Skip to main content
Vraag

Inruilbonus nieuwe Pixel 10 - wie regelt dit?

• February 18, 2026
  • 9 reacties
  • 150 keer bekeken

Goedemorgen! 

Aangezien er wat onduidelijkheden zijn bij deze wat vragen omtrent het aangaan van contractverlenging i.c.m. een Pixel 10 en de bijbehorende extra inruilbonus á €150 😊

Het gaat om de volgende passage in de (bestellings)bevestiging vanuit KPN:

Je krijgt een extra inruilbonus van € 150,-

Binnen 28 dagen controleert Recommerce je bonusaanvraag. Is alles goedgekeurd en hebben ze je oude telefoon ontvangen? Dan staat de bonus binnen 7 dagen op je rekening.

Recommerce heeft de inruil van de S23 op 10 Februari goedgekeurd en het geld (excl. bonus) inmiddels overgemaakt, echter bij de vraag over hoe het uitkeren van de daadwerkelijke bonus zou verlopen kreeg ik het volgende antwoord vanuit de Recommerce-klantenservice:

Beste,
Ons bedrijf, Recommerce, is partner in het inruilprogramma (terugname van gebruikte apparaten), maar beheert de bonus niet. Wij hebben geen inzicht in de bijbehorende bonus.
Als u hierover vragen heeft, neem dan rechtstreeks contact op met de winkel waar u het nieuwe product heeft gekocht, zodat zij uw vraag kunnen beantwoorden.

Er gaat dus ergens iets scheef: óf KPN meldt onterecht in de bevestiging dat Recommerce de bonus afhandeld, óf Recommerce heeft het bij het verkeerde eind. 

Is e.e.a. op de achtergrond nu in gang gezet of moet ik zelf nog iets doen? 

9 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@MikRoLofs. Welkom op de KPN Community! Begrijpelijk dat je wat meer duidelijkheid wilt over de inruilbonus als je deze antwoorden krijgt. Daar kan ik je wel wat meer over vertellen. 

De inruilwaarde van het ingeleverde toestel kan vrij snel bepaald worden en wordt dan ook direct uitgekeerd door Recommerce. Maar het bepalen of je in aanmerking komt voor de inruilbonus heeft wat meer voeten in de aarde. In eerste instantie geef je bij Recommerce aan of je meedoet aan een actie waar een inruilbonus aan is verbonden en je upload ook bij hen je aankoopbon/contract zodat je kunt aantonen dat je aan de voorwaarden voldoet. Daarna moeten nog een aantal checks plaatsvinden waardoor het tot 28 kalenderdagen kan duren, na het verzenden van het toestel, totdat je daadwerkelijk de inruilbonus uitbetaald krijgt. 

In een ander topic heb ik al aangegeven dat het dus belangrijk is, dat je zelf bij het aanmeldproces op de website van Recommerce de juiste actie kiest. Is dit goed gegaan aan jouw kant? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Hi Arjan,

Is het dan niet gek dat ik helemaal niets heb aangemeld of aan heb kunnen geven bij Recommerce?

Ik heb het contract incl nieuw toestel op de site van KPN afgesloten, hier heb ik ook aangegeven dat ik het oude toestel in wilde ruilen. In de bestelbevestiging zat een PostNL label om het toestel op te kunnen sturen naar Recommerce, dat is (naast de bevestiging van inruil) het enige contact wat ik met Recommerce heb gehad.

Het volgende staat trouwens in dezelfde bestelbevestiging vanuit KPN:

--

Je krijgt een extra inruilbonus van € 150,-

Binnen 28 dagen controleert Recommerce je bonusaanvraag. Is alles goedgekeurd en hebben ze je oude telefoon ontvangen? Dan staat de bonus binnen 7 dagen op je rekening.

--

Niets over voorwaarden en/of het aanleveren van extra gegevens dus.

Hoe gaan we dit nu regelen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 19, 2026

Toen ik in Augustus de pixel 10 pro bestelde kreeg ik op heb ik m'n toestel op 28 august ontvangen, heb ik m'n oude toestel de 29e verstuurd, heb ik op 3 september bevestiging gekregen van ontvangst,  8 september de betaling voor het toestel en 11 september  precies 14 dagen na  ontvangst van het toestel (de zichttermijn) m'n bonus. 
Beide kwamen binnen vanaf hetzelfde bankrekeningnummer van recommerce. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Bedankt voor je reactie ​@D4ALL : heb je destijds nog extra gegevens aan moeten leveren bij Recommerce?

14 dagen zichttermijn zijn we ondertussen met ruim een week gepasseerd.

Stoort me vooral dat KPN me naar Recommerce stuurt en vice versa, vooral omdat er (als ik op dit forum af ga) al vrij lang onduidelijkheden rondom dit onderwerp zijn. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • February 19, 2026

Bij mij stond er in de originele bevestigingsmail “Om van de bonus gebruik te maken, moet u de gevraagde bewijsstukken uploaden. Klik hiervoor op onderstaande knop:” zonder eigenlijke knop die ik kon indrukken. Ik heb recommerce daarover gemaild maar nooit een logisch antwoord gekregen.
Een paar dagen later stond de bonus op m'n rekening 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2026

Ik heb in de bevestigingsmail heel die zin niet, en als ik Recommerce om informatie omtrent de bonus vraag geven ze aan dat dit niet bij hun ligt en ik naar KPN moet.

Zat zojuist trouwens even rond te klikken op de webshop van KPN en zag toevallig de volgende zin voorbij komen bij een vergelijkbare deal:

'na je bestelling wordt je aanvraag voor de inruil en de bonus automatisch doorgestuurd naar Recommerce, je hoeft zelf niets te doen'

Betekend dit niet dat KPN hoort op te starten​@Arjan van KPN..?

Er is nog hoop op de bonus ga ik vanuit, wel raar dat het tot de uitbetaling dus blijkbaar onder de radar blijft, zowel bij Recommerce als KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik zat nog met mijn hoofd bij het oude proces, maar het is nu zo dat je al gelijk tijdens de bestelling alle informatie deelt met Recommerce. Het klopt zoals je zegt dat je zelf geen documenten meer hoeft te uploaden. Dat is allemaal al geregeld. 

Dank voor het delen van jouw ervaring ​@D4ALL! Dat geeft wat meer inzicht in wat ​@MikRoLofs kan verwachten. Heb je al wat meer gehoord over de bonus of staat het al op je rekening? Anders is het nog even rustig geduld hebben ben ik bang. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

Hi ​@Arjan van KPN

Het is helaas nog verre van geregeld: ReCommerce weet niets van een inruilbonus, volgens KPN heb ik er recht op maar kunnen ze niets voor me doen aangezien het de verantwoordelijkheid is van ReCommerce. 

Gevalletje tussen wal en schip ben ik bang. 

Er lopen nu gelukkig wel 2 dingen op de achtergrond: 

Recommerce..

..heeft een reactie gestuurd op mijn bericht via het vragenformulier op de site. Ze geven aan dat ik geen bonus krijg: indien er een bonusactie ten tijde van de aankoop loopt, zal deze automatisch toegevoegd wordt aan de trade-in.

Volgens dit mooie bedrijf was er echter geen Pixel 10 actie ten tijde van mijn aankoop, aantal screenshots gestuurd van de Recommerce trade-in site waar wel degelijk een actie aangegeven is, datum van aankoop valt precies in deze actieperiode. 

KPN..

..heeft blijkbaar een afdeling die zich bezighoud met partners als Recommerce, na een telefoontje van anderhalf uur met de klantenservice gelukkig een medewerker gevonden die meewerkend is en e.e.a. (hopelijk) in gang heeft gezet. Verwacht een reactie binnen 2-3 dagen vanaf gisteren. 

Gaat allemaal niet vanzelf, voornamelijk de taalbarriere vanuit ReCommerce is echt een ding aan het worden - ze doen totaal geen moeite om ook maar iets anders te sturen dan een standaard verhaaltje, met heel veel geluk gooien ze 2 zinnen door de vertaalmachine maar dat was het dan ook. 

Daarnaast ben ik zelf van mening dat KPN ook echt beter hun best moet doen: op de bestelbevestiging staat zwart-op-wit aangegeven dat ik recht heb op de bonus, regel het dan ook. KPN is nog altijd verantwoordelijk voor hun partners denk ik zo. 

Drama. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goed dat je vasthoudend bent geweest en contact hebt gezocht met de klantenservice. Er is inderdaad binnen KPN een afdeling die contact heeft met iemand binnen Recommerce. Zij kunnen dan op de achtergrond wat zaken rechttrekken. 

De reden dat ik nog wat afwachtend was, is omdat de 28 dagen nog niet voorbij zijn. De bonus wordt veelal veel later overgemaakt dan de inruilwaarde, dus ik zag nog geen reden om het verder te escaleren. Maar ik begrijp nu dat je je TradeIn registratie kunt inzien en dat daar de bonus niet bijstaat. Dan ligt het misschien toch anders en dan is het wachten op een reactie vanuit ons. Wel kan dat een week duren.