Skip to main content
Vraag

Korting op nieuw Sim Only Data-abonnement wordt niet toegepast

• September 24, 2026
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb een nieuw abonnement sim only data 0970 nummer afgesloten. Het contract zegt 30 - 4 - 5 = 21 euro. Mijn andere contracten wijzigen niet op de laatste facturen. En op dit mobiel data abonnement wordt 26 euro ipv 21 euro afgeschreven. Zelf de korting regelen. Dan verzand ik in een nieuw puntensysteem  daar kan ik extra korting krijgen door een nieuw abonnement te nemen en toe te voegen. Maar dat is niet de bedoeling. Ook kan ik kiezen voor gratis. Etflix, maar dat is ook niet mijn optie .  Zit het in de alg voorwaarden? Dat de kortingen aan een maximum is gebonden? Dan bel ik telefonisch niet goed voorgelicht bij het afsluiten van het nieuwe data abonnement. Hoe los ik dit op?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 24, 2026

Hallo ​@jkb ,

Sinds februari 2025 heeft KPN een nieuwe regeling wat betreft Combivoordeel. Het grootste verschil is dat er geen entertainmentkorting meer is van vijf euro, maar dat je één keuzevoordeel gratis krijgt. Wijzig je iets met jouw abonnement, dan ga je automatisch over op het nieuwe Combivoordeel.

Jij gaat dan wel vijf euro korting krijgen op jouw data-abonnement. Maar de entertainmentkorting vervalt. Lees alles over het nieuwe Combivoordeel in de kennisbank:

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dvoordelen%2D143/kpn%2Dcombivoordeel%2Dmeer%2Dvoordeel%2Den%2Dmeer%2Dkeuze%2D648788

Daarin staat ook:

Krijg ik automatisch de nieuwe Combivoordelen?

Nee, je krijgt niet automatisch de nieuwe Combivoordelen. Je kunt dit zelf regelen via MijnKPN. 

Hoe kies ik mijn keuzevoordeel?

Jouw keuzevoordeel kies je in jouw Combivoordelen overzicht in MijnKPN. Dat doe je zo:

1. Log in in MijnKPN en ga naar je ‘Profiel’
  2. Klik op 'Jouw Combivoordeel op een rij'
  3. Kies hier jouw keuzevoordeel

De oude voordelen blijven actief binnen je huidige pakket. Vindt er een wijziging plaats? Dan ga je automatisch over naar de nieuwe Combivoordelen.

Als je op dit moment al vijf euro Entertainmentkorting hebt als onderdeel van je Combivoordeel, blijft deze korting geldig zolang je niets wijzigt. Zodra je in MijnKPN kiest voor een nieuw keuzevoordeel, of als er iets wijzigt aan jouw abonnement, vervalt de Entertainmentkorting van vijf euro.
Let op: Je kunt daarna niet meer terug naar je oude Combivoordeel, ook niet als je van gedachten verandert.

• Auteur
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

Ja, dat regelen via Mijn KPN lukt dus niet. Volstrekt onduidelijk voor mij. Echt stieus geprobeerd. Helaas. Morgen maar eens gaan bellen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 24, 2026

Hoe kies ik mijn keuzevoordeel?

Jouw keuzevoordeel kies je in jouw Combivoordelen overzicht in MijnKPN. Dat doe je zo:

1. Log in in MijnKPN en ga naar je ‘Profiel’
  2. Klik op 'Jouw Combivoordeel op een rij'
  3. Kies hier jouw keuzevoordeel

Ook maar meteen toegevoegd aan mijn eerste reactie.