Skip to main content
Beantwoord

Installatiepakket op huidig adres laten bezorgen

• September 8, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Hallo,

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad nadat ik mijn internet- en tv-abonnement heb afgesloten, met het verzoek om het installatiepakket op mijn huidige adres te laten bezorgen. Ik heb namelijk de sleutel van mijn nieuwe adres nog niet.

Degene die ik telefonisch heb gesproken, gaf aan dat het helaas niet mogelijk zou zijn om het bezorgadres aan te passen. Op het forum zie ik echter dat dit in sommige gevallen wél mogelijk is.

Zouden jullie daarom nogmaals kunnen kijken of het installatiepakket op mijn huidige adres bezorgd kan worden? Ik hoor graag wat hierin mogelijk is.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Dylan L 

Welkom op de community van KPN.

In principe is het inderdaad mogelijk, om het afleveradres van het installatiepakket te wijzigen via de telefonische klantenservice van KPN naar een ander afleveradres.

Maar dit kan alleen als het installatiepakket nog niet is meegegeven aan PostNL, en dus nog niet in verzendtraject zit.
In dat geval is het helaas niet meer mogelijk om het afleveradres aan te laten passen, en zal de installatiepakket aangeboden worden op je nieuwe woonadres.
Maar mocht daar niemand meer wonen, dan zal het pakket afgeleverd worden bij een PostNL punt in de buurt van je nieuwe woonadres.
Je hebt dan 7 dagen de tijd, om met je geldig legitimatiebewijs, het pakket daar persoonlijk af te halen.

De telefonische klantenservice kan zien of het pakket al onderweg is met PostNL, ook krijg jij daar een mail over met een track en trace code van PostNL.
Is het pakket nog niet meegegeven met PostNL (verzendtraject), dan zou het afleveradres nog aangepast kunnen worden in een ander afleveradres.

Dit gaat wel via de telefonische klantenservice van KPN op 0800-0402.
Via de community is dat helaas niet mogelijk.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Dylan L 

Welkom op de community van KPN.

In principe is het inderdaad mogelijk, om het afleveradres van het installatiepakket te wijzigen via de telefonische klantenservice van KPN naar een ander afleveradres.

Maar dit kan alleen als het installatiepakket nog niet is meegegeven aan PostNL, en dus nog niet in verzendtraject zit.
In dat geval is het helaas niet meer mogelijk om het afleveradres aan te laten passen, en zal de installatiepakket aangeboden worden op je nieuwe woonadres.
Maar mocht daar niemand meer wonen, dan zal het pakket afgeleverd worden bij een PostNL punt in de buurt van je nieuwe woonadres.
Je hebt dan 7 dagen de tijd, om met je geldig legitimatiebewijs, het pakket daar persoonlijk af te halen.

De telefonische klantenservice kan zien of het pakket al onderweg is met PostNL, ook krijg jij daar een mail over met een track en trace code van PostNL.
Is het pakket nog niet meegegeven met PostNL (verzendtraject), dan zou het afleveradres nog aangepast kunnen worden in een ander afleveradres.

Dit gaat wel via de telefonische klantenservice van KPN op 0800-0402.
Via de community is dat helaas niet mogelijk.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Dylan L, welkom bij de community! ​@Michel.uit.Arnhem heeft het eigenlijk al mooi uitgelegd. Zolang het installatiepakket nog niet in het verzendproces zit, kan er soms nog iets aangepast worden aan het bezorgadres. Is het pakket eenmaal onderweg, dan is dat helaas niet meer mogelijk.

Je topic is inmiddels een paar dagen oud, dus ik ben benieuwd: is het ondertussen gelukt om het bezorgadres aan te laten passen of heb je inmiddels een Track & Trace ontvangen? 😊