Skip to main content
Vraag

Krijg ineens maandfactuur per mail voor abonnement van mijn schoonzus

• February 27, 2026
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Heeeeeel lang geleden heb ik internet van KPN geregeld voor mijn schoonzus. Ik denk dat ze toen nog geen e-mailadres had en dus heb ik die van mij gebruikt.

Dat was meer dan 10 jaar geleden.

Nu heeft ze wel een mailadres.

Vandaag kreeg ik opeens een mail van KPN met de maandelijkse rekening. Nog nooit eerder gehad de afgelopen 10 jaar.

Kan ik dat ergens uitschakelen?

Ik wil geen mails met haar rekening.

Gert

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2026

Heb je al met je schoonzus bekeken in haar MijnKPN wat voor mailaccount daar in staat?

Als daar inderdaad een mailadres van jou in staat moet jouw schoonzus even contact opnemen met KPN om het juiste mailaccount in te voeren via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@GertPot, welkom bij de Community! Goede vraag, ik snap heel goed dat je niet ineens de facturen van je schoonzus wilt ontvangen 😊Wat ​@JanD ook al aangeeft, het is inderdaad het beste om dit eerst te controleren in MijnKPN.

Je schoonzus kan het volgende doen:

1. Inloggen in MijnKPN
  2. Ga naar persoons- en betaalgegevens en/of facturen 
  3. Controleer daar het e-mailadres bij contactgegevens / factuurnotificaties

Waarschijnlijk staat jouw e-mailadres daar nog ingevuld van vroeger. Als dat zo is, kan zij dit zelf aanpassen naar haar eigen e-mailadres. Laat gerust weten of het is gelukt! 🙂

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@GertPot! Ik ben benieuwd of het gelukt is om het in MijnKPN te bekijken en veranderen. Het is wel gek dat jouw e-mailadres nu ineens gekoppeld is aan haar diensten. We zoeken dit graag nog verder uit, als je dat wilt. Zet dan even de gegevens van je schoonzus in jouw profiel. Dat kan het beste onder ‘persoonlijke opmerkingen'. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Haar 06-nummer en adres zijn voldoende. 
Overigens kan je in de MijnKPN app checken wie er toegang heeft tot een abonnement. Dit doe je door op het abonnement te drukken en dan naar beneden te scrollen tot je ‘Wie heeft toegang’ ziet staan.