Skip to main content
Vraag

KPN blijft maar herinneringen sturen terwijl de apparatuur reeds terug gestuurd is

• January 2, 2026
  • 11 reacties
  • 76 keer bekeken

Heb al lang mijn abbonement opgezegd en vorig voorjaar al een ontvanger terug gestuurd werd niet meer gebruikt] en in het najaar het contract opgezegd [overgestapt] 

Toen de modem en de resternde ontvangers terug gestuurd , nu blijf ik lastig gevallen door de kpn over dat ze nog een ontvanger niet hebben teruggekregen , heb hierover al een paar keer telefonisch contact gehad en alles uitgelegd , maar de kpn vind het nodig om maar te blijven zeuren over een ontvanger die al lang teruggestuurd is.

KPN zorg dat jullie administratie in orde is of word gemaakt en blijf de exklanten niet lastig vallen.

11 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Afgelopen week had ik dezelfde melding ​@jurrienkBlijkbaar gaat er iets niet goed bij de afhandelibg van geretourneerde apparatuur. Door een mede communitylid opmerkzaam gemaakt om dit middels een klacht te melden.  

Inmiddels de klacht ingediend via:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Ik raad je aan hetzelfde te doen!

• Deelnemer
  • January 3, 2026

Hier ook iemand met precies hetzelfde probleem.

Frustrerend en vermoeiend!

@KPN  gaat jullie er iets aan doen? 

JanD
Superuser
  • January 3, 2026

Hier ook iemand met precies hetzelfde probleem.

Frustrerend en vermoeiend!

@KPN  gaat jullie er iets aan doen? 

Beste ​@Lokine gewoon je verzendbewijs heel goed en heel lang bewaren om op verzoek te kunnen tonen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@jurrienk . (en ​@Lokine  ) Welkom hier!

Dank voor je bericht. We herkennen dit signaal niet als iets dat op grote schaal misgaat en het is ook niet de bedoeling dat dit meteen als een klacht wordt opgepakt. Wat wel kan gebeuren, is dat een retourzending en automatische herinneringsmails elkaar kruisen. Dan lijkt het alsof er iets mis is, terwijl de apparatuur al netjes is teruggestuurd.  Krijg je hierover meer dan twee herinneringsmails, dan mag je dat hier in dit topic laten weten. Dan kunnen we samen even kijken wat er in het systeem staat. Het is daarbij wel belangrijk dat je het verzendbewijs van de retourzending bewaart en kunt delen als daarom gevraagd wordt. Dat helpt ons om het snel uit te zoeken.

Voor alle informatie over het  terugstuurproces verwijs ik jullie naar dit topic.

Hopelijk schept dit wat duidelijkheid.

• Deelnemer
  • January 5, 2026

Beste ​@Erwin van KPN

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al 3 mails en zelfs een brief via de post ontvangen. 

Het pakket is via PostNL teruggestuurd. Volgens postNL is het pakket op 19 november bezorgd. Ik heb een verzendbewijs hiervan. 

Wat moet ik nu verder doen om dit af te kunnen handelen?

Alvast bedankt!

Groeten!

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Wat moet ik nu verder doen om dit af te kunnen handelen?

Beste ​@Lokine , wat ik al eerder schreef, het verzendbewijs heel goed en heel lang bewaren om op verzoek te kunnen tonen.

• Deelnemer
  • January 5, 2026

Beste ​@JanD, dat lijkt me duidelijk en verstandig, maar wat ik eigenlijk wil is dat KPN stopt met de met de vervelende, vermoeiende berichten die langzaamaan intimiderend beginnen te worden. 

Ik snap dat de de eerste 2 berichten 'gekruisd' kunnen zijn met het daadwerkelijk versturen, maar dit gaat maanden terug.

Kan dit niet gefixed worden? Zoniet dan ga ik bij het volgende bericht uiteraard meteen een klacht indienen.

Groeten. 

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@Lokine wat jij meemaakt heb ik in het verleden ook eens meegemaakt en nog veel meer klanten hier op het forum.

Het lukt KPN blijkbaar (nog) niet om dit op te lossen bij de logistieke afdeling.

Wat ook vaak fout gaat is dat je meerdere apparaten tegelijk terug moet sturen en dat men zegt dat er maar 1 apparaat ontvangen is.

Nog een schone taak voor KPN om dit goed op te lossen.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Lokine .  Zeer begrijpelijk dat je niet aldoor gespamd wilt worden.  Kun jij je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.

Ik heb nog een vraag.. Zat er bij die hardware die je moest terugsturen ook een soundbox?  

• Deelnemer
  • January 6, 2026

Beste ​@Erwin van KPN,

Ik heb mijn profiel ingevuld. 

Het gaat alleen om een KPN box 12, geen soundbox. 

Alvast bedankt!

Groeten. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb een aantekening gemaakt en de spam zou nu moeten ophouden. Als je toch weer een berichtje krijgt, laat het mij hier weten!