Skip to main content
Beantwoord

Klacht: modem zou naar mijn huis worden opgestuurd en niet naar Post NL punt

• January 16, 2026
  • 42 reacties
  • 330 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Een modem omruilen via een omruilpunt (KPN winkel of PostNL) is wettelijk een prima methode, ben ik ervan overtuigd.

De punt is, dat KPN geen onnodige overlast/nadelen voor klanten mag veroorzaken, tenzij deze al publiek bekend was (in voorwaarden) en de klanten al geaccepteerd hadden.

maar een omruilpunt zal de rechtbank geen issue mee hebben.

Een PostNL punt als omruilpunt heeft geen enkele verschil voor KPN met omruilen aan de deur. KPN betaalt pas aan PostNL als de pakketten afgeleverd en geretourneerd zijn. Hetzelfde geldt voor de koerier, hij krijgt ook pas betaald van PostNL als hij zijn taken voltooid.

Maar ik snap ook als er veel modems die duur en schaars zijn niet teruggestuurd worden door de klant dat je op een gegeven moment wat moet.

In de voorwaarden staat dat men na 1 maand de huurkosten, en na 3 maanden de vervangingskosten moet betalen. Is KPN niet in staat de slechteriken te laten beboeten? Ipv alle klanten te laten betalen?

een rijtje PostNL overleef je toch wel eens in de 10 jaar?

Er zijn PostNL punten, die in de naaste steden liggen, en dat betekent 10km lopen voor mensen de slecht ter been zijn zoals de TS. In mijn stad wordt altijd niet afleverbare pakketen bij een business point van PostNL afgeleverd, en dit kort voor sluitingstijd. Zoals de naam al zegt, is deze op werktijden open en niet in het weekend. Men is dus gedwongen tenminste een dag meer zonder internet te zitten. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 18, 2026

Ik zou zeggen ga de uitdaging aan, spreken we elkaar daarna weer over dit punt!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Precies, hier heeft KPN het woord, dus ik wacht op een actie / maatregel van KPN. Jullie hoeven hier niet als verdediger van KPN te spelen. Het forum is voor klanten helpen klanten en niet klanten helpen KPN.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 18, 2026

Precies, hier heeft KPN het woord, dus ik wacht op een actie / maatregel van KPN. Jullie hoeven hier niet als verdediger van KPN te spelen. Het forum is voor klanten helpen klanten en niet klanten helpen KPN.

Geen zorgen, dat doe ik niet. Ik praat over waar ik wil en wat ik interessant vind. Soms in positieve zin voor KPN, en soms niet. Mijn mening is gebaseerd op mijn gevoel en verder niks.

• January 18, 2026

Wat mij betreft is het heel simpel als ik mijn modem bij een PostNL punt zou moeten omruilen dan maak ik bij dat punt de doos open haal de nieuwe eruit stop de defecte in de doos en zeg dan stuur maar retour en graag een verzendbewijs.

Punt blijft niet iedereen kan even makkelijk naar een  afhaal punt of zelfs eerst de defecte modemrouter van de muur halen en verpakken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 18, 2026

Punt blijft niet iedereen kan even makkelijk naar een  afhaal punt of zelfs eerst de defecte modemrouter van de muur halen en verpakken.

Maar als je het modem niet van de muur kan halen dan kan je de nieuwe ook niet installeren. In dat geval kan KPN ten alle tijden een servicemonteur sturen welke geen kosten schrijft als het probleem bij de KPN apparatuur (modem) ligt.

Of dat bij consumenten sneller is dan een swap bij postnl is een tweede.

• January 18, 2026

Of dat bij consumenten sneller is dan een swap bij postnl is een tweede.

Dat is inderdaad iets anders. Maar even bij de situatie uit het start bericht blijvend er wordt beloofd dat de swap op het  huisadres plaats zou vinden, dan moet dat wel worden nagekomen. Anders heeft de medewerker aan de telefoon een training gemist en dingen beloofd die niet kloppen.

En had er waarschijnlijk veel duidelijker moeten worden aangegeven dat de oude meteen mee moest naar het postnl punt. Wat zoals ik uit start bericht opmaak niet is gedaan. 

Kortom werk aan de winkel.

• January 18, 2026

Stoere praat hier allemaal. Maar feit is dat dit beleid al vele jaren heel normaal is bij KPN. Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens en je vind topics van 5 jaar oud hier over. Bijvoorbeeld:

• January 18, 2026

Stoere praat hier allemaal. Maar feit is dat dit beleid al vele jaren heel normaal is bij KPN. Gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens en je vind topics van 5 jaar oud hier over. Bijvoorbeeld:

Hoezo stoere praat heb je het start bericht wel goed gelezen? Er moet toch echt gestopt worden met dergelijke loze beloften door klantenservice medewerkers!!

Daarmee is het hier al fout gegaan.

Prima dat dit het beleid is, dan moet de klantenservice dit ook duidelijk vertellen, en zoals ik het start bericht lees is dat niet gebeurt. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 18, 2026

Ik denk dat iedereen zijn gevoel en mening heeft kunnen vertellen, verder door gaan draagt denk ik niet echt veel meer bij aan dit topic.

• January 18, 2026

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/oude%2Dapparatuur%2Dinleveren%2Dvoordat%2Dik%2Dde%2Dnieuwe%2Din%2Dontvangst%2Dkan%2Dnemen%2D610940?postid=1913940#post1913940

Aanvulling :
Ik wou een directe verwijzing maken naar een bijdrage van mij in een eerdere soortgelijke vraag.
Maar dat werkt in dit geval niet goed, wel het bedoelde “draadje” maar niet mijn bijdrage.
Doe dan <crtl> F : “yagi”

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

Bedankt ​@KeesYagi . Het is duidelijk dat sommige hier geen weet van KPN beleid hebben en proberen een verkeerde afhandeling van KPN (omruilen moet bij PostNL punt) goed te praten.

• Optie 1 omruilen bij een postnl punt, hierbij moet de oude meteen terug
  • Optie 2 omruilen aan de deur, je krijgt dan een nieuwe thuisbezorgd en stuurt de oude binnen 14 dagen weer terug

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Je vergeet alleen te melden dat hier over een ontvanger wordt gepraat en niet een modem. Misschien kan een moderator hier de juiste informatie geven of dit ook voor modems het geval is. Bij mijn modem twee jaar geleden was die keuze niet aan de orde, en moest ik gewoon naar PostNL. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

..

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

Je vergeet alleen te melden dat hier over een ontvanger wordt gepraat en niet een modem. 

Waar haal je uit deze post dat het alleen om een ontvanger gaat?

Alexandra van KPN schreef:

Dat gebeurt dan aan huis door de koerier, hij of zij levert het pakket met nieuwe modem bij je af, en neemt het oude + de bijbehorende stroomadapter weer mee.

Bentinie schreef:

echter dame gaf aan dat ze mij een nieuw modem zouden sturen op huisadres, wachten, wachten en nog eens wachten, in de week 3 van het nieuwe jaar weer gebeld, zij konden niets vinden raar? Maar uiteindelijk beloofd een nieuw modem te sturen naar huisadres, daar ik zelf ernstige problemen heb met lopen dat zou geen probleem zijn., Maar wet schetst mijn verbazing ze sturen het naar een postpunt in de buurt,

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Dat topic is meer dan drie jaar oud, ga ik niet eens lezen. Ik reageerde op het topic linkje gepost door ​@KeesYagi , Dus daar haal ik het vandaan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Hoi allen, ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan. 
Bij omruil vanwege defect wordt eigenlijk altijd gekozen voor een koerier naar een postnl punt, bij uitzondering kan het nog wel aan de deur maar mogelijk zitten daar wel kosten aan verbonden.
In beide gevallen moeten mijn telefonische collega's hier natuurlijk wel duidelijk in zijn. Ook in het feit dat het oude apparaat meteen ingeleverd moet worden. Dat is natuurlijke extra jammer als je helemaal naar het postnl punt komt en je de nieuwe niet mee krijgt.

Dit staat allemaal wellicht nergens duidelijk op de website maar wel in de berichten die je krijgt bij het omruilen en dit zou genoemd moeten worden bij het voorafgaande telefoongesprek.