Skip to main content
Beantwoord

Krijg je automatisch de TV+ Box bij het verlengen van je abonnement?

• 26 maart 2025
  • 13 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb KPN internet en tv met een Arcadyan HMB2260 V2.  Via mijnKPN kan ik deze verlengen en krijg dan drie of zes maanden korting. 

Klopt het dat ik dan automatisch een TV+ Box ontvang? Of moet ik daar iets speciaals voor doen?

Beste antwoord door Noordzee

bnwgraaf schreef:
Marlon92 schreef:
bnwgraaf schreef:

Klopt het dat ik dan automatisch een TV+box…..

Ik zit ondertussen eens naar mijn verlengpagina te kijken en daar toch wat anders te staan. Is dat dan in dit geval een persoonlijke aanbieding?

Hallo ​@bnwgraaf ,

Met verlengen is het goed opletten. Je hebt namelijk twee opties. Verleng je via MijnKPN, dan krijg je een tijdelijke korting, maar uiteindelijk ben je daarna duurder uit omdat je jouw oude abonnementsvoorwaarden houdt. 

Je kunt ook via een speciale link overstappen (met verlenging) naar KPN TV+, je betaalt dan de prijs die nieuwe klanten ook betalen en vrijwel altijd ben je dan goedkoper uit. Tip: Doe dit na 1 april 2025 want dan ontloop je daarmee de inflatiecorrectie per juli 2025. 

Je kunt jouw abonnement dus waarschijnlijk goedkoper maken door te verlengen via deze link; https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige (maart 2025) prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bekijk origineel

13 reacties

• 3362 reacties
  • 26 maart 2025
bnwgraaf schreef:

Klopt het dat ik dan automatisch een TV+ Box ontvang? 

Nee. Standaard verleng je daarmee je oude abonnement en dus krijg je geen nieuwe tv ontvangers. Je moet overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm om nieuwe tv ontvangers te krijgen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 26 maart 2025
Marlon92 schreef:
bnwgraaf schreef:

Klopt het dat ik dan automatisch een TV+ Box ontvang? 

Nee. Standaard verleng je daarmee je oude abonnement en dus krijg je geen nieuwe tv ontvangers. Je moet overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm om nieuwe tv ontvangers te krijgen. 

Ik zit ondertussen eens naar mijn verlengpagina te kijken en daar toch wat anders te staan. Is dat dan in dit geval een persoonlijke aanbieding?

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 27 maart 2025

Daar ben je via deze link gekomen. https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet . Dan verleng je inderdaad naar het nieuwe abonnement met TV+.

• 3362 reacties
  • 27 maart 2025
bnwgraaf schreef:

Dat komt omdat jij op de juiste pagina zit. De meeste klanten verlengen via MijnKPN. Daar krijgen ze een aanbod voorgeschoteld met 5 euro of € 7,50 korting voor 3 of 6 maanden ofzo. En dat is meestal het verlengen van het oude abonnement. 

Als je verlengt naar het TV+ abonnement krijg je een volledig nieuw abonnement. Alle voordelen die je nu hebt kunnen vervallen. Als je bijvoorbeeld nu "gratis" Spotify hebt, dan is dat weg.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36667 reacties
  • Antwoord
  • 27 maart 2025
bnwgraaf schreef:
Marlon92 schreef:
bnwgraaf schreef:

Klopt het dat ik dan automatisch een TV+box…..

Hallo ​@bnwgraaf ,

Met verlengen is het goed opletten. Je hebt namelijk twee opties. Verleng je via MijnKPN, dan krijg je een tijdelijke korting, maar uiteindelijk ben je daarna duurder uit omdat je jouw oude abonnementsvoorwaarden houdt. 

Je kunt ook via een speciale link overstappen (met verlenging) naar KPN TV+, je betaalt dan de prijs die nieuwe klanten ook betalen en vrijwel altijd ben je dan goedkoper uit. Tip: Doe dit na 1 april 2025 want dan ontloop je daarmee de inflatiecorrectie per juli 2025. 

Je kunt jouw abonnement dus waarschijnlijk goedkoper maken door te verlengen via deze link; https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige (maart 2025) prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 maart 2025

@PeterG ​@Marlon92 ​@Noordzee 

Dank jullie voor de reacties!

Bijzonder dat je op twee manieren kunt verlengen!

Heel bijzonder. Wanneer ik op bovenstaande link klik, zie ik inderdaad de verlengpagina, waar bij de voordelen staat, dat je de nieuwe KPN TV+ Box krijgt.

Ik kan daar keizen voor "zelf samenstellen” of "Toon mijn persoonlijke advies".

Bij "Zelf samenstellen”, kan ik kiezen voor 1 jaar (met drie maanden €5 korting), of 3 jaar (met 6 maanden €7,50 korting). Na het verlopen van de kortingsperiode, wordt het maandbedrag gelijk aan mijn huidige bedrag.

Kies ik voor "Toon mijn persoonlijk advies", dan probeert men mij gelijk naar een sneller internet abonnement te krijgen en wordt het abonnement na verlopen van de kortingsmaanden €10 duurder dan mijn huidige. Als ik daarna dan zeg "Doorgaan met zelf samenstellen", kom ik nog altijd iets meer dan €2 duurder uit. Blijkbaar kan ik dan niet meer voor het 50 Mbit/s abonnement kiezen, maar alleen voor 100 of meer.

Maar ik neem aan dat ik in beide gevallen overga naar het TV+ abonnement, omdat ik vanaf dezelfde pagina verleng?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36667 reacties
  • 27 maart 2025

Ja, via die link krijg je de KPN TV+-box. Overigens is verlengen niet verplicht. Je kunt ook gewoon doorgaan met jouw huidige abonnement en jouw oude ontvanger. Aan jou de keus. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 maart 2025

Hmm, ik weet dat ik niet verplicht ben om te verlengen. Ik denk dat ik al 5 jaar of zo de abonnementen in de gaten aan het houden ben, zonder iets veranderd te hebben. Zoals gezegd heb ik vanuit mijn oorspronkelijke Telfort abonnement zoveel kortingen opgebouwd, dat het steeds het voordeligste is de boel gewoon zo door te laten lopen.

Het was zelfs goedkoper om mijn vaste telefoon aansluiting te houden dan het op te zeggen…. Totdat ik daar vorig ineens een bedrag voor in rekening werd gebracht, zonder mededeling.

Ik betaal nu net geen €53 voor 50 mBit/s internet en tv. Overstappen zou dus alleen 3x €5 of 6x €7,50 voordeel opleveren.

Ik heb vorig jaar een nieuwe Samsung smart tv gekocht. Daar zijn een soundbar en een PC op aangesloten en via de tv kan ik ook fito's, video's en mp3 muziek op mijn nas bereiken.

Ik heb het gevoel dat ik dus functioneel gezien geen voordeel ga hebben van de overstap. Of is de bediening makkelijker als alles via de TV+ box verloopt? De afstandsbediening van de tv zal ik dan vermoedelijk niet vaak meer nodig hebben, of moet ik die nog steeds pakken om de tv aan te zetten? Met mijn huidige AB kan ik de Samsung tv ook aan/uit zetten namelijk.

Iets wat wel voor mij interessant zou kunnen zijn: van mijn Synology nas is een Android app beschikbaar voor de foto's. Kan iemand me vertellen of deze ook op de TV+ box geïnstalleerd en gebruikt kan worden? Dat zou voor mij wel een grote plus zijn.

En voor het overschakelen naar mijn hdmi ingang waar de pc aan hangt, zal ik dan weer de afstandsbediening van de tv nodig hebben.…

Edit: ik zie dat er een Synology Photos app is voor Android TV. Zou deze dan ook op de KPN TV+ box moeten werken? Iemand daar ervaring mee?

Synology Photos voor Android TV

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36667 reacties
  • 27 maart 2025
bnwgraaf schreef:

Ik betaal nu net geen €53 voor 50 mBit/s internet en tv. Overstappen zou dus alleen 3x €5 of 6x €7,50 voordeel opleveren.

Je gaat dan uiteindeljk 55 euro betalen, maar je hebt wel 100 Mbit/s.

Overigens gaat de prijs van die kleine 53,00 per juli 2025 omhoog met 3,3% en dan wordt dat dus een kleine 54,55. 

Dat is er nog maar zo'n kleine 0,50 verschil en die pak je wel terug door die door jou genoemde tijdelijke kortingen. Je gaat echter wel een dubbele internetsnelheid krijgen en dat is ook wat waard.    

Ga je verlengen, wacht dan wel tot 1 april 2025 i.v.m. het ontlopen van de inflatiecorrectie! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 maart 2025
Noordzee schreef:
bnwgraaf schreef:

Je gaat dan uiteindeljk 55 euro betalen, maar je hebt wel 100 Mbit/s.

Overigens gaat de prijs van die kleine 53,00 per juli 2025 omhoog met 3,3% en dan wordt dat dus een kleine 54,55. 

Dat is er nog maar zo'n kleine 0,50 verschil en die pak je wel terug door die door jou genoemde tijdelijke kortingen. Je gaat echter wel een dubbele internetsnelheid krijgen en dat is ook wat waard.    

Ga je verlengen, wacht dan wel tot 1 april 2025 i.v.m. het ontlopen van de inflatiecorrectie! 

Bedankt voor de 1 april tip.

Als ik bij verlengen/overstappen naar tv+ abonnement kues voor de optie "zelf samenstellen", kom ik wel weer op die kleine €53, met een 50 Mbit/s verbinding.

Okay, het prijsverschil is inderdaad minimaal en verdien ik terug met de korting. Aan de andere kant, ik heb een aantal maanden een 100 Mbit/s abo gehad en die heb ik weer teruggezet naar 50, omdat ik met mijn gebruik geen verschil merkte.... Ook het videobellen met Teams werkt op de langzame aansluiting prima.

Maar het prijsverschil is inderdaad verwaarloosbaar....

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 27 maart 2025

Ik had natuurlijk nooit een Samsung, met Tizen, gekocht nu. Maar een merk met Android-TV of Google-TV kan veel meer. Ook meer apps voor beschikbaar zoals je synology. 

Er zijn genoeg televisies die over één van die twee systemen beschikken. Al moet je met Sony en Philips tegenwoordig weer oppassen. Die hebben tegenwoordig ook modellen met eigen, veel beperkter, systemen. 

En als nu bevalt wat je hebt,... zo houden. Je betaalt best weinig en kunt er alles mee wat je wil toch? 

En wil je die Android-TV app voor synology gebruiken koop dan een Android-TV of Google-TV streaming apparaatje. Al vanaf zo'n 50 euro. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 maart 2025
PeterG schreef:

Ik had natuurlijk nooit een Samsung, met Tizen, gekocht nu. Maar een merk met Android-TV of Google-TV kan veel meer. Ook meer apps voor beschikbaar zoals je synology. 

Er zijn genoeg televisies die over één van die twee systemen beschikken. Al moet je met Sony en Philips tegenwoordig weer oppassen. Die hebben tegenwoordig ook modellen met eigen, veel beperkter, systemen. 

Maar de Synology Photos app zou dus op de KPN TV+ box moeten kunnen werken?

PeterG
Superuser
  • 61158 reacties
  • 27 maart 2025

Ik was nog aan het typen, dit kwam nog.

En als nu bevalt wat je hebt,... zo houden. Je betaalt best weinig en kunt er alles mee wat je wil toch? 

En wil je die Android-TV app voor synology gebruiken koop dan een Android-TV of Google-TV streaming apparaatje. Al vanaf zo'n 50 euro.

En ja. De TV+ is ook tevens een Android-TV streamingbox. Dus 2 in een. Dus die synology app kan. En je hoeft niet alles erover te laten lopen. Als dat al kan. Heb ik geen ervaring mee.

Ik kijk er tv mee en gebruik nog een stuk of 8 apps. Waarvan sommige niet voor Tizen beschikbaar zijn. Hier ook een Samsung tv. Maar lang leve de vrijheid van Android-TV en Google-TV. 

Reageer