Skip to main content
Vraag

Is er een aanbieding mogelijk voor nieuw abonnement bij onze verhuizing?

• October 2, 2026
  • 13 reacties
  • 128 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een nieuwbouwwoning en wil daar eerder dan dat wij verhuizen ook internet hebben, maar dan glasvezel ipv huidige “koper-aansluiting”.

Is er een actie voor huidige (langdurige) klanten of ga ik naar de andere aanbieder waar je een korting krijgt als nieuwe klant? Het gaat tevens om het verlengen van 2 mobiele abonnementen waarvan het vaste contract is afgelopen.

Mvg,

Peter

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 2, 2026

Je zou dan voor de nieuwe woning een abonnement af kunnen sluiten op naam van eventuele partner. Dan kan je gebruik maken van de welkomstbonus. Het bestaande abonnement kan je dan tzt opzeggen. Besef wel dat eventuele opnames en mailadressen komen te vervallen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 2, 2026

Dat zou kunnen maar ik had gehoopt dat er een optie was/is dat je de opnames wel behoud.

Maar dan zit ik ook nog met de abo's, die moeten dan ook naar de partner, is vreemd dat dezelfde nummers behouden blijven binnen het gezin. Weet niet of KPN hier een link legt en zegt; zo gaan we het niet doen.

• October 2, 2026

In de loop der jaren dat ik dit forum volg heb ik meerdere keren vragen gezien over een verhuisoplossing.
Tijdelijk 2 verbindingen, wat ook een logische behoefte is. Maar helaas voorziet kpn hier niet in, vreemd genoeg.

In dit geval zou je al geholpen zijn als je bij het opzeggen van de oude verbinding de email en opnamen over gezet worden naar de nieuwe verbinding, dat zou toch mogelijk moeten zijn lijkt mij ( nu de wil nog ).

• October 2, 2026

In de loop der jaren dat ik dit forum volg heb ik meerdere keren vragen gezien over een verhuisoplossing.
Tijdelijk 2 verbindingen, wat ook een logische behoefte is. Maar helaas voorziet kpn hier niet in, vreemd genoeg.

Er kan natuurlijk een tijdelijk maandelijks opzegbaar abonnement worden afgesloten op het nieuwe adres. Alleen gaat dat voor internet only € 49,00 per maand kosten. Dat abonnement kan worden opgezegd en dan het oorspronkelijke abonnement verhuizen. 

Geen idee wat de noodzaak is voor een internet verbinding nog voor de verhuizing maar waarschijnlijk is klik&klaar de snelste en goedkoopste tijdelijke oplossing.

JanD
Wijsgeer
  • October 2, 2026

Beste ​@KeesYagi , ​@peter.brit , ​@Joep1965  en ​@Rowi. je kunt nog goedkoper een Odido abo afsluiten via de 5G router, kost weinig en is maandelijks opzegbaar.

• October 2, 2026

​@JanD niet gelezen dat ik Klik&Klaar ook noemde.

JanD
Wijsgeer
  • October 2, 2026

​@JanD niet gelezen dat ik Klik&Klaar ook noemde.

Inderdaad ​@Rowi. niet goed gelezen, excuses.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 2, 2026

Ik zit hier niet om reclame te maken voor andere bedrijven en zal dat dan ook NOOIT doen. 

JanD
Wijsgeer
  • October 2, 2026

Ik zit hier niet om reclame te maken voor andere bedrijven en zal dat dan ook NOOIT doen. 

Wij maken hier ook geen reclame voor andere bedrijven ​@Joep1965 , maar geven slechts de technische mogelijkheden weer. Mee eens ​@Rowi. ?

KPN heeft ook iets vergelijkbaars in huis tegenwoordig, maar dat kun je maar onder hele speciale voorwaarden bestelle, en bij Odido kan iedereen het bestellen.

• October 2, 2026

Inderdaad zeker niet bedoeld als reclame gewoonweg een goedkoop alternatief. Als overbrugging tot het KPN abonnement kan mee verhuizen. Vooral omdat er bij KPN simpelweg geen andere/goedkopere mogelijkheden zijn. De telefoon als Hotspot is een optie, maar niet altijd even praktisch.

De hamvraag blijft waarom er al een vaste aansluiting nodig is op het nieuwe adres, waarschijnlijk voor camera's 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 2, 2026

Inderdaad zeker niet bedoeld als reclame gewoonweg een goedkoop alternatief. Als overbrugging tot het KPN abonnement kan mee verhuizen. Vooral omdat er bij KPN simpelweg geen andere/goedkopere mogelijkheden zijn. De telefoon als Hotspot is een optie, maar niet altijd even praktisch.

De hamvraag blijft waarom er al een vaste aansluiting nodig is op het nieuwe adres, waarschijnlijk voor camera's 

Klopt en andere apparaten die ik al met wifi wil verbinden/monitoren.

Ik zal KPN bellen of ze toch iets kunnen betekenen.

Allen alvast bedankt.

Mvg. Peter

• October 2, 2026

Het enige  product van KPN wat enigszins zou kunnen is een data only simkaart in een  travelrouter.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only?icid=quicktile3

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@peter.brit, welkom bij de community! Ik zie dat er inmiddels al flink met je is meegedacht. 😊

Een bestaand internetabonnement kan helaas niet tegelijkertijd op twee adressen actief zijn. Voor de periode waarin je op beide adressen internet nodig hebt, zul je daarom inderdaad naar een tijdelijke oplossing moeten kijken. Daarna kun je je huidige KPN-abonnement naar het nieuwe adres laten verhuizen, zodat je het abonnement en de bijbehorende diensten gewoon behoudt.

Wat betreft een eventuele aanbieding voor je vaste abonnement en het verlengen van je mobiele abonnementen: daarvoor kun je het beste even een belafspraak maken. Mijn collega's kunnen met je meekijken naar jouw huidige abonnementen en welke mogelijkheden er op dat moment voor jou beschikbaar zijn.

Hopelijk vinden jullie samen een mooie oplossing voor de periode rondom de verhuizing. Alvast veel woonplezier gewenst in jullie nieuwe woning! 😊