Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox afnemen niet mogelijk vanwege lopend contract

• May 21, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Gisteren naar KPN winkel geweest om de nieuwe KPN+box met soundbar te bestellen/kopen.

Ik kreeg te horen dat dit niet eerder dan mei 2026 mogelijk was omdat ik nog aan een of ander contract vast zit die pas in 2026 eindigt.

Een contract waarbij ik 6 maanden lang korting kreeg op de abonnementsprijs.

Ik begrijp eerlijk gezegd het verband tusse dit contract en de aankoop/huur van nieuwe spullen van KPN waar ik al HEEL lang abonnee van ben.

Ben heel benieuwd

Beste antwoord door Marlon92

Jij hebt een oudere abbonementsvorm. Daar zitten ook de oudere ontvangers aan gekoppeld. Voor de soundbox moet je de nieuwste abonnementsvorm hebben. En bij de op 1 na nieuwste abonnementsvorm Hussel kan je hem ook nog krijgen volgens mij. Maar bij de oudere abonnementen niet.

Jij hebt je oudere abonnement verlengd. Daarbij is je abonnement hetzelfde gebleven. Met ook de bijbehorende prijs. Daar heb je alleen een tijdelijke korting op gekregen. En ook het type tv ontvangers hoort daarbij.

Het is altijd al zo geweest dat bestaande klanten niet zomaar een nieuwe tv ontvanger krijgen. Toen KPN de eerste tv ontvanger met Bluetooth afstandsbediening introduceerde, toen kregen bestaande klanten die hem hebben wilde ook het deksel op de neus.

Dus eigenlijk is er vrij weinig veranderd. Alleen nu kunnen bestaande klanten met een oud abonnement op het moment dat ze hun abonnement verlengen er wel voor kiezen als ze overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Op het moment van verlengen dus. Anders niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Antwoord
  • May 21, 2025

Jij hebt een oudere abbonementsvorm. Daar zitten ook de oudere ontvangers aan gekoppeld. Voor de soundbox moet je de nieuwste abonnementsvorm hebben. En bij de op 1 na nieuwste abonnementsvorm Hussel kan je hem ook nog krijgen volgens mij. Maar bij de oudere abonnementen niet.

Jij hebt je oudere abonnement verlengd. Daarbij is je abonnement hetzelfde gebleven. Met ook de bijbehorende prijs. Daar heb je alleen een tijdelijke korting op gekregen. En ook het type tv ontvangers hoort daarbij.

Het is altijd al zo geweest dat bestaande klanten niet zomaar een nieuwe tv ontvanger krijgen. Toen KPN de eerste tv ontvanger met Bluetooth afstandsbediening introduceerde, toen kregen bestaande klanten die hem hebben wilde ook het deksel op de neus.

Dus eigenlijk is er vrij weinig veranderd. Alleen nu kunnen bestaande klanten met een oud abonnement op het moment dat ze hun abonnement verlengen er wel voor kiezen als ze overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Op het moment van verlengen dus. Anders niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 21, 2025

Beste ​@Ger1949 beleid van KPN, je moet contractvrij zijn of een nieuwe klant, zo simpel is het.

Â