Skip to main content
Beantwoord

Ik voel me opgelicht omdat ik een 2 jarig contract heb ipv 1 jarig

• July 17, 2025
  • 11 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik was aan het kijken voor mijn contract te vernieuwen want ik wist dat die bijna ging aflopen. Zie ik staan dat het contract pas 1-9-2026 afloopt. Oftwel ze hebben mij een korting beloofd voor een nieuw jaar contract maar  er een 2 jarig contract van gemaakt.

Dus dat word gelijk overstappen als dat mogelijk is. 

Van die praktijken hou ik niet zo van.

Beste antwoord door Maikel Drost

Of je had bij je vernieuwde contract even gelezen wat je kreeg. Dan had je het geweten en kunnen annuleren. Nu wordt het uitzitten en wachten op eind contract 

11 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Of je had bij je vernieuwde contract even gelezen wat je kreeg. Dan had je het geweten en kunnen annuleren. Nu wordt het uitzitten en wachten op eind contract 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Ja klopt idd 

Niet goed gelezen. 

Maar vertrouwen is weg in kpn.  

Dus uitzitten en overstappen . 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

​@Mxjarno Volgende keer bij zulke zaken altijd het gesprek opnemen. Dan kan KPN achteraf zeggen wat hij wil, maar wat de medewerker aan telefoon beloofd is wettelijk verplichte verbintenis.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Ik ga daar niet te moeilijk over doen ...ze naaien zun eigen. Want ik stap over ..anders hadden ze nog jaren geld aan mij verdiend en nu niet meer . 

• July 17, 2025

​@Mxjarno Volgende keer bij zulke zaken altijd het gesprek opnemen. Dan kan KPN achteraf zeggen wat hij wil, maar wat de medewerker aan telefoon beloofd is wettelijk verplichte verbintenis.

Dat is niet zo. Als daar later een bevestiging per email over komt, dan is die bevestiging leidend. 

Maar los daar van: die medewerker over de telefoon zal waarschijnlijk nooit over 1 of 2 jaar gesproken hebben. ​@Mxjarno wist waarschijnlijk niet eens dat er 2 jarige contracten bestonden. Want die heeft KPN nog maar een paar jaar. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Precies dat...er is niet over 2 jarig gesproken

• July 17, 2025

Precies dat...er is niet over 2 jarig gesproken

Op deze manier zijn er enorm veel klanten een 2 jarig contract aangesmeerd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2025

Hallo ​@Mxjarno ,

Het punt is dat de gemiddelde klant niet op de hoogte is van de vele mogelijkheden die er tegenwoordig zijn. 

Dat was ik tot ik hier actief werd ook niet, maar door hier veel te lezen wordt je vanzelf beter voorbereid op de zaken die kunnen spelen bij een verlenging. 

Wat belangrijk is, is dat je van te voren zelf al bedenkt wat jouw wensen zijn. Vraag in het gesprek met de medewerker dan eerst om een samenvatting van de wijzigingen. Die wordt dan direct per e-mail naar je opgestuurd. Check dat voorstel tijdens het telefoongesprek en geef pas akkoord als alles naar wens is. 

En inderdaad: verleng altijd maar met één jaar. Over een jaar kunnen er mogelijk weer andere voordelen spelen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Dat is niet zo. Als daar later een bevestiging per email over komt, dan is die bevestiging leidend. 

Nee, een contract afsluiten aan telefoon is bindend voor de partij de het aanbiedt (KPN) en niet bindend (14-dagse bedenktijd) voor klanten. Met de gesprekopname heeft de klant het bewijs. KPN mag wel het contract annuleren en boete betalen voor contractafbreuk maar niet aannemen dat de klanten de email ook leest (spam?). De bewijslast ligt bij KPN en niet bij klanten.

• July 17, 2025

Ik heb geen zin om hier over te discussiëren ​@TDN. Er is geen gespreksopname. Dus het is niet relevant. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 17, 2025

Ik heb geen zin om hier over te discussiëren ​@TDN. Er is geen gespreksopname. Dus het is niet relevant. 

Je quote me zelfs en bezwaar dat het niet zo is? Wat heeft je ertegen te brengen behalve dat je ongelijk hebt?

Â