Skip to main content
Beantwoord

Kan iemand in het systeem kijken of ik twee SuperWifi 1 punten heb?

• May 9, 2025
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Echt jammer dit, er zijn zoveel mensen die een box 12 hebben met software SGEJ1000060E in combinatie met superwifi 1 punten. Deze vallen dus voor nu weer buiten de boot.

Hier ben ik zelf dus ook een van. Krijg gewoon nu de neiging om die energie slurpende superwifi 1 punten het raam uit te gooien. Maar ja dan krijg je nog de update blijkbaar niet omdat in het systeem staat dat je superwifi 1 punten hebt die je niet meer gebruikt. Dit vernam ik van de klantenservice.

Vind dit best terleurstellend van KPN.

Vraagje: kan een moderator in 'het systeem’ kijken of daarin staat dat ik twee SuperWifi 1-punten heb?

Piet.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@Piet van der Vooren, Alexandra geniet even van een paar vrije dagen dus ik neem hem even over. Met die softwareversie zou het inderdaad goed moeten komen. Mijn tip is om dan wel eerst de Wifi-punten een tijdje bekabeld aan te sluiten op de Box 12 zodat ze de kans krijgen om de update installeren.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Piet van der Vooren, ik vermoed dat er een vraag achter jouw vraag zit :)

Kan je iets meer vertellen over de situatie, welke apparatuur je nu gebruikt en wat je vraag precies is? Dan help ik je graag op weg.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Piet van der Vooren, ik vermoed dat er een vraag achter jouw vraag zit :)

Kan je iets meer vertellen over de situatie, welke apparatuur je nu gebruikt en wat je vraag precies is? Dan help ik je graag op weg.

Hoi ​@Alexandra van KPN,

Ik heb geruime tijd geleden ongevraagd twee witte SuperWifi 1-punten toegestuurd gekregen van KPN. Deze heb ik tot nu toe nog niet gebruikt.

Uit verschillende postings in deze community maak ik op dat er nogal wat problemen zijn met de SuperWifi 1-punten in combinatie met een Box 12-modem.

Omdat ik wellicht binnenkort de SuperWifi 1-punten ga gebruiken ben ik benieuwd wat de status is van mijn SuperWifi 1-punten. Dit mede met het oog op de te ontvangen updates.

Weet KPN dat ik deze heb, of is niet bekend dat ik indertijd deze SuperWifi 1-punten ongevraagd toegestuurd heb gekregen? En wat betekent dit voor het al dan niet ontvangen van updates voor zowel de Box 12 als voor de SuperWifi 1-punten?

Piet.

• May 13, 2025

Welke firmware staat er op de KPN Box? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

Als je ze nooit gebruikt hebt zal het updaten van de Box12 dus gewoon doen alsof het een op zichzelf staande Box12 is.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Dat is V12.C.24.05.08.

Piet.

• May 14, 2025

Dat is V12.C.24.05.08.

Piet.

Dat is dus de nieuwe KPN firmware. 

Als je dan de witte SuperWiFi's aansluit, dan worden deze als het goed is ook meteen geupdate naar de nieuwste versie.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Goedemorgen ​@Piet van der Vooren, Alexandra geniet even van een paar vrije dagen dus ik neem hem even over. Met die softwareversie zou het inderdaad goed moeten komen. Mijn tip is om dan wel eerst de Wifi-punten een tijdje bekabeld aan te sluiten op de Box 12 zodat ze de kans krijgen om de update installeren.