Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn sim only abonnement na drie maanden verlengen?

• December 9, 2025
  • 6 reacties
  • 27 keer bekeken

Goedendag! Mijn sim only is op 8 september ingegaan en ik was van plan om een iPhone 17 later los te kopen. Ik zag echter dat het in combi met een abonnement voordeliger is, dus ik ben later naar een KPN-winkel gegaan om te kijken of dit alsnog om te zetten was. De boodschap was dat ik dan na drie maanden (dus vanaf 8 december) mijn abonnement kon verlengen.

Zojuist gebeld met KPN en hier was veel onduidelijkheid over en na drie medewerkers te hebben gesproken, zeiden ze dat dit pas kan vanaf 21 december (liefst nog iets later). Een reden waarom het die datum was, kon men niet geven. Dit is dus niet conform afspraak, dus ik probeer het even via deze weg om het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Beste antwoord door dennyva

Hallo ​@dennyva, logische stap om als het goedkoper is, een abonnement met toestel af te sluiten. Het is inderdaad zo dat een sim only abonnement na 3 maanden gewijzigd kan worden in een abonnement met toestel. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jouw originele abonnement op 8 september is ingegaan. Na drie maanden kom je dan zo uit rond 8 december inderdaad. Om helemaal zeker te zijn dat administratief het abonnement de juiste status heeft, kun je het beste X+1 dag aanhouden. 

Dus vanaf 9 december moet je dan het abonnement kunnen aanpassen. We zijn inmiddels nog weer een paar dagen verder. Is het inmiddels gelukt om de iPhone te bestellen? 

Dag Jeroen,

Ik ben dezelfde dag nog naar een KPN-winkel gegaan en daar konden ze het wel regelen voor me, dus het is helemaal rond!

6 reacties

• December 9, 2025

21 december, is dat misschien de dag dat je nieuwe data krijgt iedere maand? En dat de nieuwe factuurperiode in gaat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2025

21 december, is dat misschien de dag dat je nieuwe data krijgt iedere maand? En dat de nieuwe factuurperiode in gaat?

Mijn nieuwe bundels starten maandelijks op de 11e.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@dennyva, logische stap om als het goedkoper is, een abonnement met toestel af te sluiten. Het is inderdaad zo dat een sim only abonnement na 3 maanden gewijzigd kan worden in een abonnement met toestel. Uit jouw verhaal begrijp ik dat jouw originele abonnement op 8 september is ingegaan. Na drie maanden kom je dan zo uit rond 8 december inderdaad. Om helemaal zeker te zijn dat administratief het abonnement de juiste status heeft, kun je het beste X+1 dag aanhouden. 

Dus vanaf 9 december moet je dan het abonnement kunnen aanpassen. We zijn inmiddels nog weer een paar dagen verder. Is het inmiddels gelukt om de iPhone te bestellen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Dag Jeroen,

Ik ben dezelfde dag nog naar een KPN-winkel gegaan en daar konden ze het wel regelen voor me, dus het is helemaal rond!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Helemaal goed! Veel plezier straks met je iPhone 17. Of heb je toch gekozen voor een ander toestel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 12, 2025

Helemaal goed! Veel plezier straks met je iPhone 17. Of heb je toch gekozen voor een ander toestel? 

Bedankt! Wel de iPhone 17 (sage), maar duurt even voordat deze binnen is.