Skip to main content
Vraag

Kan ik de facturen handmatig betalen met iDeal?

• July 29, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Omega85
Nieuwkomer

Geachte, ik heb sinds pas internet van kpn. De mensen die voor mijn deur kwamen hebben glasvezelinterner aangesloten. Ik ben dus van ziggo overgestapt. Ik vroeg ze of ik wel met ideal kon betalen. Ze hebben toen ja gezegd ik krijg berichten dat kpn van mijn bank probeert af te schrijven. Een automatische incasso. Dit wil ik niet omdat ik alles netjes zelf bijhoud en ik wil graag ideal betalingen per mail ontvangen. Kunt u dit aanpassen?

5 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 29, 2025

Hoi ​@Omega85, even bellen naar de KPN klantenservice (gratis) is denk ik handiger (0800) 0402

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 29, 2025

Beste ​@Omega85 KPN werkt in principe uitsluitend met automatische incasso, staat ook in de correspondentie die je van KPN hebt ontvangen en je hebt daarvoor je IBAN moeten verstrekken aan KPN.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Omega85, welkom op de KPN Community. Ik begrijp dat je daar dan graag duidelijkheid over wil hebben. Voor zover ik kan overzien werkt KPN op dit moment bij de huidige abonnementen alleen met automatische incasso. Ik vrees dat de klantenservice je daar ook niet direct van een alternatief in kan voorzien.

Er is wel een mogelijkheid om het moment van incasso aan te passen.

Mocht je verder nog vragen hebben stel die dan gerust!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 1, 2025

Voor zover ik kan overzien werkt KPN op dit moment bij de huidige abonnementen alleen met automatische incasso.

Voor klanten onder bewind is mogelijk abonnementen met handmatige overboeking te betalen (anders is ook niet mogelijk omdat bewindsrekening vaak zonder mogelijkheden voor automatische incasso of internet bankeren). Dus het kan wel, als KPN maar meewerkt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Voor zover ik kan overzien werkt KPN op dit moment bij de huidige abonnementen alleen met automatische incasso.

Voor klanten onder bewind is mogelijk abonnementen met handmatige overboeking te betalen (anders is ook niet mogelijk omdat bewindsrekening vaak zonder mogelijkheden voor automatische incasso of internet bankeren). Dus het kan wel, als KPN maar meewerkt.

Maar dit is meer een uitzonderlijke situatie wat in overleg met de betreffende afdeling is ingeregeld dan. Ik ging door de formulering meer uit van een standaard regulier afgesloten abonnement. Maar mocht daar sprake van zijn dan zou ik dat even voorleggen via de klantenservice.