Skip to main content
Beantwoord

Ik wil graag mijn abonnement verlengen met een NIEUWE aanbieding

• April 1, 2025
  • 9 reacties
  • 193 keer bekeken

Wij zijn thuis al ongeveer 15 jaar tevreden klant met een KPN alles-in-een abonnement vorm. Nu hebben wij de afgelopen jaren zonder omkijken ons contract laten doorlopen. Echter, beginnen de kosten wel een beetje de spuigaten uit te lopen. De kosten voor ons abonnement worden circa 100 euro per maand. Het woord ‘overstappen’ is nu wel uitgesproken aan de keukentafel.

Wanneer ik inlog in ‘mijn KPN’ zie ik enkel dure vormen om ons contract te verlengen. De mooie aanbiedingen en abonnementen zie ik alleen als ik op de website kijk, in de winkel voor nog niet bestaande klanten. Hier wordt met kortingen, lagere prijzen en welkomstcadeaus’ geadverteerd.

Is het mogelijk om ons huidige contract te beëindigen en op de voorwaarden voor een nieuwe klant ook weer een nieuw 2-jarig contract aan te gaan? (Dan bedoel ik ook daadwerkelijk het hele pakketje: nieuwe TV-ontvangers, afstandsbedieningen, het nieuwe model router en alle andere nieuwe voorwaarden.)

Kortom: wij willen geen 100 euro gaan betalen en niet verlengen via het voorstel in ‘mijn KPN’, maar zijn wel tevreden als klant en zien mooie aanbiedingen voor nieuwe aansluitingen op jullie website!

Hartelijke groet,

Remco en Leny

Beste antwoord door Marlon92

Als je contractvrij bent kun je wel overstappen op de nieuwste abonnementsvorm. Maar dan zonder welkomskorting. Dat betekent dus 200 mbit voor € 43,50 en €12,50 voor 1 tv ontvanger. Als je ook 2 mobiele abonnementenvan KPN hebt krijg je dan gratis opnemen en bijv. Netflix Basic. Dat kan. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Koudhe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 1, 2025

Denk opzeggen en 5 minuten later een nieuw contract afsluiten, heb eigenlijk hetzelfde probleem vooral met de snelheidsverhogingen gaat ook heel vreemd allemaal langdurige trouwe klanten vissen dan achter het net.

• April 1, 2025

Denk opzeggen en 5 minuten later een nieuw contract afsluiten...

Dat kan niet. KPN gooit dan je nieuwe bestelling weg en laat je oude abonnement gewoon doorlopen. Je kunt pas een nieuwe bestelling plaatsen als het oude abel echt helemaal afgelopen is en je de apparatuur terug gestuurd hebt. 

En dan nog krijg je geen welkomskorting of cadeau. 1 van de voorwaarden is namelijk dat je minimaal 6 maanden geen abonnement moet hebben gehad bij KPN. 

• April 1, 2025

Heb je een partner met een andere achternaam en eigen bankrekeningnummer? Zomaar een vraag ... de rest bedenk je zelf maar...

• Antwoord
  • April 1, 2025

Als je contractvrij bent kun je wel overstappen op de nieuwste abonnementsvorm. Maar dan zonder welkomskorting. Dat betekent dus 200 mbit voor € 43,50 en €12,50 voor 1 tv ontvanger. Als je ook 2 mobiele abonnementenvan KPN hebt krijg je dan gratis opnemen en bijv. Netflix Basic. Dat kan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Bedankt voor de reactie. Wij gaan denk ik alsnog een overstap maken. Zonder hier de naam te noemen van een concurrent, lijkt deze goedkoper te zijn. Dit dus zelfs zonder kortingen of welkomstdeals mee te nemen in mijn vergelijking.

Ook verstrekt deze aanbieder TV-ontvangers met het Android besturingssysteem, wat natuurlijk veelzijdig is en mij wellicht ook de mogelijkheid geeft eigen ontvangers aan te schaffen ipv. deze jaren lang te blijven huren.

De rest van de infrastructuur ligt in huis en is een kwestie van nieuwe apparaten inpluggen… dus wat weerhoudt ons eigenlijk (vraag ik retorisch aan mijzelf ;) ).

Prettige dag aan ieder! 🌻

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

(topic kan dicht wmb)

• April 1, 2025

Ook verstrekt deze aanbieder TV-ontvangers met het Android besturingssysteem, wat natuurlijk veelzijdig is en mij wellicht ook de mogelijkheid geeft eigen ontvangers aan te schaffen ipv. deze jaren lang te blijven huren.

Ja dat kan bij KPN ook. Maar de eerste tv ontvanger moet je wel afnemen. Anders heb je helemaal geen tv. Dan werkt tv kijken via de app niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2025

Ja dat kan bij KPN ook. Maar de eerste tv ontvanger moet je wel afnemen. Anders heb je helemaal geen tv. Dan werkt tv kijken via de app niet. 

Klopt, ik ken de iTV app, maar deze ondersteund niet het terugkijken van elke opname. Ik gok dat dit een rechtenkwestie is. Wat ik zag is een aanbieder welke het Android TV besturingssyteem ook daadwerkelijk gebruikt op hun mediaboxen. Wellicht is het dan ook mogelijk om gewone android TV boxjes aan te schaffen en deze zodanig in te stellen om te gebruiken voor IPTV met alle functies. Misschien met een app die lijkt op KODI of een Prixon Prisma box oid. Ik zit niet genoeg in deze materie om direct te doorgronden hoe zij dit hebben klaargespeeld ;-)

Leuk projectje lijkt me, ik vind dit soort dingen sowieso interessant haha

In elk geval nogmaals bedankt voor je fijne antwoorden en dit gesprek! Heb ik toch even een soort van kunnen ‘sparren’ .

• April 1, 2025

Wat ik zag is een aanbieder welke het Android TV besturingssyteem ook daadwerkelijk gebruikt op hun mediaboxen.

Dat heeft KPN op de TV+ ontvanger ook.

De enige andere provider die dat heeft is Youfone dacht ik. Werkt gewoon op dezelfde manier als KPN. 

Youfone is een dochteronderneming van KPN overigens…

Iets met KODI knutselen ofzo kan je wel vergeten. Er is geen één provider die dat mogelijk zal maken.