Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn abonnement omzetten naar abonnement met toestel voordat nummerbehoud in gaat?

• February 3, 2026
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Hallo, ik heb onlangs een sim-only aangevraagd voor mijn vriendin. Vanwege haar lopende contract bij Odido wordt haar nummer pas in april overgezet naar KPN. In de tussentijd vroegen wij ons af de reeds aangevraagde sim-only contract omgezet kan worden in een abonnement met toestel. 

De vraag die wij hebben is: krijgt ze het toestel dan in april of wordt deze eerder geleverd? 

Ze heeft liever op korte termijn al een nieuw toestel.. is daarin wat te regelen? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Samister ,

Je kunt het sim-only-abonnment alleen binnen veertien dagen na aanvraag annuleren. In dat geval kun je daarna een abonnement met toestel aanvragen. Het toestel wordt dan eerder geleverd dan de portering van het nummer naar KPN. 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2026

Hallo ​@Samister ,

Je kunt het sim-only-abonnment alleen binnen veertien dagen na aanvraag annuleren. In dat geval kun je daarna een abonnement met toestel aanvragen. Het toestel wordt dan eerder geleverd dan de portering van het nummer naar KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2026

Dankjewel ​@Noordzee dat maakt het duidelijk

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 5, 2026

Hi ​@Samister, welkom allereerst bij ons en mijn dank aan Noordzee voor de goede hulp. 

Nog een toevoeging hier, ook voor andere meelezers: dit kan op een later moment ook worden gedaan wanneer:

• Het Sim Only abonnement minimaal 3 maanden oud is
  • Er niet tussentijds een toestelkrediet is aflost, dit is bij een nieuw ook Sim Only niet het geval