ik moet er wel bij vermelden dat ik daardoor in snelheid moest zakken ( wat ik nu eerst moet gaan ontdekken of dat goed werkt ) en bij de concurrent krijg ik veel meer snelheid, daarnaast heb ik Spotify dus krijg ik een entertainment korting en die krijg ikniet bij de concurrent. 

Dus conclusie,  het maand bedrag is nu verlaagd en nu kijken of het werkt.

Mooi ​@Vici , fijn dat je nu goedkoper uit bent! 🤙🏽

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2025

Goedemorgen ​@Vici , fijn om te lezen dat je uiteindelijk je abonnement hebt verlengd en hopelijk brengt het datgene wat jij er van verwacht! Mocht je ooit ergens tegenaan lopen of ergens niet uitkomen, weet dat je je vragen hier altijd kwijt kunt :)