Skip to main content
Beantwoord

KPN belazert klanten door inflatiecorrectie alleen toe te passen op bestaande abonnementen

• August 7, 2025
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Tja, nog gekker natuurlijk dat hetzelfde product waar je mu een inflatie correctie voor krijgt, goedkoper wordt aangeboden aan nieuwe klanten. (Even los van alle extra kortingen)

Hoe belazer je bestaande klanten, nou, zo dus. 
dank je wel (not) kpn!

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Vic20, jammer dat je hier zo ontevreden over bent 🙁

Ik zie dat anderen hier al wat uitleg hebben gegeven, maar wil je ook nog even wijzen op deze pagina waar je alle informatie over de inflatiecorrectie terug kan vinden: 

Inflatiecorrectie 2025 Internet en TV

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 
Als je klant bent vóór 1 april 2025, dan geldt de inflatiecorrectie in 2025 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging

8 reacties

• August 7, 2025

Tja, nog gekker natuurlijk dat hetzelfde product waar je mu een inflatie correctie voor krijgt, goedkoper wordt aangeboden aan nieuwe klanten. (Even los van alle extra kortingen)

Hoe belazer je bestaande klanten, nou, zo dus. 
dank je wel (not) kpn!

Ja dat is altijd al zo geweest. Ook bij mobiele abonnementen is dat vaak zo. Heeft niets met "belazeren" te maken. Dit is gewoon hoe het werkt.

Als je dat niet wilt, dan moet je gewoon elke keer dat je contractvrij bent het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

Uiteraard heb je juridisch gelijk, maar er is ook nog zoiets als klant vriendelijkheid en eerlijkheid.

KPN kan natuurlijk niet beweren dat ‘de kosten zijn gestegen door inflatie’ tegen klanten met bv een abbo van €62,50/maand en dan doodleuk exact hetzelfde aanbod voor nieuwe klanten (zonder de kortingen) voor €56 aanbieden.

dat is als een bakker die zijn trouwe klanten brood verkoopt voor €3 en een willekeurig passant hetzelfde brood voor €2,75

• August 7, 2025

Uiteraard heb je juridisch gelijk, maar er is ook nog zoiets als klant vriendelijkheid en eerlijkheid.

Het enige wat er bij KPN is: hoe verdien ik het meeste aan mijn klanten. De rest is niet relevant.

KPN kan natuurlijk niet beweren dat ‘de kosten zijn gestegen door inflatie’ tegen klanten met bv een abbo van €62,50/maand en dan doodleuk exact hetzelfde aanbod voor nieuwe klanten (zonder de kortingen) voor €56 aanbieden.

Dat kan KPN prima doen. Doet KPN namelijk al jaren. En andere providers ook. 

dat is als een bakker die zijn trouwe klanten brood verkoopt voor €3 en een willekeurig passant hetzelfde brood voor €2,75

Er is bij KPN geen sprake van "willekeurige passanten". Klanten sluiten allemaal een contract af voor 1 of 2 jaar. Wat vervolgens doorloopt als ze niet doen. Bij alle klanten gaat dat op dezelfde manier. 

Alle klanten worden op dezelfde manier behandeld. Jij bent ooit ook nieuwe klant geweest. Toen betaalde jij minder dan andere klanten die al langer klanten waren en flink lagen te slapen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2025

Je kunt dit voorkomen door regelmatig over te stappen op de laatste propositie. Dat doe ik de laatste jaren steeds (laatste keer pas geleden in juli 2025) en daardoor betaal ik nu weer gewoon de prijs die nieuwe klanten ook betalen. 

KPN faciliteert dit omdat zoiets gepaard gaat met een verlenging van één jaar. Hierdoor houden ze de zekerheid dat de klant nog zeker één jaar klant blijft. 

Bij mobiele abonnementen kun je jaarlijks tussen 1 juli en 1 oktober verlengen met één jaar. Daarmee ontloop je ook de inflatiecorrectie. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hi ​@Vic20, jammer dat je hier zo ontevreden over bent 🙁

Ik zie dat anderen hier al wat uitleg hebben gegeven, maar wil je ook nog even wijzen op deze pagina waar je alle informatie over de inflatiecorrectie terug kan vinden: 

Inflatiecorrectie 2025 Internet en TV

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 
Als je klant bent vóór 1 april 2025, dan geldt de inflatiecorrectie in 2025 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Tja, je zou eens voor de klant opkomen. Stel dat we ineens deflatie krijgen. Verlagen ze dan de prijzen? Nee natuurlijk niet.

Zodra mijn contract afloopt ben ik weg. Goed gedaan KPN, not

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Tja, je zou eens voor de klant opkomen. Stel dat we ineens deflatie krijgen. Verlagen ze dan de prijzen? Nee natuurlijk niet.

😂 Alsof Ziggo en andere providers beter zijn. Al zou Ziggo gratis zijn ga ik daar niet naar terug. Dat is pas echt een walgelijk bedrijf met hun censuur op hun community. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 11, 2025

Dat is jouw goed recht, maar het is nergens voor nodig. Ik heb je toch echt in dit topic uitgelegd hoe je het kunt aanpakken………

Je kunt dit voorkomen door regelmatig over te stappen op de laatste propositie. Dat doe ik de laatste jaren steeds (laatste keer pas geleden in juli 2025) en daardoor betaal ik nu weer gewoon de prijs die nieuwe klanten ook betalen. 

KPN faciliteert dit omdat zoiets gepaard gaat met een verlenging van één jaar. Hierdoor houden ze de zekerheid dat de klant nog zeker één jaar klant blijft. 

Bij mobiele abonnementen kun je jaarlijks tussen 1 juli en 1 oktober verlengen met één jaar. Daarmee ontloop je ook de inflatiecorrectie.