Ik zou op 2 mei aangesloten worden op Glasvezel, maar momenteel ligt de glasvezelkabel nog netjes in mijn voortuin. Als ik KPN Netwerk bel, zeggen zij, dat ze nog een opdracht van KPN provider moeten krijgen. Als ik KPN provider helpdesk bel, zeggen ze dat dit niet klopt, omdat zij het netwerk niet beheren.
Op de KPN Netwerk site staat: In sommige gevallen moeten er nog werkzaamheden plaatsvinden in of rond je woning voordat je aansluiting geactiveerd kan worden. Is dit bij jou het geval? Dan neemt de aannemer met wie wij in jouw buurt samenwerken contact met je op. Meestal gebeurt dit binnen zeven werkdagen nadat je het abonnement afsloot. Is er daarna nog geen contact met je opgenomen? Neem dan contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken.
Ik heb op 9 april een bevestigingsmail ontvangen van KPN provider, waarin het volgende staat:
KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan
Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 2 mei 2022 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit Hussel Internet 1 Gbit/s aan.
Vraag is dus wie nu de glasvezelkabel vanaf buiten naar binnen gaat brengen, want KPN Netwerk en KPN provider spreken elkaar overal tegen. Ik kan geen afspraak maken en ik heb ook nog geen Experia Box 12 of tv kastje ontvangen.
Gelukkig doet mijn Ziggo het nog wel gewoon.