Skip to main content
Beantwoord

In februari al opgezegd en nu pas verwerkt? Ik wil graag restitutie

• August 27, 2025
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Goedendag,

In februari heb ik mijn abonnement opgezegd voor het nummer eindigend op 76.

Hier heb ik een overzicht van gekregen waarin staat dat het met 5 dagen wordt verwerkt. Ervan uitgaande dat het inderdaad na 5 dagen verwerkt zou zijn hebben we er niet meer naar omgekeken. Nu hoor ik van mijn accounthouder (waar het bedrag van af wordt geschreven) dat het abonnement niet is opgezegd. 

Graag willen wij de bedragen van maart tot heden terug op het originele rekeningnummer. Ik kan namelijk niet bellen omdat we de kaart weg hebben gedaan ivm emigratie en het hebben van een Spaans nummer. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het voor je gecontroleerd. Het mobiele nummer dat eindigt op 76 is inderdaad nog niet opgezegd. Zoals ik al eerder aangaf kan ik zelf geen abonnementen beëindigen. Ik zie dat er op 27 augustus een klacht hierover is aangemaakt. Ik verwacht dat mijn collega’s van de klachtenafdeling dit binnenkort zullen oppakken. Als het toch te lang duurt, kun je het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice via het hierboven vermelde nummer.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 27, 2025

Dag ​@Lisa westera op het forum helpen klanten elkaar. Dit is dus niet de klantenservice. Die is te bereiken via Facebook of X als je niet wil bellen. Je kunt ook je vraag voorleggen via dit formulier.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 27, 2025

Maar zou het niet kunnen zijn dat je hebt opgezegd in Februari maar het contract nog door liep tot aan einde contract?

Verder kunt u vanuit het buitenland bellen met KPN via +316 1200 1200

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Je was waarschijnlijk nog niet contractvrij. Bij verhuizing binnen de EU kan je abonnement niet voortijdig eindigen. Je kunt het namelijk binnen de EU tegen dezelfde kosten gebruiken. 

De aanvraag is verwerkt met 5 dagen. Abonnement stopt dan bij einddatum. Dat kán maanden later pas zijn. En zoals ik het uit je bericht haal is de einddatum nog niet bereikt. 

Een moderator kan het allemaal checken. Zet alle relevante gegevens in het profiel. Je naam. Adres waarop het in Nederland geregistreerd stond (en mogelijk dus nog staat. Het volledige 06 nummer. 

In het profiel plaatsen dus:

https://community.kpn.com/settings/profile 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Lisa westera, welkom op de community! Ik snap dat dit erg vervelend is. Ik kan in onze systemen voor je nakijken of het abonnement nog actief is of al is opgezegd. Het opzeggen zelf kan ik via deze weg helaas niet voor je doen.

Wil je je gegevens (postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer) invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kijk ik dit graag voor je na.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2025

Hoi ​@Lisa westera, welkom op de community! Ik snap dat dit erg vervelend is. Ik kan in onze systemen voor je nakijken of het abonnement nog actief is of al is opgezegd. Het opzeggen zelf kan ik via deze weg helaas niet voor je doen.

Wil je je gegevens (postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer) invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kijk ik dit graag voor je na.

Gedaan 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het voor je gecontroleerd. Het mobiele nummer dat eindigt op 76 is inderdaad nog niet opgezegd. Zoals ik al eerder aangaf kan ik zelf geen abonnementen beëindigen. Ik zie dat er op 27 augustus een klacht hierover is aangemaakt. Ik verwacht dat mijn collega’s van de klachtenafdeling dit binnenkort zullen oppakken. Als het toch te lang duurt, kun je het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice via het hierboven vermelde nummer.