Skip to main content
Beantwoord

Komt er nog een Peppol integratie voor facturen?

• January 7, 2026
  • 12 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik zag een interview uit 2021 waarin KPN aangaf dat ze Peppol de norm willen maken voor zakelijke klanten. Maar nu in 2026 hoor ik van de klantenservice dat ik nog steeds elke factuur moet downloaden en naar de accountant moet sturen. Is er nieuws over Peppol-integraties?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@CedricN , dan kun je morgen het beste even met KPN zakelijk bellen via 0800 0403.

Succes.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Beste ​@CedricN , dan kun je morgen het beste even met KPN zakelijk bellen via 0800 0403.

Succes.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 8, 2026

Welk zakelijk pakket gebruik je? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 8, 2026

Ik heb de laatst regel van je tagline gepikt ​@Ik_Combineer 

JanD
Superuser
  • January 8, 2026

Ik heb de laatst regel van je tagline gepikt ​@Ik_Combineer 

Ik heb privé berichten ontvangen standaard uit staan ​@huistijger , alleen van het moderatieteam krijg ik, wanneer noodzakelijk, een bericht.😎

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 8, 2026

Die ik ken antwoord ik wel ​@JanD 
Maar er wordt mij vaak iets gevraagd over een bericht waarop ik geantwoord heb, en dat is me te lastig, vragen kunnen ze ook op het forum doen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 8, 2026

En bij mij zitten mensen regelmatig klantgegevens te sturen. Dat is absoluut niet de bedoeling en ik mag er ook niks mee. Enkel als deze via een moderator via interne kanalen naar mij wordt gestuurd mag ik dat raadplegen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 9, 2026

Hi ​@CedricN, welkom allereerst hier en dank aan de community voor de reacties. 

Succes.

Heb je de kans gehad om contact op te nemen met de zakelijke helpdesk? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 9, 2026

En bij mij zitten mensen regelmatig klantgegevens te sturen. Dat is absoluut niet de bedoeling en ik mag er ook niks mee. Enkel als deze via een moderator via interne kanalen naar mij wordt gestuurd mag ik dat raadplegen.

We zijn ook erg blij dat je dit benoemt, het moet ook niet zo zijn dat je wordt begraven in berichten met klantgegevens en verzoeken. Nog voor de duidelijkheid en voor de meelezers, neem contact met ons op mocht dit nodig zijn. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via X of Facebook.

• Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk, omdat ik mijn facturen via peppol wil  ontvangen. Dat schijnt niet te kunnen, hoewel ik ook wel de indruk had dat de medewerker geen flauw idee had waar ik het over had. Maar goed, als KPN zegt dat peppol de norm moet zijn, dan verwacht ik de facturen ook via peppol. Hoe regel ik dat?

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Heb je wel met de zakelijke helpdesk contact gehad ​@DreRe ? Via 0800 0403

• Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Ja uiteraard. Ik ben alleen zakelijk klant.

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Ja uiteraard. Ik ben alleen zakelijk klant.

Beste ​@DreRe 

Hoe regel ik dat?

Binnen dit consumentenforum kan men dat helaas niet voor je regelen en zul je toch de zakelijke helpdesk weer moeten raadplegen.

Succes.

Â