Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn Google One via KPN starten vóór Internet + TV abonnement van start gaat?

• 27 January 2025
  • 1 reactie
  • 11 keer bekeken

Beste mensen,

Ik vroeg mij af vanaf wanneer ik extra diensten kan starten. Ik heb al wel een KPN ID gemaakt, alleen zijn wij officieel nog niet overgestapt en krijgen wij dus ook nog geen facturen. Ik weet dus niet wat mogelijk/het handigst is.

De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het uitzoeken van foto´s, video´s, bestanden, etc. o.a. van SD-kaartjes, USB-sticks en een extern harde schijfje van 1 TB. Ik heb de afgelopen dagen allerlei bestanden uitgezocht en op Google Drive gezet. Super handig dat alles bij elkaar in de cloud staat, maar ook de cloud raakt natuurlijk vol…

Op dit moment gebruik ik 5 GB van mijn gratis 15 GB, dus dat gaat snel! Ik wou daarom graag een ´Google One´ abonnement van 2 TB starten (meer opslag hebben ze niet). Via KPN kan ik dit abonnement 3 maanden gratis krijgen, en dan wordt het gewoon gefactureerd via KPN (aangezien ik geen credit card, etc. bezit om te gebruiken).

Het liefst ga ik z.s.m. verder met uitzoeken, dus vandaar dat ik het vraag. 😊

-Benjamin

Edit: ik zie nu dat als ik Google One probeer te bestellen, ik een error krijg: 

Je hebt geen producten bij KPN waar je een wijziging op kunt doen.

Al wel klant maar staat je abonnement hier nog niet? Dan moet je die eerst koppelen.

Ik gok dus dat ik moet wachten tot het KPN abonnement van start gaat, en dat het Google One abonnement dan vanaf de 2e maand op de factuur verschijnt.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@BenjiCoop. Het is wel zo fijn om een goede back-up te hebben van je foto's en bestanden en Google One is dan een mooie oplossing. Alleen je vermoeden dat dit pas kan wanneer je internet (en TV)-abonnement actief is klopt wel helemaal. Het is dus nog even afwachten en dan zou je het wel gelijk op de dag van activatie moeten kunnen aanvragen. De kosten komen dan zeer waarschijnlijk pas inderdaad op de 2e factuur tevoorschijn, want de eerste factuur volgt al een dag na activatie van je internet (en TV)-abonnement. 

Mocht je nog meer te weten willen komen over Google One, neem dan ook een kijkje op onze kennisbank. 

Bekijk origineel

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 475 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Hoi ​@BenjiCoop. Het is wel zo fijn om een goede back-up te hebben van je foto's en bestanden en Google One is dan een mooie oplossing. Alleen je vermoeden dat dit pas kan wanneer je internet (en TV)-abonnement actief is klopt wel helemaal. Het is dus nog even afwachten en dan zou je het wel gelijk op de dag van activatie moeten kunnen aanvragen. De kosten komen dan zeer waarschijnlijk pas inderdaad op de 2e factuur tevoorschijn, want de eerste factuur volgt al een dag na activatie van je internet (en TV)-abonnement. 

Mocht je nog meer te weten willen komen over Google One, neem dan ook een kijkje op onze kennisbank. 

Reageer