Skip to main content

Momenteel heb ik een internet abonnement van € 54, als ik echter een nieuwe klant wordt krijg ik dit het eerste jaar voor € 35.

ik zou dus graag opnieuw klant willen worden bij KPN zodat ik ook gebruik kan maken van deze korting.

Hallo ​@Frans Tempelaars 

Helaas gaat dat niet. Dit staat in de actievoorwaarden:

• Om gebruik te maken van dit aanbod mag je in de afgelopen 6 maanden geen consumenten- of zakelijk internet abonnement bij KPN hebben gehad.

Dit betekent dat KPN mij als klant gewoon laat vertrekken en ik een abonnement afsluit bij de concurrent.

tot zover klantenbinding van KPN.

Bij de concurrent gaat het niet anders. Ook daar zijn het welkomst acties om klanten bij de concurrent weg te lokken.

KPN kan niet iedereen zoveel korting geven.

Voor bestaande klanten heeft KPN combivoordelen, zoals gratis streaming diensten, gratis pluspakket, tot €7,50 combikorting, dubbele data etc.

Ik snap het bij de concurrent niet a deed gaat maar er is ook zoiets als trouwe klanten en klanten binding. hier worden alleen de nieuwe klanten beloont met een extra korting en super voordelige prijs, de bestaande klanten  blijven het  volle bedrag betalen of een beetje korting of krijgen producten aangeboden waar ze niets mee kunnen.

wat heb ik aan dubbele date op mijn internet abonnement en een onbeperkt mobiel abonnement.

ik heb niets aan een plus aanbieding als ik alleen internet heb. 

De meeste klanten blijven gewoon. Er zijn maar weinig klanten die echt elk jaar overstappen. Dus bestaande klanten veel korting geven is nergens voor nodig. Dat zou weggegooid geld zijn. Bovendien zou dat financieel ook helemaal niet uit kunnen. Uiteindelijk moet er natuurlijk gewoon geld verdient worden bij een provider.

Zeker moet er geld verdient worden maar waarom kan een nieuwe klant dan wel een aanbieding krijgen van 12mnd en geldt deze mogelijkheid niet voor bestaande klanten.

de maximale korting voor bestaande klanten is slecht € 7,50 voor 6mnd. En of ik nu een bestaande klant ben of een nieuwe, daarin is geen verschil.

ik ben zeker niet ontevreden over KPN. Het lijkt er nu meer op dat de bestaande klanten de korting van de nieuwe klanten moet gaan betalen. Is dat eerlijk?

al met al jammer dat KPN er zo mee omgaat en de trouwe klanten minder gunt als een nieuwe klant.

Overigens echt jammer dat KPN zelf totaal niet reageert.

Ik ga de mogelijk korting bekijken maar trek mijn conclusie.

Hallo ​@Frans Tempelaars ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) ook goedkoper maken door op een andere manier te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Maar let op: TV is niet verplicht, alleen internet kan ook. 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Goedkoper dan dit gaat het niet worden voor bestaande klanten. 

Hoi ​@Frans Tempelaars 

Je hebt een (wat ouder?) abonnement zeg je. Heb je nog xDSL (koper) of is er al glasvezel?

Ben je wel contractvrij, m.a.w. is de einddatum van het abonnement al bereikt?
Dan kan je dat verlengen naar de “huidige propositie".

Daarbij kom je voor de goedkoopste optie uit op € 42,50 per maand.
Daarvoor krijg je:
KPN Glasvezel: tot 100 Mbit/s downloaden en uploaden
KPN Internet: tot 100 Mbit/s downloaden en tot 10 Mbit/s uploaden

Of je kiest één van de hogere snelheden die beschikbaar zijn op jouw adres.

Dat verlengen kan (mits contractvrij) telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via onderstaande link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Geen welkomstkorting, maar toch wel een flinke verlaging van de kosten.

edit: ik zie dat ​@Noordzee (niet onverwacht 😉) me net voor was ….

Overigens echt jammer dat KPN zelf totaal niet reageert.

Ik ga de mogelijk korting bekijken maar trek mijn conclusie.

KPN moderators zijn aanwezig, maar dit is in eerste instantie een klant-helpt-klant omgeving.

De moderators houden een oogje in het zeil en reageren waar nodig. Maar dat gaat in volgorde van binnenkomst van de vragen. De reactietijd kan daarbij oplopen tot enkele dagen.

Ik bedank jullie voor de info, maar zover was ik zelf ook.

mijn contract is vrij en heb momenteel 1Gbit/s via glasvezel. Nieuwe klanten krijgen dit aangeboden voor € 35,00 per mnd, 12 mnd lang.

bestaande klanten slechts € 7,50 korting voor 6 mnd en dezelfde looptijd. 
ik zie zelf een te groot verschil wat kpn me blijkbaar niet in tegemoet wil komen. 
Dat is prima maar maakt ook de conclusie duidelijk.

Erg jammer.

Aan alle andere aangeboden opties en plussen heb ik niets.

Betekend dus toch dat bestaande klanten de korting van de nieuwe klanten betalen.

mijn contract is vrij en heb momenteel 1Gbit/s via glasvezel. Nieuwe klanten krijgen dit aangeboden voor € 35,00 per mnd, 12 mnd lang.

ik zie zelf een te groot verschil wat kpn me blijkbaar niet in tegemoet wil komen. 

Erg jammer.

Jij betaalt nu 54,00. Dag kan verlaagd worden naar 42,50. Dat lijkt me toch de moeite waard. 

Maar goed, als je het maar steeds blijft vergelijken met een tijdelijke prijs voor nieuwe klanten, dan wordt je nooit tevreden. 

Ga dan desnoods opzeggen en sluit elders een goedkoop abonnement af. Het is aan jou…..

Ja verlaagd worden als ik ga inleveren op snelheid.

dat is toch niet wat ik bedoel.

appels met appels blijven vergelijken.

Het lijkt er nu meer op dat de bestaande klanten de korting van de nieuwe klanten moet gaan betalen. 

Daar lijkt het niet alleen op, dat is gewoon zo, wie zou het anders betalen?

Ik ben daarom van mening dat die zogenaamde welkomst cadeaus voor alle bedrijven wettelijk verboden zou moeten worden, nu zijn het gelegitimeerde veelvouden van smeerkoffies en steeksigaren!

Jammer dat het zo moet en jaren vaste klanten steeds minder lijken te betekenen.

”Voor jou 3 anderen” is dan de redenatie.

Erg jammer.

@Frans Tempelaars 

Je blijft maar reageren terwijl het antwoord al lang aan jou gegeven is. 

Je wilt iets wat niet mogelijk is. Sowieso wordt hier niets met korting gedaan. Bel nogmaals met de klantenservice wat er wel mogelijk is of ga anders ergens anders kijken. 

Alles is mogelijk maar blijkbaar werkt een KPN niet aan klanten binding.

voor mijn gevoel is het antwoordt zeker niet gegeven, ja door klanten die denken dat ze weten wat kan, maar niet door KPN. 

Daarnaast is het mijn besluit of ik wel of niet ergens anders ga kijken. Mijn conclusie is wel dat deze community naar mijn mening niet werkt.

ik zoek contact met KPN maar dat werkt niet via deze community.

Iedereen bedankt?!

voor mijn gevoel is het antwoordt zeker niet gegeven, ja door klanten die denken dat ze weten wat kan, maar niet door KPN. 

Beste ​@Frans Tempelaars dit forum is voor en door klanten en géén helpdesk van KPN.

Als je specifiek een reactie van KPN wil hebben kun je bellen, 0800 0402, X, Facebook of een terugbelafspraak maken, klik op de link.

Ik snap hem.

voor mijn gevoel geen nuttige Community.

Hoi ​@Frans Tempelaars. Ik bespeur wat onvrede wat betreft de maandkosten van je huidige contract en eventueel bij een contractsverlenging. Dat is jammer om te lezen.

Het klopt dat nieuwe klanten tijdelijk een goede deal krijgen en deze deal heb jij ook ooit gehad toen je klant werd. Daarna proberen we vooral de klant blij en tevreden te houden met de goede kwaliteit van de diensten en een goede service als ze die nodig hebben. Loyaliteit belonen we niet meteen met grootse actiekortingen, al hebben we natuurlijk wel onze Combivoordelen en cadeautjes op zijn tijd. Al heb jij nog wel een korting aangeboden gekregen begrijp ik uit je verhaal en dat is mooi meegenomen. Dat krijgt lang niet iedereen. 

Ik kan dit niet voor je in orde maken (of je een andere aanbieding doen), want dit is niet direct een helpdesk zoals hierboven al genoemd. Klanten helpen hier elkaar vooral onderling en wij, als moderators, zorgen ervoor dat alles in goed en ordelijk verloopt en verduidelijken hier en daar het één en ander. Ik heb verder niet meer echt iets toe te voegen aan de info die hier al gegeven is. Het is dan aan jou om te bepalen wat je gaat doen, al hoop ik wel dat je ziet dat we elke klant waarderen en hopen dat je blijft. 

Betekend dus toch dat bestaande klanten de korting van de nieuwe klanten betalen.

Ja natuurlijk. Wat had je anders gedacht? 

De eigenschap van "korting" is juist dat sommige het krijgen en de meeste niet of veel minder. Als iedereen evenveel korting zou krijgen, wat zou daar dan het nut van zijn? Dan kan KPN net zo goed gewoon de prijs voor iedereen naar beneden doen. Maar zoals ik eerder als schreef: Dan zou er veel te weinig verdient worden.

Dank  voor jullie reactie.

Duidelijk en conclusie getrokken.

Ja natuurlijk. Wat had je anders gedacht? 

De eigenschap van "korting" is juist dat sommige het krijgen en de meeste niet of veel minder. Als iedereen evenveel korting zou krijgen, wat zou daar dan het nut van zijn? Dan kan KPN net zo goed gewoon de prijs voor iedereen naar beneden doen. Maar zoals ik eerder als schreef: Dan zou er veel te weinig verdient worden.

En jij geloofd echt dat er niets verdient wordt dan?

welke wereld leef je?

Deze community wordt door iedereen gebruikt om zijn gelijk te hale , including myself.

Deze heeft echt geen hulp functie naar Mijn mening. Je raakt van de wat in de sloot en loopt van kastje naar de muur.

stop aub me deze community, geen enkel nut.

Reageer