Skip to main content
Vraag

Ik wil mijn abonnement verlengen maar KPN keurt het af

• October 26, 2025
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

YBeelen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Goedemiddag. Ik wilde het abonnement van mij en mijn man verlengen. Alleen geeft kpn dat het niet kan omdat het te hoog is. We hebben al 4 krediet lopen bij kpn , voor ons en de kinderen.  Maar 2 lopen er bijna af. Kan dat de reden zijn. We hebben geen negatieve bkr. En de inkomsten zijn ruim voldoende

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 26, 2025

Dan is vervroegd aflossen een oplossing om weer te kunnen verlengen of wachten tot er 2 afgelopem zijn. ​@YBeelen 

De BKR is er om mensen tegen zichzelf te beschermen, zodat ze niet te veel financiële hooi op de vork nemen en als KPN het nu wel goed zou keuren, krijgen jullie teveel lasten in verhouding tot de inkomsten.

• October 26, 2025

Waarom betaal je die toestellen niet gewoon volledig in 1 keer? Dat kan gewoon. Gewoon het schuifje helemaal naar links. Ben je overal vanaf.

YBeelen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Ik snap jullie reacties en in 1x betalen heel leuk maar het gaat niet om 1 telefoon maar om 2. Ik neem morgen contact op met kpn en dan komen we wel tot een oplossing 

En ja bkr is een bescherming voor ons. Maar ik heb 4 abonnementen bij kpn en daar ligt de afkeuring zover zijn we al

• October 26, 2025

Als de website zegt dat het niet kan, dan doet een KPN medewerker daar helemaal niets aan.

... het gaat niet om 1 telefoon maar om 2.

Nou en. Hooguit 1500 euro ofzo. Je schrijft dat de inkomsten ruim voldoende zijn. Dan mag ik hopen dat de bankrekening niet leeg is toch? En je hoeft het niet in 1 keer te doen hé? Je kunt ook zeggen: nu het ene toestel, het andere toestel doen we over 2 of 3 maanden.

En het schuifje hoeft waarschijnlijk niet helemaal naar links. Bij een lening van onder de 250 euro is er wellicht ook al niets aan de hand.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@YBeelen! Welkom op de KPN Community. Wat leuk om te lezen dat je dan weer voor KPN wil kiezen. Het is voor ons met het oog op de privacy niet inzichtelijk waarom de BKR-toets dan de verkeerde kant opvalt, ook niet door mij als moderator. Je kan dan inderdaad even een terugbelafspraak maken voor advies maar je kan even bij een KPN Winkel in de buurt. Daar staan we ook graag voor je klaar. 

Mocht je nog vragen hebben over toestellen of onze abonnementen plaats ze dan gerust hier we denken graag even met je mee.