Skip to main content
Beantwoord

Ik wil verlengen naar 100/100 Mbps, in Mijn KPN zie ik alleen 100/10

• September 14, 2025
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Momenteel heb 1 gb up en down. Nu wil dit omzetten naar 100 mb up en down omdat ik op glas zit. Dit kan ook via de app. Is geen probleem. Echter als ik dit doe via het verlengaanbod dan wordt er 100 mb download en 10 mb upload aangeboden? Wat voor verlengaanbod is dit. Als dit werkelijk zo is dan wordt het weer tijd om over te stappen. Zo hou je de klanten niet binnen KPN! 

Beste antwoord door Marlon92

Dat is een foute weergave. Je kunt dit negeren. Op glasvezel krijg je altijd dezelfde upload als download. 

Je kunt overigens ook zonder te verlengen de snelheid omlaag zetten. Dan blijft je dus contract vrij. Kun je volgende maand alsnog overstappen. 

6 reacties

• Antwoord
  • September 14, 2025

Dat is een foute weergave. Je kunt dit negeren. Op glasvezel krijg je altijd dezelfde upload als download. 

Je kunt overigens ook zonder te verlengen de snelheid omlaag zetten. Dan blijft je dus contract vrij. Kun je volgende maand alsnog overstappen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 14, 2025

Je hoeft niet te verlengen om je snelheid aan te passen ​@ExZiggo2 

Je kan dat één  keer per maand doen binnen je lopende abonnement. Kies in de MijnKPN app voor je Internet abonnement en dan voor Internetsnelheid aanpassen. Dan krijg je een overzicht van de beschikbare snelheden met daarbij het bedrag wat je (minder/meer) gaat betalen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Hallo ​@ExZiggo2 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Verlengen is niet verplicht, je kunt ook binnen MijnKPN de snelheid verlagen, maar dan ga je ongetwijfeld meer betalen dan 42,50 per maand. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 14, 2025

Bedankt voor de tips Marlon en RBxx. Ik kan het idd binnen het huidige abonnement proberen of het werkt voor mij en daarna alsnog het verlengaanbod evt accepteren of overstappen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 14, 2025

Bedankt Noordzee voor de tip maar ik heb al kpn+. Met de andere tips kan ik beter uit de voeten. Dus lagere snelheid proberen en dan pas verlengen of overstappen. 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 14, 2025

Bedankt Noordzee voor de tip maar ik heb al kpn+. Met de andere tips kan ik beter uit de voeten. Dus lagere snelheid proberen en dan pas verlengen of overstappen. 😉

Dat doet niet ter zake. Zelf heb ik in juli 2025 ook mijn bestaande (contractprijs) KPN TV+-abonnement over laten zetten naar de 2025-propositie. Dat wordt ook wel vernieuwen genoemd.