Skip to main content
Beantwoord

Kan ik als trouwe klant eerder overstappen naar TV+?

• August 5, 2025
  • 22 reacties
  • 232 keer bekeken

Om bbc nl + te kunnen bekijken moet ik de nieuwe box hebben. Als ik deze wil bestellen staat er dat ik even moet wachten tot februari 2026🙄. Als nieuwe klant ontvang je deze natuurlijk direct maar als trouwe klant mag je wachten en wachten. Voor kpn tel ik dus niet mee als klant , wat extraatjes als zoethoudertje staat niet in verhouding met wat een nieuwe klant krijgt. Bv 250 euro shopkorting bij AH  bijvoorbeeld.  Ik denk dat ik maar eens verder ga kijken en kijken wat de concurrent te bieden heeft

Beste antwoord door Maja van KPN

Bij KPN hebben we enkel éénjarige of tweejarige contracten ​@dommeke, dus het zal sowieso om 1 van die 2 opties gaan.

De BBC NL + app is inderdaad alleen beschikbaar op onze TV+ Box, en ik begrijp dat jij nog niet een TV+ abonnement hebt ​@RalphJack. En dat je momenteel een lopend contract hebt, waardoor overstappen naar een TV+ abonnement ook nog niet mogelijk is. Dat is erg jammer, en ik snap dan ook goed dat je hier van baalt 😑

Via de telefonische klantenservice kunnen we jouw abonnement vanaf 90 dagen voor het einde van de contractdatum verlengen, eerder is dat niet mogelijk. Ik wil je dus aanraden om tegen die tijd contact met ons te zoeken, zodat er dan even met je meegekeken kan worden naar een nieuw abonnement!

22 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

@RalphJack heb je al eens gebeld met de klantenservice 0800 0402  wat ze hebben te bieden 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Beste Jimmy, bedankt voor de tip

• August 5, 2025

Om bbc nl + te kunnen bekijken moet ik de nieuwe box hebben. Als ik deze wil bestellen staat er dat ik even moet wachten tot februari 2026🙄. Als nieuwe klant ontvang je deze natuurlijk direct maar als trouwe klant mag je wachten en wachten. Voor kpn tel ik dus niet mee als klant , wat extraatjes als zoethoudertje staat niet in verhouding met wat een nieuwe klant krijgt. Bv 250 euro shopkorting bij AH  bijvoorbeeld.  Ik denk dat ik maar eens verder ga kijken en kijken wat de concurrent te bieden heeft

Ralph,

Ik stond even stomverbaasd, waar heb je het vandaan dat KPN niet meer in het standaard basispakket zit. 

Dit is de informatie van KPN, en KPN is geen organisatie die stilzwijgend contractbreuk pleegd. 

https://www.kpn.com/televisie/zenders

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

het gaat om een streamings zender bbc nl +, kanaal 250 of app. Die kan je alleen zien (gratis) met de nieuwe box

• August 5, 2025

Het gaat hierover begrijp ik:

https://www.kpn.com/entertainment/bbcnl

• August 5, 2025

Als nieuwe klant ontvang je deze natuurlijk direct maar als trouwe klant mag je wachten en wachten. 

Je moet wachten totdat je contract afgelopen is. Een contract wat je zelf afgesloten hebt. Een nieuwe klant heeft ook moeten wachten totdat z'n contract bij zijn vorige provider afgelopen was. Dat is gewoon precies hetzelfde. 

• August 5, 2025

Als nieuwe klant ontvang je deze natuurlijk direct maar als trouwe klant mag je wachten en wachten. 

Je moet wachten totdat je contract afgelopen is. Een contract wat je zelf afgesloten hebt. Een nieuwe klant heeft ook moeten wachten totdat z'n contract bij zijn vorige provider afgelopen was. Dat is gewoon precies hetzelfde. 

Als ​@RalphJack  de trouwe klant is zoals hij dat omschrijft, dan is dat nu hoogstens 4 september 2025 en niet februari 2026.

Dus ik begrijp de intentie niet van uw bericht. 

Overigens als KPN dit als reden zou aanvoeren en je eerst moet opzeggen, dan is dus elke klant die TV+ neemt een klant van een nieuw product en heeft elke klant zonder discussie recht op een welkomskorting. (Net als dat het hiervoor niet uitmaakt of je ooit in je leven een telefoontoestel hebt gekocht). 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 5, 2025

Hallo ​@RalphJack ,

Als ik deze wil bestellen staat er dat ik even moet wachten tot februari 2026🙄. 

Dit betekent dat jij in februari 2024 of in februari 2025 jouw contract hebt verlengd op basis van jouw oude abonnementsvoorwaarden met een tijdelijke korting. Daar adverteert KPN de laatste tijd regelmatig mee en dan zit je ook na de kortingsperiode uiteraard nog een tijdje vast aan die abonnementsvoorwaarden met de bijbehorende (hoge) prijs. 

Er is ook een tweede manier van verlengen. Dan ontvang je geen tijdelijke korting maar je gaat maandelijks (meestal) flink minder betalen door de overstap op de voorwaarden van KPN TV+ met de huidige 2025-propositie. 

Je kunt zo'n verlenging echter pas uitvoeren op het moment dat je contractvrij bent en dan ben jij kennelijk pas in februari 2026.

Helaas zul je toch echt moeten wachten tot februari 2026. 

Je kunt jouw abonnement dan goedkoper maken door op die andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• August 5, 2025

Als ​@RalphJack  de trouwe klant is zoals hij dat omschrijft, dan is dat nu hoogstens 4 september 2025 en niet februari 2026.

Waarschijnlijk heeft ​@RalphJack in februari zijn oude contract verlengt met een jaar. Dan kan je in februari 26 pas over naar een TV+ abonnement. 

Wat jij dan weer hebt over september, dat snap ik dan weer niet…

En de rest van je reactie, daar snap ik ook niks van.

Overigens als KPN dit als reden zou aanvoeren en je eerst moet opzeggen, dan is dus elke klant die TV+ neemt een klant van een nieuw product en heeft elke klant zonder discussie recht op een welkomskorting. (Net als dat het hiervoor niet uitmaakt of je ooit in je leven een telefoontoestel hebt gekocht). 

Welke reden zou KPN aanvoeren? 

• August 5, 2025

Waarschijnlijk heeft ​@RalphJack in februari zijn oude contract verlengt met een jaar. Dan kan je in februari 26 pas over naar een TV+ abonnement. 

Wat jij dan weer hebt over september, dat snap ik dan weer niet…

En de rest van je reactie, daar snap ik ook niks van.

Welke reden zou KPN aanvoeren? 

Lees maar even de reply van Noordzee, die verwoordde het beter dan ik. Maar de intentie was hetzelfde. 

• August 6, 2025

@dommeke Noordzee heeft het niet over september. Waar haal jij september vandaan?

• August 6, 2025

@dommeke Noordzee heeft het niet over september. Waar haal jij september vandaan?

@Marlon92 

Ik ben waarschijnlijk niet zo slim als jij, ik ben maar een dommeke. 

Maar als je een “trouwe” klant bent dan hebben we het niet over 2 jaar. TV-Internet abonnementen hadden altijd een looptijd van 1 jaar met een stilzwijgende verlenging voor beide contractanten met 1 maand en een opzegtermijn van 1 maand. Toen ik het postte was het 5 augustus 2025, een maand later was 4 september 2025. 

Noordzee beschrijft de wijze zoals het voor niet “trouwe” klanten is. Hij gaat er in zijn schrijven dus vanuit dat de looptijd van de overeenkomst van ​@RalphJack langer is. Ik ga hier niet vanuit, want voordat er KPN+ was, kon je alleen een abonnement met een overeenkomst voor 1 jaar afsluiten. 

• August 6, 2025

Of RalphJack een 1 of een 2 jarig contract heeft maakt denk ik niet zoveel uit. Het gaat om de einddatum. Die is februari 26.

• August 6, 2025

Of RalphJack een 1 of een 2 jarig contract heeft maakt denk ik niet zoveel uit. Het gaat om de einddatum. Die is februari 26.

Bent u van KPN (dat u de gegevens van RalpJack kan inzien). Hij heeft hier niets geschreven over de vorm van overeenkomst die hij met KPN nu heeft aangegaan, ander ben ik zeer benieuwd hoe u die gegevens heeft kunnen inzien?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Bij KPN hebben we enkel éénjarige of tweejarige contracten ​@dommeke, dus het zal sowieso om 1 van die 2 opties gaan.

De BBC NL + app is inderdaad alleen beschikbaar op onze TV+ Box, en ik begrijp dat jij nog niet een TV+ abonnement hebt ​@RalphJack. En dat je momenteel een lopend contract hebt, waardoor overstappen naar een TV+ abonnement ook nog niet mogelijk is. Dat is erg jammer, en ik snap dan ook goed dat je hier van baalt 😑

Via de telefonische klantenservice kunnen we jouw abonnement vanaf 90 dagen voor het einde van de contractdatum verlengen, eerder is dat niet mogelijk. Ik wil je dus aanraden om tegen die tijd contact met ons te zoeken, zodat er dan even met je meegekeken kan worden naar een nieuw abonnement!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2025

@Maja van KPN 

Begrijp ik goed dat dit verlengen/overzetten naar de huidige propositie via de telefonische klantenservice al 90 dagen eerder kan? En via internet pas vanaf de einde contractdatum? 

Want als dat zo is, ga ik mijn standaardreactie per direct aanpassen…..

• August 8, 2025

Bedoel je dan dat mijn overeenkomst fout was. Want toen ik als trouwe klant dit afsloot was het nooit 2 jaar maar altijd 1 jaar? 

En exact zo heb ik dat in dit topic beschreven. 

Of bedoel je iets anders?

Je richt het in je tekst op mij, maar ik ben niet de vragensteller, ik probeerde gewoon achter de looptijd van de overeenkomst van ​@RalphJack te komen. Beginnende forum deelnemers in het algemeen doen vaak klakeloos aannames, net zo als jij nu doet trouwens, terwijl je echt niet nieuw bent hier. De Klant die nieuw is bij dit forum noemt zich een trouwe klant. Voorzover ik weet bestaan de 2 jarige contracten pas sinds TV+ bestaat, maar dat heeft hij  dus niet. Of misschien is de toevoeging van hem “Trouwe klant”, schertzend eufenismisch bedoeld, maar ook dat weten we niet.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Hoi dommeke.

Al sinds enkele jaren kunnen contracten ook voor 2 jaar afgesloten worden.

En sinds, ik geloof 2023, biedt kpn verlengen van je huidige contract, met dus een Arris iTV ontvanger, aan voor ook die termijn. Of 1 jaar natuurlijk. Bij 1 jaar is er uiteraard minder korting.

Maar klanten die dus hun oude contract de afgelopen 2 jaar met 2 jaar hebben verlengt kunnen niet vernieuwen naar de propositie met Sagemcom TV+ ontvanger.

Met verlengen houd je je huidige i-TV contract voor 1 of 2 jaar. En zit je daar dan die periode weer aan vast.

Met vernieuwen ga je naar een nieuw contract met de nieuwe bundels en prijzen voor internet…. én TV+.

• August 8, 2025

Hoi dommeke.

Al sinds enkele jaren kunnen contracten ook voor 2 jaar afgesloten worden.

En sinds, ik geloof 2023, biedt kpn verlengen van je huidige contract, met dus een Arris iTV ontvanger, aan voor ook die termijn. Of 1 jaar natuurlijk. Bij 1 jaar is er uiteraard minder korting.

Maar klanten die dus hun oude contract de afgelopen 2 jaar met 2 jaar hebben verlengt kunnen niet vernieuwen naar de propositie met Sagemcom TV+ ontvanger.

Met verlengen houd je je huidige i-TV contract voor 1 of 2 jaar. En zit je daar dan die periode weer aan vast.

Met vernieuwen ga je naar een nieuw contract met de nieuwe bundels en prijzen voor internet…. én TV+.

Waarom vertel je dingen die ik ook allemaal wel weet en in wezen net als ​@Noordzee  (beter) zeer uitgebreid heb/heeft beschreven.

Maar dit geldt dus nooit voor “trouwe” klanten. (Of je moet een bla bla verhaaltje aan de servicedesk hebben gehouden, maar dan ben je geen trouwe maar een “nieuwe” klant. 

Of heb jij een 2 jarig contract. . 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Je vraagt het hier toch nèt, dommeke?

Bedoel je dan dat mijn overeenkomst fout was. Want toen ik als trouwe klant dit afsloot was het nooit 2 jaar maar altijd 1 jaar? 

Als je dat al weet waarom vraag je het dan. Dan krijg je geen antwoord.

• August 8, 2025

Je vraagt het hier toch nèt, dommeke?

Als je dat al weet waarom vraag je het dan. Dan krijg je geen antwoord.

Als je deze geknipte quote als vraag zie aan jou, (Ik wilde al ​@Maja van KPN  toevoegen, om dat het gewoon een rethorische vraag was leek me dat overbodig). Maar als jij dit als antwoord ziet, dan is het weer verre van compleet en lijkt het bewust geknipt. Ik vroeg of jij een 2 jarig contract hebt (en impliciet of je eenjarig contract hebt afgesloten de laatste keer?.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Nee, ik heb een eenjarig contract afgesloten wat al weer even buiten contract is. En dus verlengbaar, of beter nog vernieuwbaar.