Skip to main content
Beantwoord

Is een Extra Bundel buiten de EU genoeg om hoge kosten te voorkomen?

• January 19, 2026
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

Hoi! Ik wil m’n net gekocht “Extra Bundel” gebruiken die ik net heb afgesloten, maar hoe zet ik dit aan zonder risico op hoge kosten? Toen ik aankwam in Sri Lanka heb ik snel alles uitgezet, omdat de paar minuutjes internet me al €18 hebben gekost. 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Noortje72725181 

Om buitenbundel kosten te voorkomen stuur je een sms   bescherming aan  naar 1266

Daarmee zet je de limiet op € 0,- en kan je buiten de EU alleen internet gebruiken uit een extra bundel. 

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Hallo ​@Noortje72725181 

Om buitenbundel kosten te voorkomen stuur je een sms   bescherming aan  naar 1266

Daarmee zet je de limiet op € 0,- en kan je buiten de EU alleen internet gebruiken uit een extra bundel. 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 19, 2026

Hey ​@Noortje72725181 

Als je de correcte buitenland bundel hebt aangeschaft op deze pagina zou de bundel automatisch moeten gaan werken in het land van je bestemming. De beste manier om dit even te regelen is op een plek waar je (openbare) wifi hebt, anders kan het flink in de papieren lopen. 

Fijne tijd in Sri Lanka!

Hi! Dankje beide. Ik heb nu de bundel gekocht in de app, maar toen ik het land in kwam heb ik snel alles uit gezet. Ik heb toen een externe esim (via Saily) aangeschaft met alleen internet. Maar, nu ik de bundel via KPN heb geactiveerd kan ik nog steeds niet bellen met m’n gewone nummer. Daarbij heb ik de sms gestuurd (bescherming aan), maar geen bevestiging gekregen. Ik weet dus niet zeker of dit allemaal wel goed gaat? En Ik denk dus nu dat de instellingen überhaupt niet goed staan. Veel vragen :)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 19, 2026

Je zegt "ik heb snel alles uitgezet". Hoe heb je dat gedaan? Heeft de KPN simkaart wel verbinding? De sms "bescherming aan" is succesvol verzonden? Normaal krijg je daarop binnen enkele minuten een bevestiging. 

Hi! Inmiddels ontvang ik wel smsjes, maar als ik nu iemand bel, pakt hij nog steeds automatisch de Saily eSIM en niet de KPN sim

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 19, 2026

Hi! Inmiddels ontvang ik wel smsjes, maar als ik nu iemand bel, pakt hij nog steeds automatisch de Saily eSIM en niet de KPN sim

Fijn dat SMS’en werkt! Heb je in je telefoon onder sim-kaart beheer ingesteld dat je telefoon moet bellen met de KPN simkaart, en niet met je e-sim? Misschien even op internet opzoeken hoe dit moet voor jouw telefoon!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Noortje72725181, welkom op de community. Als bij bellen de andere simkaart wordt gekozen zal dat inderdaad een instelling zij in het toestel zelf, zoals Flitsend al noemt. Heb je het kunnen vinden in de instellingen en lukt het bellen nu met je eigen nummer?

Welke Extra Bundel had je precies aangezien? Er zijn 3 mogelijke bundels, waarvan 1 geen belminuten heeft. Qua kosten is het wel belangrijk om de juiste te hebben.