Skip to main content
Beantwoord

KPN moet stoppen met bellen!

• May 12, 2025
  • 8 reacties
  • 356 keer bekeken

Maickel Hekkers
Nieuwkomer

Ik word nu al tijdje gebeld door KPN. Het nummer waarmee wordt gebeld is: 0886607872 en 0886607878.

Ik wil dat KPN hier onmiddellijk mee stopt. Ik heb beide nummers geblokkeerd en jullie omzeilen deze blokkades met verschillende nummers.

Ik ben hier niet van gediend.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Maickel Hekkers , dit zijn inderdaad nummers van KPN.

Je vindt via deze link naar de KPN website een overzicht van alle telefoonnummers die KPN gebruikt voor haar verkoop en campagnes  -> Met welk nummer bellen wij jou? | KPN.com

Binnen MijnKPN kan je via Privacy en personalisatie instellen hoe KPN jou mag benaderen.
Stel daar jouw voorkeuren in per product. Via e-mail, sms, telefoon of via berichten in MijnKPN.

Ik heb daar mijn telefoonnummer “uit” gezet en ben nog nooit gebeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 12, 2025

Dat hoeft natuurlijk niet KPN te zijn. ACM geeft die nummers uit meldt dit ook even aan hun zou ik zeggen. 

https://www.acm.nl/nl

Maickel Hekkers
Nieuwkomer

Na onderzoek schijnt dit KPN acquisitie te zijn.

Bron: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31886607872

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 12, 2025

Je vindt via deze link naar de KPN website een overzicht van alle telefoonnummers die KPN gebruikt voor haar verkoop en campagnes  -> Met welk nummer bellen wij jou? | KPN.com

Binnen MijnKPN kan je via Privacy en personalisatie instellen hoe KPN jou mag benaderen.
Stel daar jouw voorkeuren in per product. Via e-mail, sms, telefoon of via berichten in MijnKPN.

Maickel Hekkers
Nieuwkomer

Probleem is, ik ben geen klant meer. Inloggen lukt niet meer.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 12, 2025

Ok ​@Maickel Hekkers 

Dan wordt MijnKPN lastig inderdaad. Je kan KPN bellen via het 088 nummer waardoor je gebeld werd. Geef aan dat je niet meer gebeld wil worden. Of wacht op het volgende telefoontje en gebruik dan het recht van verzet, zoals aangegeven op de ACM website.

Telemarketing: wanneer mag een bedrijf u bellen? | ACM ConsuWijzer

Hoe stop ik verkooptelefoontjes met het recht van verzet?

Krijgt u verkooptelefoontjes, bijvoorbeeld omdat u klant bent (geweest)? Of omdat u toestemming gaf? U kunt dit stoppen door gebruik te maken van uw recht van verzet. Dat betekent dat u zegt dat u niet meer gebeld wilt worden door dat bedrijf. Het bedrijf mag u daarna niet meer bellen.

Wilt u gebruik maken van het recht van verzet? Dan zegt u bijvoorbeeld:

• Ik wil dat u mij nooit meer belt.
  • Ik wil dat u mij nu uit de bellijst haalt.
  • Ik gebruik het recht van verzet.

Ook na het telefoongesprek kunt u gebruik maken van het recht van verzet. U kunt het bedrijf terugbellen en vertellen dat u niet meer gebeld wilt worden. Gebruik hiervoor het telefoonnummer waarmee het bedrijf u belde. Dit telefoonnummer moet zichtbaar zijn, want het bedrijf mag u niet anoniem bellen. En u moet het nummer tegen uw normale belkosten of gratis kunnen bellen.

Maickel Hekkers
Nieuwkomer

Ok ​@Maickel Hekkers 

Dan wordt MijnKPN lastig inderdaad. Je kan KPN bellen via het 088 nummer waardoor je gebeld werd. Geef aan dat je niet meer gebeld wil worden. Of wacht op het volgende telefoontje en gebruik dan het recht van verzet, zoals aangegeven op de ACM website.

Telemarketing: wanneer mag een bedrijf u bellen? | ACM ConsuWijzer

Hoe stop ik verkooptelefoontjes met het recht van verzet?

Krijgt u verkooptelefoontjes, bijvoorbeeld omdat u klant bent (geweest)? Of omdat u toestemming gaf? U kunt dit stoppen door gebruik te maken van uw recht van verzet. Dat betekent dat u zegt dat u niet meer gebeld wilt worden door dat bedrijf. Het bedrijf mag u daarna niet meer bellen.

Wilt u gebruik maken van het recht van verzet? Dan zegt u bijvoorbeeld:

• Ik wil dat u mij nooit meer belt.
  • Ik wil dat u mij nu uit de bellijst haalt.
  • Ik gebruik het recht van verzet.

Ook na het telefoongesprek kunt u gebruik maken van het recht van verzet. U kunt het bedrijf terugbellen en vertellen dat u niet meer gebeld wilt worden. Gebruik hiervoor het telefoonnummer waarmee het bedrijf u belde. Dit telefoonnummer moet zichtbaar zijn, want het bedrijf mag u niet anoniem bellen. En u moet het nummer tegen uw normale belkosten of gratis kunnen bellen.

Oké bedankt voor al uw informatie. Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar: afmeldencampagne@kpn.com

Ik weet niet of dat wat doet?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 12, 2025

Ik ook niet. Ik ken dat e-mailadres niet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Toen ik veel werd gebeld en ik het belletje vaak miste en terugbelde, kreeg ik een bandje met op het einde dat e-mailadres. Dus het moet werken, al werd ik na het mailen nog wel eens gebeld.

Echter door een ander verhaal ook een AVG verzoek ingediend om bepaalde gegevens te verwijderen en tegelijkertijd gevraagd over waarom ik nog werd gebeld terwijl ik had afgemeld; blijkbaar hadden ze de mail wel binnen gekregen maar niet verwerkt.

Maar dit is al wel weer paar jaar terug en kan natuurlijk een uitzondering zijn geweest.